Address & Contact

Our Address

تهران ،شهر قدس ، میدان قدس ،خیابان چمن ،کوچه سپهر ،سپهر ۲ ،پلاک ۲۰ ،شاهین نقاله اصلی

Telephone

انواع کوره رنگ پودری و کانوایر سازی شاهین

💠تولید کننده انواع کوره های پخت رنگ پودری💠
💠طراحی، ساخت و نصب کوره های در خط رنگ پودری الکترواستاتیک 💠

✨بنیانگذار شاهین نقاله اصلی✨

سید محمد شاهی: 09121974165 
تهرانی: 09126641998 

💥کوره کانوایر خطی پیوسته یا کوره های تیپ I برای کارگاه هایی طراحی و تولید می شود که محدودیت در عرض دارند. این تیپ کوره ها به گونه ایاست که لود قطعه از یکطرف و آنلود از سمت دیگه کوره می باشد.

✳️مشخصات فنی کوره ها 

💫این کوره، شاسی چند تکه قابل حمل و مونتاژ در محل دارد.

💫در این کوره به منظور انجام فرآیند گرما دهی، سیستم حرارتی آن با استفاده از گاز یا گازوئیل کار می کند.

💫فرآیند انتقال حرارت با استفاده از کانال توزیع کف و یا یک طرف کوره صورت می پذیرد.

💫کوره پیوسته خطی دارای سیستم ترموستات دیجیتال به منظور کنترل درجه حرارت است.

💫در این کوره برای انتقال دادن قطعات از کانوایر زمینی و یا هوایی بهره می برند.

💫کنترل درجه حرارت توسط ترموستات دیجیتال با دقت بالا

💫عایق بدنه باضخامت ۱۵ سانتیمتر به صورت پانل با اتصال فوق زبانه

💫ورق های بیرونی روغنی با پوشش رنگ مایع هواخشک ورق های داخل گالوانیزه

💫آببندی درزها توسط سلیکون نسوز انجام می گیرد.

💫ورق مبدل حرارتی ازجنس استیل دارای بالاترین راندمان

💫محصولات تکنو تجهیز شامل انواع کوره های پخت رنگ پودری و کوره تفلون، دستگاه پاشش رنگ، سایکلون بازیافت رنگ و … میباشد.

✳️انواع کوره های پیوسته رنگ پودری 

💥کوره های پیوسته پخت رنگ پودری به دو صورت پیوسته و ثابت تولید میشوند. کوره های پیوسته یا اتوماتیک مناسب برای خطوط رنگ برای رنگ رزی و پخت رنگ انبوه قطعات مناسب می باشد. شرکت تکنو تجهیز تولید کننده انواع دستگاه های حرارت دهی قطعات جهت پخت و تثبیت رنگهای الکترواستاتیک در ایران است.

✳️کوره های خطی پیوسته خط رنگ پودری الکترواستاتیک 

💥کوره کانوایر خطی پیوسته یا کوره های تیپ I برای کارگاه هایی طراحی و تولید می شود که محدودیت در عرض دارند. این تیپ کوره ها به گونه ایست که لود قطعه از یکطرف و آنلود از سمت دیگه کوره می باشد. طراحی، ساخت و نصب این کوره ها تماما توسط متخصصین داخلی انجام میشود.

✳️مشخصات فنی کوره های پیوسته خطی 

🌟این کوره، شاسی چند تکه قابل حمل و مونتاژ در محل دارد.

🌟در این کوره به منظور انجام فرآیند گرما دهی، سیستم حرارتی آن با استفاده از گاز یا گازوئیل کار می کند.

🌟فرآیند انتقال حرارت با استفاده از کانال توزیع کف و یا یک طرف کوره صورت می پذیرد.

🌟کوره پیوسته خطی دارای سیستم ترموستات دیجیتال به منظور کنترل درجه حرارت است.

🌟در این کوره برای انتقال دادن قطعات از کانوایر زمینی و یا هوایی بهره می برند.

