Address & Contact

Our Address

آذربایجان شرقی،سراب،چهرق

Telephone

پرورش ماهی و فروش تخم مرغ در سراب آذربایجان شرقی

✳️نکات پرورش ماهی 
?سختی آب:

?همانطور که می دانید یکی از عواملی که باید در پرورش ماهی مورد بررسی قرار گیرد میزان سختی آب است و هر چه آب سخت تر باشد تغییرات PH آب کمتر است و مسمومیت ماهی با فلزاتی از قبیل سرب،آهن،جیوه کاهش می یابد. سختی آب نیز بر اساس میزان غلظت کربنات کلسیم تعیین می شود. از نظر سختی، آب ها را به چهار دسته تقسیم می کنند :

الف: آبهای نرم : 0-75 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم

ب: آبهای متوسط : 75-150 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم

ج: آبهای سخت : 150-300 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم

د: آبهای خیلی سخت : بالای 300 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم

?اکسیژن محلول آب :

?میزان اکسیژن یکی از فاکتورهای مهم و حیاتی برای سلامتی ماهی می باشد. در ماهیان گرمابی، اگر غلظت اکسیژن کمتر از یک میلی گرم در لیتر و مستمر باشد، معمولا کشنده خواهد بود که این حالت بیشتر در روزهای گرم، در شرایط استرس، ضعیف بودن ماهیها و شرایطی از این قبیل که ماهی به کمبود اکسیژن حساسیت بیشتری پیدا کند بسیار خطرناک است .

?معمولا اینگونه تلفات در در اوایل صبح یا در طول شب اتفاق می افتد . در این حالت ماهی در محل ورودی آب تجمع یافته یا به سطح آب آمده و هوا را می بلعند و در صورتی که این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد بی حال شده و تلف می شوند.

?سه مورد از نشانه های کمبود اکسیژن در ماهیان :

1. رنگ پریدگی پوست

2. پرخونی آبششها

3. خونریزیهای کوچک در بعضی از قسمتهای بدن

?برطرف کردن کمبود اکسیژن در استخر :

1. با ورود آب به صورت پلکانی به استخر

2. افزودن آب تازه که معمولا حاوی اکسیژن بیشتری باشد

3. وسایلی که آب را برهم بزند و متلاطم کند

?عدم گل آلودگی آب :

⚡️گل آلود شدن آب می تواند موجب جلوگیری از نفوذ نور و کندی در تولیدات بیولوژیک استخر گردد. این مواد معلق در آب به تدریج در کف استخر تجمع می یابند و موجب افزایش رسوبات کف و کاهش عمق استخر می گردند . این مواد می تواند مشکلاتی برای ماهیان ایجاد کند از جمله اینکه با ورود به آبشش ماهی و سطوح حساس بدن باعث ایجاد اختلال در فعالیت های طبیعی بدن شود.

?سرعت جریان آب :

⚡️آب ورودی از منبع به استخر باید سرعت داشته باشد که سبب ایجاد مشکلات برای ماهیان نشود؛ اگر سرعت جریان آب بسیار بالا باشد سبب صرف انرژی ماهیان برای مقابله با شدت جریان و حفظ تعادل و شناوری در آب می شود. از طرفی نیز کاهش بیش از حد جریان آب می تواند ماهی ها را با کمبود اکسیژن مواجه سازد و مواد دفعی و سمی موجود در استخر نیز به خوبی شسته نمی شوند.

⚡️به عبارت دیگر تهویه در آب به خوبی صورت نمی گیرد. مناسب ترین سرعت جریان آب برای قزل آلا بین 2 تا 5 سانتی متر در ثانیه است. این موارد تنها بخشی از نکاتی برای پرورش ماهی بوده است.

?مزایای نگهداری طیور

?آیا مرغ هایی که دو دسته غذا تولید می کنند در منافع اقتصادی یعنی تخم مرغ و گوشت نهفته است. مرغ ماده تخمگذاری را از حدود ۲۰ هفتهگی شروع می کند و مجتمع های بزرگ تولید تخم مرغ به قرار دادن مرغ ها در قفس های کوچک مجاور آنها با کف شیب دار روی می آورند و هدف این است که تخمها غلت بزنند و در سبد زیر قفس بیفتند.

?به طوری که بعداً جمع آوری آنها برای کارگران آسان است، زیرا ممکن است تخمها به طور خودکار روی کمربندهای متحرک حمل شوند و همچنین پرندگان با پر کردن آب و غذای آنها با کمربند متحرک به طور خودکار غذا تهیه می کنند زباله های آنها برای استفاده بعدا به عنوان کود طبیعی جمع آوری می شود.

