Address & Contact

Our Address

کرمان،شهرستان بابک

Telephone

پوکه معدنی محمودیان در شهر بابک

🔰پوکه معدنی نوعی از سنگ‌‌‌های آذرین است که از گدازه‌‌‌های فوران آتشفشان به وجود می‌آید.زمانی که آتشفشان منفجر می‌شود و خاکستر و مواد مذاب به صورت مایع با دمای بسیار بالا که ماگما نام دارد بر روی سطح زمین جاری می‌شوند.

🔰ماگمای اشباع شده از گاز بلافاصله سرد می‌شود به طوری که کف حاصل از آن پر از حباب‌‌‌های گاز جامد می‌شود و این گدازه‌‌‌های سرد شده سنگهای آتشفشانی از جمله پوکه معدنی را تشکیل می‌دهند.

✳️خصوصیات پوکه معدنی 

🔺پوکه معدنی به طور کلی دارای رنگ روشن است و غنی از سیلیس سفید هستند. 
🔺آن دسته از گدازه هایی که دارای محتویات سیلیس متوسط باشند به رنگ زرد یا قهوه ای هستند. 
🔺حفره‌‌‌های موجود در پوکه، بسته به محلی که گدازه سرد شده باشد می‌تواند گرد، کشیده و لوله ای باشد. 
🔺در پوکه بلور‌‌‌های کوچکی از مواد معدنی مختلف وجود دارد. 
🔺هم چنین به دلیل تخلخل بسیار بالا، چگالی آن کم است. 

✳️آنالیز شیمیایی پوکه 

🔹🔸پوکه در درجه اول دی اکسید سیلیکون است.همچنین دارای مقداری اکسید آلومینیوم نیز می‌باشد.

🔹🔸اکسید کلسیم، سدیم و پتاسیم نیز در پوکه موجود است.

🔹🔸هم چنین حاوی مقداری آهن نیز می‌باشد.

🔹🔸کریستال‌‌‌های معدنی مختلفی در پوکه وجود دارد که متداول ترین آن‌ها فولدسپات، اوگیت، هورنبلند و زیرکون است. وزیکول حفره‌‌‌های پوکه را تشکیل می‌دهد.

🔹🔸پوکه معدنی غیر قابل حل می‌باشد و از نظر شیمیایی خنثی است.

🔹🔸هم چنین فاقد خاصیت مغناطیسی نیز میباشد.

✳️کاربرد پوکه معدنی 

💥این سنگ یک نوع سنگ منحصر به فرد است. چرا که با دارا بودن چگالی کم و وزن سبک، می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. و مهم ترین کاربرد پوکه در ساخت و ساز و ساختمان است. پوکه به دلیل تخلخل زیاد در ساخت بلوک‌‌‌های سیمانی و بتنی و بتن سبک کاربرد دارد. هم چنین به دلیل غیر قابل احتراق بودن و بدون ترک خوردگی از آن در ساخت دیوار و پلاستر نیز استفاده می‌شود.

💥سنگ پوکه هم چنین می‌تواند به عنوان زیرلایه مورد استفاده قرار گیرد. یا با خاک گیاهان مخلوط شود زیرا می‌تواند هنگام آبیاری گیاهان، رطوبت را ذخیره کند و با خشک شدن خاک به تدریج آن را آزاد کند.

💥علاوه بر این، خاصیت متخلخل آن باعث می‌شود گردش آب و گاز در خاک بهبود یابد و گیاهان به راحتی به مواد مغذی مورد نیاز دسترسی پیدا کنند. این امر به ویژه در خاک‌‌‌های فشرده با مقدار زیادی رس، برای هیدروپونیک بسیار مهم است.

💥زمین‌‌‌های گلف با وجود ترافیک سنگینی که مشاهده می‌کنند، اغلب از سنگ پوکه برای حفظ پوشش چمن و شکل منظره استفاده می‌کنند.

عامل فروش پوکه معدنی.جنوب شرق با شماره تماس محمودیان:09375239829
09130696724

 

 

انواع پوکه معدنی محمودیان در شهر بابک کرمان , انواع پوکه معدنی در شهر بابک کرمان , پوکه معدنی محمودیان , پوکه معدنی محمودیان در شهر بابک , قیمت پوکه معدنی در شهر بابک , بهترین پوکه معدنی در کرمان , کاربرد پوکه معدنی , انواع پوکه معدنی ,