🌟کنترل درجه حرارت توسط ترموستات دیجیتال با دقت بالا

🌟عایق بدنه باضخامت ۱۵ سانتیمتر به صورت پانل با اتصال فوق زبانه 

🌟ورق های بیرونی روغنی با پوشش رنگ مایع هواخشک ورق های داخل گالوانیزه 

🌟آببندی درزها توسط سلیکون نسوز انجام می گیرد.

🌟ورق مبدل حرارتی ازجنس استیل دارای بالاترین راندمان 

سید محمد شاهی: 09121974165 
تهرانی: 09126641998

✳️رنگ پودری چیست؟

🌀پوشش‌های پودری مرکب از پیگمنت‌، رزین، فیلر و مواد افزودنی هستند. که ابتدا این مواد را در اکسترودر به‌صورت مذاب درمی‌آورند. تا با هم مخلوط شوند که اصطلاحاً به این فرآیند «اکسترود شدن» می‌گویند. سپس ماده مذاب سرد شده را طی فرآیندی دومرحله‌ای آسیاب می‌کنند.تا به ذراتی بین بیست تا هشتاد میکرون تبدیل شود. و سپس پودر به‌دست آمده را از الک عبور می‌دهند و بسته‌بندی می‌نمایند.

✳️ مزایا استفاده از رنگ‌ پودری

⚡️آماده برای مصرف 
⚡️سهولت استفاده 
⚡️كاربرد تک لایه، لایه‏‌های ضخیم با یكنواخت بهتر با یكبار پاشش نسبت به رنگ مایع بدست می‏‌آید.
⚡️نمونه برگشتی كمتر 
⚡️سودمندی بالا، بازیافت مطلوب پودرهای پاشیده شده اضافی بالای 95 % می‏باشد در حالی كه برای رنگ‏‌های بر پایه حلال كمتر از 15 % می‏باشد.
⚡️رسوب یا ته نشینی ندارد.
⚡️عاری از حلال می‏باشد.
⚡️خطرات سلامتی كمتر، بعلت عدم وجود حلال و مواد خطرناك آتشگیر و مسموم كننده 

✳️ ویژگی های یک کوره ایده آل جهت خشک کردن رنگ پودری

🔸🔹داشتن حرارت یکنواخت 

🔸🔹داشتن درهای متعادل از نوع بالا و پایین عمودی 

🔸🔹داشتن سیستم هشدار دهنده در مواقعی که به هر دلیلی دستگاه با مشکل مواجه شود

🔸🔹استفاده از پشم سنگ مرغوب در جداره کوره 

✳️کانوایر مونوریل چه ویژگی هایی دارند؟ 

🔰گاهی تجهیزات جانبی در خطوط تولید، نقش بسیار حساس و فراتر از تصور اولیه در سرعت و کیفیت تولید محصول ایفا می کنند. یکی از این سیستم های جانبی در خطوط تولید رنگ، نوار نقاله ها یا ساز و کارهای انتقال محصول از مرحله ای به مرحله دیگر به صورت خودکار هستند.

🔰عمده مصرف این نوار نقاله ها، در خطوط رنگ و سایر خطوط مونتاژ می باشد. خط رنگ پودری که به صورت اتوماتیک ساخته می شود، از لحاظ ظرفیت و حجم کار انجام شده نسبت به خطوط دستی و یا نیمه اتوماتیک از مزایای بیشتری برخوردارند.

🔰کانوایر مونوریل در خط رنگ پودری اتوماتیک قطعه بر روی نوار نقاله آویزان شده و در کل مسیر شروع به حرکت می کند. در این مسیر می تواند شسته شود، داخل خشک کن قرار گرفته، خشک شود. داخل کابین رنگ رفته و به آن رنگ پاشیده شود. سپس وارد کوره ی پخت شود تا رنگ پخته شده و در انتها هم از خط خارج شود.

🔰انتقال قطعه به کلیه مراحل توسط نوار نقاله انجام می گیرد. در واقع کانوایر مهمترین بخش خط رنگ محسوب می شود. چرا که اگر به هر دلیلی متوقف گردد کل خط مختل می شود در سایر قسمت های خط اینطور نیست.