?از مرغ ها برای تخمگذاری برای یک دوره از ۱۲ تا ۱۵ ماه استفاده می شود و در تمام این مدت، مرغ تخمگذاری می کند تخمها هر روز یا دوبار به میزان یک تخم مرغ هستند و پس از آن، مرغها قادر به تخمگذاری بیشتر نیستند یا میزان تولید آنها بسیار کاهش می یابد و آنها به کشتارگاه منتقل می شوند و در جای آنها مرغ های جوان قرار دارند. حال شما با پرورش مرغ و فواید آن آشنا شده اید.

?از طرف دیگر، پرندگان تولید کننده گوشت معمولاً در بخشهایی با کف خاکی یا بتونی پوشانده شده با لایه ای از کاه، خاک اره یا ماده دیگری که توانایی جذب رطوبت و آوار را دارند، پرورش داده می شوند.

?بعضی از پرندگان (مانند بوقلمون و غازها) به دلیل بزرگ بودن ممکن است فضای بیشتری نسبت به مرغ برای زندگی نیاز داشته باشند، اما طیور معمولاً در محفظه مسقف یا قلم های دیواری پرورش می یابد. و به آنها غذای ویژه ای داده می شود تا به آنها کمک کند تا به سرعت رشد کنند، زیرا غذای آنها در درجه اول از ذرت سفید ، گندم، ارزن یا انواع دیگر دانه تشکیل شده است و این غذا با انواع مواد غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین مخلوط می شود.

?مانند دانه های سویا، و ماهی یا گوشت باقیمانده، و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی به آن اضافه می شودبرای تنوع بخشیدن به غذا. جوجه های جوان هر هفته حدود نیم کیلوگرم غذا مصرف می کنند و برای آماده شدن برای کشتار به ۳۵ تا ۵۰ روز زمان نیاز دارند، زیرا وزن آنها در آن زمان به حدود یک و نیم کیلوگرم می رسد.

✳️ویژگی های انواع تخم مرغ 

?تخم‌مرغ تازه 

? سطح پوسته خارجی تخم‌مرغ صاف و شفاف بوده و در تمام قسمت‌های آن یکنواخت است.

? دارای اتاقک هوایی کوچک است.

? سفیده غلیظ و رقیق کاملاً از یکدیگر قابل تفکیک است.

? زرده کاملاً گرد، کروی و در مرکز تخم‌مرغ قرار دارد.

? سفیده دارای ظاهری ابری و غیرشفاف است.

? پوسته پس از پختن به‌راحتی جدا نمی‌شود.

?تخم‌مرغ کهنه 

? سطح پوسته خارجی تخم‌مرغ‌های کهنه کدر و بدرنگ است.

? نسبت سفیده غلیظ به سفیده رقیق کاهش می‌یابد.

? ضخامت غشای زرده کم و زرده خاصیت محکم و ایستادگی خود را از دست داده و پهن می‌شود.

? اتاقک هوایی بزرگ می‌شود. (وجود اتاقک هوایی بزرگ، علامت از دست دادن رطوبت داخلی و نگهداری طولانی‌مدت است)

? سفیده شفاف نشانه کهنگی تخم‌مرغ است.

?تخم‌مرغ فاسد

? سطح پوسته خارجی در تخم‌مرغ‌های فاسد کاملاً کدر و بدرنگ می‌شود.

? مخلوط شدن سفیده و زرده تخم‌مرغ نشانه فساد آن است.

? محتویات، دارای بوی تعفن و علائم فساد است.

? هرگونه علائم کپک‌زدگی در پوسته خارجی به سرعت به داخل تخم‌مرغ سرایت می‌کند که باعث تشکیل لکه‌های کپک یا قارچ به رنگ‌های خاکستری سیاه و قهوه‌ای می‌شود که با چشم قابل رؤیت است.

به مدیریت:یوسف محمدی

 

پرورش مرغ طلایی در چهرق , فروش تخم مرغ در چهرق , پرورش مرغ طلایی یوسفی در سراب , فروش تخم مرغ یوسفی در سراب , تخم مرغ یوسفی , مرغ طلایی یوسفی , قیمت مرغ در سراب , قیمت تخم مرغ در سراب , پرورش مرغ محمدی در چهرق , فروش تخم مرغ محمدی در چهرق ,