///ساخت انواع چرخ دنده ساده و مارپیچ و دنده مخروطی آراز دنده در تبریز

✔️ ساخت کرانویل پینیون های اسپیرال و هیپوئیدی (دنده مخروطی مارپیچ)
✔️ ساخت انواع چرخدنده ها و سنگ پروفیل دنده چرخدنده های ساده و مارپیچ تا مدول ۲۰ و قطر ۱ متر به صورت تکی و انبوه

🔴درباره ما👇

🔹شرکت آراز دنده تبریز یک شرکت فنی و مهندسی می باشد که فعالیت خود را با کادر فنی مجرب و کارآزموده از سال ۱۳۹۶ شروع کرده و در حیطه تولید چرخ دنده های مخروطی ساده و مارپیچ ( کرانویل پینیون) و همچنین ساخت انواع چرخ دنده های ساده و مارپیچ و سنگ پروفیل دنده تا قطر ۱ متر در حال فعالیت می باشد.

🔹هدف این شرکت حضور در عرصه تولید انواع چرخ دنده ها جهت کاربرد در صنایع سبک و سنگین و صنعت کشاورزی و پتروشیمی و نفت و گاز و همچنین صنعت سیمان و صنایع فولاد و تامین کیفیت مطلوب این صنایع می باشد.

🔴خدمات و توانمندیهای مجموعه:
🔰مهندسی معکوس و همچنین طراحی انواع چرخدنده ها و ساخت آنها 

 

سنگ پروفیل دنده چرخدنده های ساده و مارپیچ تا قطر ۱ متر و مدول ۲۰

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸

دنده زنی چرخدنده مخروطی مارپیچ (کرانویل پینیون اسپیرال)

🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

دنده زنی چرخدنده مخروطی مارپیچ ( کرانویل پینیون هیپوئیدی)

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

سنگ پروفیل دنده در تیراژ بالا و یا تکی

🔹🔸🔹🔸🔹🔸

✳️چرخ دنده‌ 

💎چرخ دنده‌ها قطعاتی هستند که برای انتقال یا تغییر جهت نیرو بین دو محور به کار می‌روند. روی محیط چرخ دنده، دندانه‌هایی با فاصله مساوی ایجاد شده است. این دندانه‌ها پس از درگیر شدن با دندانه‌های چرخ دنده مجاور، نیرو را بین یکدیگر منتقل می‌کنند.

✳️چرخ دنده ساده 

💫چرخ دنده‌ ساده، یکی از پرکاربردترین انواع چرخ دنده و از نوع استوانه‌ای به حساب می‌آید. دندانه‌های مستقیم دارد و روی محورهای موازی سوار می‌شود. در برخی طراحی‌ها، از تعداد زیادی از این چرخ دنده‌ برای کاهش توان استفاده می‌شود.

💫هنگامی که دو چرخ‌دنده ساده در کنار هم به کار رود، چرخ دنده کوچکتر که تعداد دندانه کمتری دارد، پینیون نامیده می‌شود. چرخ دنده بزرگتر نیز که تعداد دندانه بیشتری دارد، چرخ دنده یا چرخ نامیده می‌شود. یکی از مشخصه‌های این نوع چرخ دنده، صدای زیاد آن است.

💫به محض اینکه دو دندانه با یکدیگر درگیر شوند، با نیروی زیادی به هم ضربه می‌زنند. این ضربه، موجب تولید صدا و تمرکز تنش روی دندانه‌ها می‌شود. دندانه‌های این چرخ دنده، در هر لحظه فقط یکی از دندانه‌ها به طور کامل درگیر می‌شود.

💫در این گونه از چرخ دنده‌ها، هیچ نیرویی در جهت محور ایجاد نمی‌شود. چرخ دنده ساده در کاربردهایی که نیاز به کاهش سرعت یا چندبرابر کردن گشتاور باشد، بهترین گزینه است.

✳️چرخ دنده مارپیچ 

🔺یکی از موارد مصرف چرخ دنده‌های مارپیچ، در محورهای موازی است. خطوط دندانه‌ها در این چرخ دنده‌های استوانه‌ای، به صورت مارپیچ هستند. این نوع چرخ دنده در مقایسه با نوع ساده، قادر به انتقال نیروی بیشتری است و صدای کمتری تولید می‌کند. کمتر بودن صدا به خصوص در سرعت‌های متوسط و بالا به چشم می‌آید. از طرف دیگر، همواره بیش از یک دندانه از هر چرخ دنده درگیر است.

