Address & Contact

Our Address

زنجان، خدا بنده، زرین رود، روبه روی پمپ بنزین

Telephone

کاه کوب جفت فن و کمباین ایران نیک بیگدلی

🚜 پخش و فروش عمده کاه کوب جفت فن و ادوات کشاورزی بیگدلی در زنجان و سراسر کشور🚜

کاه کوب و کمباین ایران نیک بیگدلی

🔰 تولید و فروش کلیه ادوات کشاورزی

🔴 تولید و فروش ادوات کشاورزی ایران نیک ارائه دهنده انواع تجهیزات و ادوات کشاورزی و باغبانی با برند های مطرح دنیا و نمایندگی تولیدکنندگان داخلی، آماده ارائه خدمات به جامعه کشاورزی کشور می باشد.

✨به تمامی‌ ماشین‌ها و دستگاه‌هایی که به کشاورزان در انجام کارهای مختلف کشاورزی کمک می‌کنند، ماشین‌آلات یا ادوات کشاورزی می‌گویند. این نوع دستگاه‌ها از زمان قبل از کاشت تا برداشت و آماده سازی زمین برای محصول بعدی همراه کشاورزان خواهند بود.

شرکت ماشین صنعت حدادی

🚜 مزایای استفاده از ادوات کشاورزی:

🚜 دلایل محکمی‌برای ساخت این نوع ماشین آلات برای کمک به کشاورزان وجود دارد. از مزیت‌های استفاده از ادوات مخصوص کشاورزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

🚜 کاهش زمان انجام فرایندهای مختلف کشاورزی

🚜 کاهش نیاز به نیروی انسانی برای انجام کارهای مختلف

🚜 کاهش هزینه‌ها

🚜 افزایش بهره‌وری

🚜  انجام دقیق‌تر و بهتر کارهای مربوط به کشاورزی

🚜  آسان‌تر شدن کارها

🚜 اینها فقط بخشی از مزایای استفاده از این نوع ماشین آلات هستند. با نگاهی کوتاه به این فواید می‌توان پی برد که استفاده از دستگاه‌ها و ماشین‌های مربوط به کشاورزی کاملا برای کشاورزان ضروری است.

🚜 کمباین های جدید از تکنولوژی‌های جدیدی بهره می‌برند که آنها را انعطاف‌پذیر ساخته و امکان برداشت محصولات مختلفی را به‌آنها می‌دهد. امروزه به‌طور کلی دودسته از کمباین‌ها که شامل انواع خودرو (Self-Propelled Combines) و کششی (Pull-Type Combines) می‌شود در مزارع مشغول کار هستند. همچنین برخی ممکن است کمباین‌ها را بر اساس سیستم برداشت آن به کمباین های متداول (Conventional Combines) که از استوانه‌ای کوبنده و کاه‌برهای جداکننده استفاده می‌کنند و کمباین های دوار (Axial Combines) که در آنها یکی دو گردنده یا روتور وظیفه‌ی کوبیدن و جدا کردن دانه و کاه را بر عهده دارند تقسیم کنند.

🚜 کمباین‌های خودرو

کمباین های خودرو به علت مزایایی که دارند امروزه بیش از انواع کششی در ابعاد گسترده استفاده می‌شوند. این کمباین ها کم‌وبیش به شکل واحدی کامل وظایف متعددی را از درو گرفته تا خرمن‌کوبی که زمانی هریک نیازمند ماشین‌آلات جداگانه‌ای بودند انجام می‌دهند. موتور قدرتمند آنها ضمن به‌حرکت درآوردن خودرو در ناهموارترین مزارع، نیروی مورد نیاز دستگاه‌های متعدد داخلی خود را نیز تأمین می‌کند. اگر راننده این ماشین‌ها آموزش‌های لازم را ببیند اصولا راندن آنها خیلی سخت‌تر از یک تراکتور نخواهد بود. البته به‌علت اینکه راننده‌ در معرض گردوخاک زیاد به پاخواسته از محصولات برداشتی هستند، کمباین های جدید‌تر خودرو، مجهز به اتاقک‌ مجهزی شده‌اند که از راننده در مقابل این گرد و خاک و همین‌طور سرما، گرما و باران محافظت می‌کند.

برای برداشت برخی محصولات مدل‌های تخصصی کمباین مورد استفاده قرار می‌گیرد که معمولا تفاوت‌شان با یکدیگر در تجهیزاتی است که در آنها به کار گرفته شده است. به‌عنوان مثال، یک کمباین برنج ضمن اینکه به نسبت کمباین ذرت قسمت‌های متفاوتی دارد ممکن است بسته به‌نیاز به چرخ‌های زنجیری مجهز شده باشد. عرض کمباین‌های خودرو از ۲ تا ۹ متر متغیر است. سرعت حرکت آنها هم به ۲ تا ۶ کیلومتر در مزرعه و ۴ تا ۲۱ کیلومتر در جاده‌ها می‌رسد. کمباین های خودرو را با توجه به محلی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند به دو دسته‌ی کمباین‌های دشت و کمباین های تپه تقسیم می‌کنند.

کمباین‌های دشت (Level Land Combines) مخصوص زمین‌های مسطح ساخته شده‌اند و به‌وسیله‌ی یک اکسل محرک ثابت حمایت می‌شوند. هنگام کار این نوع از کمباین در زمین‌های شیب‌دار و ناهموار واحدهای جداکننده و تمیزکننده‌ی آن نیز با شیب زمین کج می‌شوند. که در صورتی که این شیب بیش‌ازحد باشد می‌تواند با جمع شدن محصول برداشت‌شده در سمتی از کمباین در کیفیت کار عمل جدا و تمیز کردن آن ایجاد اشکال نماید، موجب مسدود شدن ماشین شود و یا با از عقب به‌صورت جدانشده بیرون ریخته و بدین‌ترتیب موجب تلف شدن محصول گردد.

کمباین‌های تپه‌ای (Hillside Combines) اکسل‌هایی لولایی دارند که با سیستم‌های تراز برقی و هیدرولیکی به‌طور همزمان کار می‌کنند و می‌توانند با توجه به شیب تپه‌ای که در آن کار می‌کنند تنظیم شوند. واحدهای کوبنده، جداکننده و تمیزکننده و دیگر قسمت‌های کمباین به‌غیر از سکوی برش به‌طور خودکار در شیب‌های ۳۰ تا ۴۵ درصد تزار می‌شوند و بدین ترتیب کیفیت عملکرد خود را بصورت بهینه‌ای حفظ می‌کنند. سکوی برش نیز به همراه اکسل عقب روی محوری چرخیده خود را با شیب زمین وفق می‌دهد و در حالتی موازی با زمین قرار می‌گیرد.

مدیریت : حاج اکبر بیگدلی

 

 

 

ادوات کشاورزی , انواع ادوات کشاورزی  , کاه کوب جفت فن , کمباین  , مزایای استفاده از ادوات کشاورزی , فروشگاه ادوات کشاورزی  , تراکتور , قیمت کمباین , انواع کمباین ,