Address & Contact

Our Address

قزوین ، پونک ، بلوار حکیم ، پایین تر از کلانتری 15 ، جانبازان

پخش انواع مصالح ساختمانی

?انواع سفال درجه یک بدون شوره زدن در ابعاد مختلف

⚡️آجر سفال

?با پیشرفت تکنولوژی و علم شیمی انواع بی شماری از آجرها با کیفیت های مختلف، ابعاد و شکل ظاهری متنوع راهی بازار مصرف شده اند.نوع رسی آن از پختن خشت (گل شکل داده شده) و نوع ماسه آهکی آن از عمل آوردن خشت ماسه آهکی (که از فشردن مخلوط همگن ماسه سیلیسی و آهک در قالب ساخته می‌شود) با بخار تحت فشار زیاد به دست می‌آید، آجر سفالهای بتنی همانند بلوکهای سیمانی تهیه می‌شوند.

 

?انواع ماسه و کاربرد آن
ماسه گوشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار (معروف به ماسه درشت یا پیت ماسه)

?این نوع از ماسه نسبتاً سخت است. چراکه ذرات تشکیل‌دهنده‌ی آن نسبتاً درشت بوده و معمولاً ذرات سنگ‌دانه‌ی آن نیز نسبتاً تیز و زاویه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار هستند. کاربرد آن در درجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی اول برای تهیه بتن است؛ زیرا سنگ‌دانه‌های آن با توجه به شکلشان، بسیار خوب در یکدیگر چفت‌وبست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند یک سطح صلب سخت را ایجاد کنند. البته به علت سایز و شکل سنگ‌دانه‌ها، سطح یکدست و صاف نخواهد بود.

?ماسه گوشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار باید برای موارد زیر استفاده شود:

بتن‌ریزی
کارهای بنایی

?ماسه ساختمانی

?برخلاف ماسه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی گوشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار ، ماسه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ساختمانی به‌مراتب نرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر است. چراکه دانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی کوچک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تری دارد. ازلحاظ دانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی، برخلاف ماسه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی گوشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار که دانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی آن درشت و زاویه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار است، ذراتی که در ماسه ساختمانی دیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند به‌مراتب گردگوشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر و نرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر است.

?ماسه ساختمانی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند در موارد زیر استفاده شود:

اندودکاری
ملات معمولی/ کار بنایی
آجرچینی و بلوک چینی
تراز کاری

?ماسه چسبنده

?ماسه ساحلی به‌عنوان ماسه شسته شده نیز شناخته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که اشاره به نحوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی فرآوری آن دارد. این ماسه را برای پاک کردن از هرگونه گردوخاک، رس، لای، رسوبات و … می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شویند. سپس آن را رها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند تا به‌طور کامل خشک شود. ذراتی که ماسه ساحلی-چسبنده را تشکیل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند بسیار ریز هستند و براثر جذر و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مکرر و ضربات آن، بسیار صاف و گرد گوشه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشند. رنگ ماسه ساحلی معمولاً زرد و قهوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای گونه است.

?ماسه ساحلی کاربردهایی هم دارد:

بندکشی سنگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فرش و اتصال قطعات کف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پوش پاسیو
ماسه بازی کودکان (لازم است برای از بین بردن آلودگی، دو بار شسته شود)
مناطق تفریحی
طراحی بخش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی از زمین گلف

?ماسه مصنوعی

?ماسه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی مصنوعی با شکستن و خرد کردن سنگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بازالت و یا گرانیت ساخته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و به همین دلیل معمولاً به رنگ طوسی است. بااینکه استفاده از ماسه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مصنوعی در حال حاضر چندان رایج نیست، اما به‌مرور جای خود را پیدا خواهد کرد. چراکه منابع ماسه ساختمانی طبیعی محدود هستند. ازآنجایی‌که به‌عنوان جایگزینی برای ماسه رودخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای تولید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، دانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی و شکل دانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آن مطابق ماسه رودخانه‌ای هستند.

?کاربرد ماسه مصنوعی به شرح زیر است:

اندودکاری
ملات معمولی/ کار بنایی
آجرچینی و بلوک چینی
تراز کاری

به مدیریت : مرتضی سلیمانی

 

 

 

پخش انواع سفال و آجر و ماسه خوشنام در پونک  , سفال در پونک , آجر در پونک , ماسه در پونک , پخش انواع مصالح ساختمانی در پونک , مصالح ساختمانی ,  انواع ماسه , قیمت ماسه  ,