🔰مثلا اگر کوره دچار اشکال فنی شود، ممکن است با ظرفیت کمتر کار کند. به هر صورت خط متوقف نمی شود. ولی چون کانوایر ارتباط دهنده کلیه قسمت هاست و همواره در حال حرکت می باشد، اگر اشکالی در آن بروز نماید در آن صورت کل خط از کار می افتد.
طول نقاله ها را مشتری بر اساس طراحی اولیه ای که برای خط رنگ شده مشخص می کند.

✳️ویژگی ها و تفاوت های سیستم های انتقال در خطوط رنگ 

💠کانوایرهای مونوریل تنها از یک ریل تشکیل شده که زنجیر داخل آن حرکت می کند. این کانوایر به دلیل ساخت ساده، ارزانتر از سایر کانوایرها بوده و در ایران بسیار پر مصرف می باشد.

✳️کانوایرهای Power & Free

💠کانوایر Power and free در ایران کمتر شناخته شده است. این کانوایر از دو ریل تشکیل شده است. ریل فوقانی همان مونوریل است که به صورت Power مورد استفاده قرار می گیرد. ریل تحتانی ریل free است که در زمانی که اپراتور تصمیم بگیرد به سیستم بالایی متصل می شود. قطعه در ریل Free قابلیت حرکت، توقف و حرکت مجدد به علاوه ی تغییر مسیر را دارا می باشد.

💠به طور مثال در خط رنگ پودری، قطعه ای در حال رنگ شدن است و اپراتور مشکلی در قطعه رنگ شده مشاهده می کند. اگر درصدد رفع عیب برآید، در سیستم مونوریل ظرفیت تولید دچار مشکل می شود. ولی با استفاده از کانوایر Power & Free قابلیت خروج بدون اخلال در تولید به راحتی در اختیار اپراتور قرار می گیرد.

✳️مزایای کانوایرهای Power & Free

🔸🔹این کانوایرها بدون ایجاد کوچکترین وقفه در خط می توانند در برخی ایستگاه ها توقف کنند.

🔸🔹مزیت بزرگ این کانوایر کاهش هزینه های خط رنگ است.

🔸🔹مزیت دیگر آن رنگ کردن قطعات طولانی مثل پروفیل می باشد که از 12 و 18 متر تا 24 متر طول دارند که می توان این قطعات را در یک کوره ی کوچک با ظرفیت پخت زیاد رنگ کرد.

🔸🔹مثلا اگر برای خط رنگ پروفیل بخواهید با سرعت یک متر بر دقیقه کار کنید به یک کوره ی 22 متری نیاز دارید و اگر بخواهید سرعت خط را به 4 متر بر دقیقه برسانید باید یک کوره ی 80 تا 90 متری داشته باشید.

🔸🔹یعنی 90 متر مسیر مستقیم که نیاز به کوره ی طویلی در فضای زیاد دارد و باعث افزایش هزینه های پروژه می شود. اما می توان با استفاده از این کانوایر پروفیل را به صورت عرضی نیز حرکت داد. یعنی در جهت X و Y حرکت کند. این کار هزینه های خط رنگ را پایین آورده و در عین حال ظرفیت را بالا می برد.

🔸🔹کانوایر های مونوریل با قابلیت چرخش در فضاهای کم 

🔸🔹سیستم روانکار اتوماتیک  

🔸🔹محافظت زنجیر داخل ریل 

🔸🔹اتصال قطعات پیج و مهرهای رنگ پودری ریلها 

🔸🔹مناسب استفاده در اکثر خطوط رنگ پودری 

✳️ انواع کانوایر ها

🔺کانوایر زمینی: برای انتقال خودرو یا بسته یا جعبه‌های بزرگ این نوع از کانوایر را داخل زمین کار می‌گذارند.

🔺کانوایر هوایی: برای انتقال بدنه خودرو و قطعات معمولاً در صنعت خودروسازی و رنگ پودری قطعات معلق بکار می‌رود.نقاله اي است كه از يك سيستم تك ريلي هوايي تشكيل شده است كه شامل يكسري قرقره و يك رشته زنجير مي باشد که بدين صورت بار از قرقره آويخته شده و با حركت زنجيرحمل می شود.