🔺در نتیجه نیروی وارد به هر دندانه کمتر می‌شود تا ظرفیت این نوع چرخ دنده بالاتر رود. به دلیل شکل مارپیچی دندانه‌ها، درگیر شدن چرخ‌دنده‌ها با تماس نقطه‌ای آغاز می‌شود و آرام آرام به تماس خطی می‌رسد. در نتیجه انتقال نیرو یکنواخت‌تر خواهد بود و ارتعاشات و سایش هم کمتر اتفاق می‌افتد.

🔺ویژگی‌هایی که تا اینجا برای چرخ دنده مارپیچ برشمردیم، اشکالاتی هم ایجاد می‌کند. زاویه‌دار بودن دندانه‌ها باعث سُر خوردن محل تماس می‌شود. در نتیجه این سُر خوردن، نیروی محرک محوری و گرما ایجاد می‌شود و راندمان هم کاهش می‌یابد. به منظور کم کردن اثر نیروی محوری باید از یاتاقان استفاده کرد.

🔺یکی از روش‌های جلوگیری از ایجاد این نیروی محرک، استفاده از چرخ‌دنده مارپیچ دوبل (Herringbone gear) است که در صنعت به عنوان چرخ‌دنده جناغی هم شناخته می‌شود. در این مدل، دو چرخ دنده مارپیچ با جهت مخالف، در کنار هم قرار می‌گیرند تا نیروی محرک ایجاد شده در راستای محور، خنثی شود.

✳️چرخ دنده مخروطی 

🌟این چرخ دنده‌ها ظاهری مخروط مانند دارند و برای محورهای متقاطع مناسب هستند. چرخ دنده‌های مخروطی در جاهایی که زاویه بین دو محور متقاطع، ۹۰ درجه است، بیشترین کاربرد را دارند ولی در زاویه‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

🌟دندانه‌های این چرخدنده می‌تواند مستقیم، مارپیچ یا هیپوئیدی باشد. نوع مستقیم آن، همان مشکلات چرخدنده ساده را دارد و دندانه‌ها به یکباره با هم درگیر می‌شوند. در نتیجه تمرکز تنش روی دندانه‌ها بسیار بالا می‌رود. نوع مستقیم و مارپیچ، زمانی استفاده می‌شوند که دو محور عمود به هم و در یک صفحه باشند.

🌟در شرایطی که دو محور در دو صفحه جداگانه باشند، از نوع هیپوئیدی استفاده می‌شود. توجه کنید که در این حالت، دو محور هیچ نقطه تقاطعی نخواهند داشت و این حالتی استثنا برای تعریف این نوع چرخدنده ایجاد می‌کند.

🌟یکی از کاربردهای چرخ دنده مخروطی هیپوئیدی، در دیفرانسیل بسیاری از خودروهاست.

 

🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

مدیر عامل : جناب آقای مهندس میعاد محمدی

https://www.instagram.com/omid__zarenejad/

پیج فیسبوک👇
http://facebook.me/arazgear
کانال واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/FqcdqtWpFEAFQ76LgxWD0k

04133105169________شماره تماس کارخانه
04133105167________شماره فکس کارخانه

🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

برخی از شرکت ها و مجموعه هایی که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم:👇
شرکت ماشین سازی تبریز

🔸🔹🔸🔹🔸🔹

شرکت تراکتور سازی ایران

🔸🔹🔸🔹🔸🔹

شرکت پیستون سازی تبریز

🔸🔹🔸🔹🔸🔹

شرکت چرخشگر

🔸🔹🔸🔹🔸🔹

شرکت ایدم

🔸🔹🔸🔹🔸🔹

 

شرکت صنایع مس سونگون

🔸🔹🔸🔹🔸🔹

 

شرکت گروه شیشه سازی کاوه
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
شرکت پتروشیمی تبریز
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
شرکت کلر پارس

🔸🔹🔸🔹🔸🔹

شرکت آب و فاضلاب استان آ.ش
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
شرکت شیرین عسل
🔸🔹🔸🔹🔸🔹

 

شرکت فولاد آلیاژی ایران
🔸🔹🔸🔹🔸🔹

مجتمع فولاد ظفر بناب
🔸🔹🔸🔹🔸🔹

شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان

 

🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چرخدنده های روتیواتور , چرخدنده های دیفرانسیل تراکتور ,  چرخدنده های ادوات های کشاورزی , چرخدنده های کولینگ تاور ,  انواع چرخدنده های صنعتی , کشاورزی  تولید کرانویل پینیون , سنگ پروفیل دنده آراز دنده در تبریز , تولید کرانویل پینیون در تبریز , تولید سنگ پروفیل دنده در تبریز , تولید کرانویل پینیون آراز دنده , تولید سنگ پروفیل دنده آراز دنده , قیمت کرانویل پینیون , قیمت سنگ پروفیل دنده ,