Address & Contact

Our Address

خوزستان،اهواز

Telephone

نصب وتامین ساخت قطعات جرثقیل باوی در اهواز

کرن چرثقیل سقفی باوی

✳️جرثقیل سقفی چیست؟

💫جرثقیل سقفی دارای دو نوع تک پل و دوپل است که برای بلند کردن و جا به جایی اجسام در محیط کارگاهی و صنعتی کاربرد دارد. جرثقیل تک پل برای دهانه‌های کمتر از ۲۵ متر و وزن کمتر از ۲۰ تن و جرثقیل دو پل برای دهانه‌های بیشتر از آن کاربرد دارد.

💫جرثقیل سقفی دستگاهی برای بلند کردن و جابه جا کردن اجسام سنگین در سوله و کارخانه است. با استفاده از این دستگاه شما می‌توانید اجسام را در دو جهت افقی و عمودی جابه‌جا نمایید. در ساختار آن‌ها از یک یا دو ریل استفاده شده که بر روی ستون‌ها قرار می‌گیرند.

💫واگن برقی از دیگر اجزای جرثقیل سقفی است که با استفاده از ریل‌ها قادر به حرکت خواهد بود. واگن برقی می‌تواند به تنهایی از بالابر دستگاه پشتیبانی نماید. حرکت عمودی برای بالا و پایین بردن اجسام در راستای عمودی و حرکت افقی برای جا به جایی اجسام در راستای عرضی است که کالسکه بر روی یک یا دو ریل حرکت می‌کند. نام دیگر جرثقیل سقفی، جرثقیل پل دار است.

✳️انواع جرثقیل سقفی

💫جرثقیل سقفی به طور کلی در دو نوع تک پل و دو پل ساخته می‌شوند. در نوع تک پل میزان ظرفیتی که توسط این دستگاه جابه‌جا می‌شود در مقایسه با نوع دوپل کمتر است. علاوه بر این می‌توان جرثقیل‌های سقفی را از لحاظ رونشین و آویز بودن نیز تقسیم بندی نمود.

✳️مهمترین کاربرد جرثقیل سقفی

💫جرثقیل سقفی نیز مانند دیگر جرثقیل‌ها برای جابه‌جایی و یا بلند کردن اجسام استفاده می‌شود. اجسام کوچک و بزرگ در مکان‌های باز و یا سرپوشیده با استفاده از این جرثقیل از محلی به محل دیگر جا به جا می‌شوند. صنایع مختلفی در فرآیند کاری خود از این ماشین‌ها استفاده می‌کنند.

💫صنعت خودروسازی، تجهیزات سنگین، نیروگاه‌ها، کشتی سازی، هواپیمایی، ساخت بتن، ساخت فلز، حمل و نقل و تجهیزات سنگین از جمله موارد کاربرد آن است.

💫برای اینکه بدانیم در زمان استفاده کدامیک از انواع جرثقیل سقفی برای ما مناسب است باید یه این نکات توجه کنید:
جهت در انتخاب نوع دستگاه تاثیرگذار است. تک پل در دو جهت افقی و عمودی حرکت می‌کند. جرثقیل جفت پل اما در سه جهت x، y و z اجسام را جابه‌جا می‌کند.

💫طول، عرض و ارتفاع مکانی که قرار است جرثقیل در آن قرار بگیرد از دیگر عوامل مهم است.
وزن بار و تعداد دفعات جابه‌جایی بار در انتخاب نوع جرثقیل تاثیرگذار است. جرثقیل دوپل برای جا‌به‌جایی دفعات زیاد و اجسام سنگین گزینه مناسبی است.

کرن جرثقیل سقفی باوی

✳️مزایای جرثقیل‌های سقفی

🔻کاهش هزینه‌ها

💫یک جرثقیل می‌تواند به جای چند لیفتراک کار کند. علاوه بر این جابه‌جایی در ارتفاع موجب می‌شود تا حمل اجسام با کمترین محدودیت و مشکلی انجام شود.

🔻قابلیت تنظیم

💫امکان تنظیم ارتفاع در این دستگاه‌ها موجب شده تا بتوان در هر سطحی از آن‌ها استفاده کرد.

🔻کاهش خطای انسانی

💫از آنجایی که برای بالا بردن اجسام سنگین دیگر نیازی به نیروهای انسانی نیست، میزان خطرات و آسیب‌ها به حداقل رسیده است.

🔻هزینه تعمیر و نگهداری پایین

💫این جرثقیل‌ها با توجه به اینکه برای حمل اجسام سنگین ساخته می‌شوند، نسبت به دیگر بالابرها مقاومت بالاتری داشته و هزینه تعمیر و نگهداری نسبتا پایینی‌تری نسبت به نمونه‌های مشابه دارند.

مدیریت : محمد باوی

 

 

 

 

انواع و کاربرد جرثقیل سقفی و دروازه ای , تفاوت جرثقیل سقفی تک پل و دو پل , جرثقیل دروازه ای , جرثقیل سقفی , جرثقیل سقفی تک پل , جرثقیل سقفی چگونه کار میکند؟, جرثقیل سقفی چیست؟ , کرن چرثقیل سقفی باوی ,