پخش ماهی سرخو،سرتیز هوور،ماهی مقوا و فروش شاه میگو در بندرعباس

✨پخش ماهی و میگو صید روز در بندرعباس و جنوب کشور

✨فروش انواع ترشی انبه،سس انبه و فلفل

✨پخش ماهی سرخو،سورو،ماهی مقوا،هوور،کفشک،سره ببری،شیر ماهی،ماهی تن،شانک،میش ماهی،میگو و شاه میگو

 ماهی هوور

?ماهی هوور بدون چربی است و تمام اسید آمینه های موردنیاز بدن را دارا می باشد. اسیدهای آمینه برای رشد عضلات بسیار موثر هستند. میزان پروتئین آن بسیار بالا است و می توان آن را یک منبع غنی از پروتئین نامید. خانواده ویتامین B و ویتامین D ، روی ، ید ، پتاسیم ، سدیم ، منگنز ، فسفر ، سلنیوم ، از دیگر ویتامین ها و مواد معدنی مفید موجود در این نوع آبزی می باشد.

? ماهی شورت

?ماهی شورت ، گوشت نرم، ترد و بافت لطیفی دارد. چربی آن اندک، سرشار از امگا3 است. گوشت ماهی شورت سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها می‌‌‌‌باشد. برای سلامتی قلب مفید است گوشت ماهی شورت غنی از موادمغذی و از جمله آهن و فسفر می‌‌‌‌باشد و در تقویت و بهبود عملکرد سلولهای مغزی موثر واقع می‌‌‌‌شود. . شورت یکی ازماهیان جنوب است که طرفداران زیادی دارد. مصرف عمده این ماهی به صورت سرخ کردن ، کبابی بوده تا جائیکه بعضی از ساحل نشینان از نوع کوچک آن بیشتر استقبال می کنند.

? ماهی سنگسر

?ماهی سنگسر غنی از پروتئین بوده و هضم جذب آن نیز به آسانی صورت می گیرد. این ماهی از ماهیان سازگار با ذائقه مردم جنوب کشور است. همچنین گوشت این ماهی منبع خوبی از آهن بوده و باعث خونسازی و حفظ بدن در برابر باکتری ها می شود. از جمله خواص دیگر این ماهی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

? کمک بهسلامت و شادابی پوست، مو و ناخن
? تقویت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان
? کاهش کلسترول خون و پاکسازی عروق
? درمان بیماری های قلبی و عروقی

? ماهی حلوا سفید

?گوشت آن به راحتی فیله شده و از استخوان جدا میگردد. به راحتی هضم می‌شود و مواد مغذی آن به سرعت جذب بدن می‌گردد. این ماهی دارای گوشت سفید با میزان چربی متوسط، طعم بینظیر و استخوان کم بوده و با افزایش اندازه‌ی ماهی، کیفیت گوشت و طعم آن افزایش می‌یابد. حلوا سفید را در چهار فصل می‌توان به صورت تازه مصرف نمود. دارای استخوان و خارهای کم، نرم و غیرآزاردهنده می‌باشد. استخوان و تیغهای این ماهی در قسمتهای مرکزی است که به سهولت جدا می‌گردد. میزان دور ریز حلوا سفید بسیار کم است.

? ماهی حلوا سیاه

?ماهی حلوا سیاه با داشتن میزان قابل توجهی از اسیدهای چرب امگا3 منبع تغذیه ای مناسبی برای کودکان و سالمندان است.حلوا سیاه از جمله ماهیان معمول و پرطرفدار در بازارهای داخلی و خارجی است و یکی دیگر از بهترین ماهی های جنوب می باشد. این ماهی دارای ضایعات کمی می باشد و گوشت لطیفی دارد و مزه آن بسیار خوب است.

? ماهی هامور

?ماهی هامور دارای بدن مستطیل شکل و کشیده، رنگ بدن آن زرد نخودی با نوارهای تیره عمودی است. این ماهی در بسترهای نرم ساحلی زندگی می کند. جالب است بدانید که در عمق صد متری دریا نیز هامور مشاهده شده است. به دلیل اینکه این ماهی کف زی بوده برای صید آن از ترال کف، گرگور و یا قلاب دستی استفاده می شود. ارتفاع بدن این ماهی بیشتر از طول سر است و باله پشتی دارای ۹ شعاع سخت و ۱۷ تا ۱۸ شعاع نرم می‌باشد. باله مخرجی نیز دارای ۳ شعاع سخت و ۹ شعاع نرم و باله دمی تخت می‌باشد. دهان بزرگ و دارای ۳ یا ۴ رده دندان بر روی فک پائین است، بدن پوشیده از فلسهای شانه‌ای، خط جانبی دارای ۴۸ تا ۵۵ عدد فلس می‌باشد. هامور اسم خانوادگی تعداد زیادی ماهی خلیج فارس و دریای عمان است. در این میان، هامور قهوه‌ای را معمولا برای مهمانی، درسته کباب می کنند.

? ماهی مقوا

?نوع گوشت: نرم و لطیف، سفید رنگ و دارای بویی مطبوع. میزان خار و استخوان: کم، به راحتی از گوشت جدا می شود. نوع پخت: سرخ کردن، بخارپز، کبابی. دور ریز: کم تا متوسط (با توجه به نوع پاک کردن). مهم ترین مواد مغذی و ویتامینها: سرشار از امگا3، کلسیم، ویتامینهای A،D و B12. مناسب برای: کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب، کاهش فشار خون، تقویت سیستم عصبی، تقویت بینایی، کاهش درد مفاصل و سفتی عضلات

? ماهی کفشک

?به جرات می توان گفت ماهی کفشک یکی از لذیذترین ماهیان جنوب به حساب می آید . چون تمام خصوصیات و مواد مغذی مورد نیاز بدن را دارد. میزان پروتئینی که در این ماهی وجود دارد 50% از نیاز روزانه ی بدن ما را به پروتئین تامین می کند.این ماهی دارای گوشتی سفید و بدون خار است، گوشت ماهی کفشک طعم بسیار لذیذ دارد که با هر ذائقه ی جور درمی آید. برای سرخ کردن واقعا عالی هستش و همینطور ته چین و قلیه ماهی از آن استفاده می شود.

? ماهی شیر

?ماهی شیر منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است. همچنین حاوی پروتئین، ویتامین B-12 و سلنیوم است. ماهي شیر یکی از ماهیان پرطرفدار جنوب است که بسیار با ارزش بوده. این ماهی دارای گوشت لذیذی بوده و پولک های بدن این ماهی بسیار ظریف هستند که در زمان صید با اولین تماس دست کنده می شود. بهترین روش پخت ماهی شیر کباب و سوخاری.است اما می توان به صورت ماهی شکم پر در سایزهای کوچیک ، قلیه ماهی و … از آن استفاده کرد.

به مدیریت:مصطفی کهوری نژاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ماهی , میگو , انواع ماهی و میگو , پخش ماهی و میگو در بندرعباس هرمزگان , ماهی هوور , ماهی مقوا , ماهی کفشک , شیر ماهی , ماهی تن , فروش شاه میگو در بندرعباس , ماهی حلوا سفید , ماهی حلوا سیاه , ماهی سرخو , فروشگاه ماهی سورو در بندرعباس , قیمت انواع ماهی و میگو در هرمزگان , فروش انواع ترشی انبه , سس انبه , پخش ماهی در هرمزگان ,