1- جهت انجام برخي عمليات ، مانند رنگرزي ، کوره پخت ، و روغن زدايي،شستشو و غیره است كه بصورت پيوسته صورت مي گيرد .

2- جهت تغذيه خط مونتاژ

3- جهت انتقال در مسافتهای زياد

4- در صورتي كه در نزديكي سقف نصب شود ، در استفاده از فضا صرفه جويي مي شود.

5- اغلب در حمل و نقل داخلي بخش هاي واحدهاي صنعتي استفاده مي شود.

🔺کانوایر بالابر: این نوع کانوایر با داشتن قاشقکهایی که به نوع خاصی از زنجیر متصل است می‌تواند مواد را از سطح (الف) به سطح (ب) برساند. این کانوایر در معادن و صنعت فولاد کاربرد بسیاری دارد.

🔺کانوایر زنجیری: 

💥نوع ساده از کانوایر است که معمولاً برای حمل پالت مورد استفاده قرار می‌گیرد و کف کف زمین است. کانوایر زنجیری به چندین روش به شرح ذیل طراحی و مورد استفاده واقع می‌گردد.

💥با استفاده از یک یا چند زنجیر که به طور متناوب در حال چرخیدن هستند، بار یا محوله به طور مستقیم جابجا می شود. پیکربندی زنجیر ها به طور موازی باعث شده که برای حمل پالت ها مناسب باشند. نوار نقاله های زنجیر دار عمودی برای جابجایی های عمودی مورد استفاده قرار می گیرند ( برای انتقال متناوب با فرکانس پایین مورد استفاده قرار می گیرند).

✳️ کاربرد کانوایر در صنایع

💎این ماشین آلات به خاطر مزایای فراوانی که دارند در تمامی صنایع به کار برده می شوند.

💎این دستگاه ها قادرند که مواد را به صورت امن از مکانی به مکان دیگر منتقل نمایند که در صورت استفاده از نیروی انسانی برای جابجایی، هزینه تمام شده بسیار بالا خواهد بود.

💎آنها می توانند تقریبا در هر جایی نصب شوند و نسبت به لیفتراک و ماشین، امن تر مواد را جابجا می کنند.

💎کانوایر یا نوار نقاله می تواند همه نوع موادی با اشکال، اندازه و یا هر وزنی را جابجا نمایند. همچنین آنها دارای ویژگی ایمنی پیشرفته هستند تا از احتمال بروز حوادث پیشگیری شود.

💎این دستگاه ها در بسیاری از صنایع از جمله معدن، خودرو، کشاورزی، کامپیوتر، الکترونیک، صنایع غذایی، هوا فضا، داروسازی، صنایع شیمیایی، بطری و قوطی سازی، چاپ و بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه کانوایر یا نوار نقاله قادر به جابجایی مواد مختلف هستند ولی برخی از مواد رایج عبارت اند از:

🔰مواد غذایی همچون لوبیا و آجیل، بطری و قوطی همچون رب گوجه فرنگی و انواع سس، اجزا خودرو، آهن آلات مستهلک، قرص ها و پودر ها، چوب و مبلمان و دانه ها و خوراک دام.

🔰بسیاری از عوامل در انتخاب دقیق نوار نقاله، دخیل هستند. برخی از این عوامل شامل حمل و نقل، سورتینگ و ذخیره سازی، اندازه مواد (سایز)، وزن و شکل، مکان و نقطه تخلیه می باشد.

به مدیریت:سید محمد شاهی

سید محمد شاهی: 09121974165
تهرانی: 09126641998

 

 

 

 

ساخت انواع کوره رنگ پودری شاهین در تهران , کانوایر سازی شاهین نقاله اصلی در تهران , کانوایرسازی شاهین در تهران , ساخت انواع رنگ پودری در تهران , قیمت رنگ پودری در تهران , ساخت کوره رنگ پودری در تهران , ساخت کوره رنگ پودری شاهین  , هزینه ساخت کوره رنگ پودری ,