گروه گچبری کوروش در تهران

اجرای گچ کاری رابیتس کاری و بازسازی منزل  
اجرای کار در کل تهران و لواسان 
اجرای صفر تا صد خدمات با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت مطابق سلیقه شما
✳️بازسازی ساختمان چیست و با نوسازی چه تفاوتی دارد؟

بازسازی ساختمان از روش‌های متداول بهبود کیفیت محیط کار و زندگی است. در ابتدا اجازه دهید دو کلمه‌ای را که عموماً به جای هم به کار می‌روند ولی در عمل دو مفهوم کاملاً جدا از هم هستند را توضیح دهیم. وقتی به دنبال یافتن مفهوم بازسازی ساختمان هستیم در می‌یابیم بازسازی و نوسازی عموماً به جای هم به کار می‌روند.

نوسازی به معنای تخریب کلی بنای قدیمی‌و ساخت بنایی جدید به صورت کامل است در حالی که بازسازی یا مرمت، به معنای رفع مشکلات، خرابی‌ها و زیباسازی بناهای فرسوده‌ایست که قسمت‌های اصلی آن مانند: سقف، دیوار‌ها، ستون‌ها، کف و … همچنان سالم هستند و با یک مرمت خوب تا سال‌ها می‌توانند عمر کنند.

مزیت بازسازی ساختمان نسبت به نوسازی هزینه کمتر، سرعت انجام بیشتر و دخالت کمتر در ترکیب بنا به خاطر عملیات ساختمانی سبک‌تر است.

✳️هنر گچبری  

هنر گچ‌بری یکی از هنرهای وابسته به معماری است که در هر منطقه و هر دوره زمانی، شکل و شیوه مخصوص به خود را داشته‌است. همان‌طور که از نام این هنر پیداست، مصالح اصلی بکار رفته در این هنر گچ می‌باشد. در ایران نیز گچ‌بری در دوره‌های مختلف تاریخی همراه با تفاوت‌هایی بوده‌است. گچ به دلیل داشتن خاصیت شکل‌پذیری، چسبندگی، رنگ مطلوب، کاربرد آسان، فراوانی و ارزانی کاربرد زیادی در هنرهای تزئینی دارد.

هنرمندان گچ‌بر توانسته‌اند با خلاقیت خود طرح‌های زیبایی از هنر گچ‌بری را مطابق با نیازهای زمان پیاده‌سازی کنند. شاید بتوان نام این نوع گچ‌بری را گچ‌بری مدرن گذاشت. طرح‌های جدیدی که بدست هنرمندان جوان برای ساختمان‌های امروزی پیاده‌سازی می‌شود.

در این نوع گچ‌بری بیشتر از نورپردازی استفاده می‌گردد تا حال و هوای جذاب تری به اثر بدهند. نکته مهم این است که خلاقیت باعث ابداع طرح‌های زیبایی مطابق با نیازهای فعلی افراد گشته است.

✳️گچ بری ساختمان چیست؟

هنر بریدن، کاویدن و کندن روی گچ به گچ بری ساختمان معروف است. ویژگی اصلی گچ برای دکوراسیون شکل پذیری، رنگ پذیری و قدرت چسبندگی آن است. انواع گچ بری را می‌توان در نقاط مختلف فضای داخلی ساختمان به کار گرفت مانند گچ بری دور لوستر گچ بری نور مخفی سقف کاذب، گچ بری ستون ها، گچ بری نماهای رومی، گچ بری اپن و….

ایجاد نقوش ضعیف و طرح‌‌‌های هنری کنده کاری ساده روی گچ و گچ بری نقش برجسته، خانه را از فضای تکراری و کسل کننده به فضایی با نشاط و صمیمی‌تبدیل می‌کند.

✳️انواع گچ بری ساختمان  

انواع گچ بری و گچ کاری در دوران مختلف تاریخی رایج شده که برجسته ترین آنها عبارت اند از:

نقش برجسته با گچ 
گچبری زبره 
گچ بری برهشته 
کلوخی یا لکه ای 
مشبک 
لایه ای 
گچبری پته 
کشته بری 
تخمه بری 
شیر و شکری 

✳️رابیتس چیست ؟

رابیتس یک ورق شبکه ای فلزی است که به اشتباه راویز نیز گفته می شود. پیداست که فرق راویز با رابیتس تنها در تلفظ عامیانه و اشتباه است. این ورق دارای ظاهری متفاوت با ورق ساده فلزی است و دارای چشمه هایی در اندازه های متفاوت است. تولید رابیتس در انواع متنوعی صورت می گیرد. تعداد ستون های رابیتس و اندازه ی چشمه های آن در قیمت رابیتس یا به اصطلاح قیمت راویز موثر است.

✳️مزایای رابیتس 

چشمه های کوچک و زیاد رابیتس به گونه ای است که اجازه ی جریان هوا، آب و نور را می دهد و همزمان یک مانع فیزیکی برای مواد بزرگ تر ایجاد می کند که این مزیت موجب استفاده در ساخت قفس نیز می شود.

از دیگر مزایای رابیتس در مقایسه با ورق های فلزی عادی این است که لبه های بی حفاظ راویزکشش و انقباض بیشتری تحمل می کنند که منجر به استفاده از آن در کت واک و یا پوشش زهکشی می شود.

راویز از توری هایی نظیر توری مرغی با وزن برابر ، بسیار مقاوم تر است، زیرا سطح بیشتری دارد. یکی دیگر از مزیت های آن، این است که راویز هیچگاه به طور کامل بریده نشده و دوباره متصل نمی گردد.

و این موجب می شود تا مقاومت خود را حفظ کند در نتیجه این شبکه ی فلزی دارای مقاومت و دوام بالایی است. راویز می تواند بیشتر از یک ورق فلزی ساده فشار تحمل کند زیرا به خوبی می تواند این فشار را در سراسر ورق پخش کند.

به مدیریت:حسن رضایی

 

 

 

 

 

 

پیمانکاری در تهران , اجرای گچ کاری در تهران , رابیتس کاری در تهران , بازسازی منزل در تهران , پیمانکاری کوروش در تهران , گچبری کوروش در تهران , گچ بری کوروش در تهران , رابیتس کاری کوروش در تهران , گروه گچبری کوروش در تهران , هزینه بازسازی منزل در تهران , هزینه گچکاری در تهران ,  هزینه رابیتس کاری در تهران ,رابیتس کاری , گچ کاری , بازسازی منزل ,