کلیه خدمات سوراخکاری صنعتی قلاویز موج بری و الکترونیکی رحیم زاد

🔹خدمات سوراخکاری و قلاویز کاری
🔸کلیه قطعات صنعتی
🔹موج بَری و الکترونیکی m2 تا m32 و قلاویز های اینچی
🔸فلزهای رنگی
🔹فولاد های سخت
🔸انواع استیل

⚡️ سوراخکاری عمل ماشینکاری است که جهت تولید یـا افـزایش قطـر یـک سـوراخ توسـط ابـزار برشـی مخصوص به نام مته انجام میشود. بنابراین باید انواع ماشینها و ابزار سوراخکاری، به خصوص نوع متـه مـورد استفاده به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

⚡️ انواع ابزار مورد نیاز برای سوراخکاری عبارتند از: ماشین متـه بـا پیشروی دستی، ماشین دریل ستونی، ماشین دریل رادیال، ماشین مته چندتایی، ماشین متـه چنـد محـوره، ماشین مته با ابزارگیر چرخشی، مته های استوانه ای، مته مرغک(شامل مته و خزینه)، مته سر پهن، متـه سـر تخت و برقو. خواص مورد نیاز جهت انتخاب جنس ابزار شامل مقاومت به سـایش، گرمـا سـختی و چقرمگـی میباشد.

🔴 سوراخکاری عمیق

🔰 سوراخکاری عمیق به فرایند براده برداری سوراخها با نسبت عمق به قطـر نـسبتاً بـزرگ گفتـه می شود. تکنیک های سوراخکاری معمولی سوراخهایی با عمق نهایتاً بزرگتر از ۵ برابـر قطـر ایجـاد می کنند در حالی که در سوراخکاری عمیق این نسبت به ۱۵۰/۱ به هم می رسد. هر سوراخ عمیق تر از ۱۰ برابر قطر به عنوان سوراخ عمیق در نظر گرفته می شود و نیاز به روشهای سوراخکاری ویژه دارد.

🔰 روشهای سوراخکاری شامل انواع سوراخکاری توپر، خزینه زن، گشادکن و سوراخکاری عرضـی می باشد. در طول فرایند سوراخکاری عامل اصلی براده شکنی و انتقال براده ها بدون پخش شدن و همچنین تأثیر نامطلوب روی سطح سوراخ می باشد. سه سیستم سوراخکاری متفاوت وجود دارد که شامل سیستم تک تیوب یا STS، اژکتور و گان دریل می باشـد.

🔰 در سـورخکاری عمیـق، تجهیـزات سیال برش ( خنک کننده) و انتقال براده ها برای سه سیستم مختلف ماشینکاری بـدون عیـبِ گـان دریل، اژکتور و STS برای عمق های بیـشتر از ۱۰۰ برابـر طـول پیـشرفت کـرده اسـت. در پروسـه سوراخکاری عمیق، ترکیب بهینه ای از طراحی ابزار و فشار سیال برش استفاده می شود تا به خوبی براده ها از سوراخ تخلیه شوند.

🔰 بنابراین علاوه بر دقت در انتخاب و طراحی ابزار باید به منبـع خنـک کننده، نوع خنک کننده یا سیال برش و شرایط آن که یکی از فاکتورهای مهـم در کیفیـت سـوراخ می باشد توجه کرد.

⚜️قلاویز کاری

🔸 قلاویز کاری، در واقع عملیاتی است که در طول آن درون یک سوراخ استوانه ای، دنده ایجاد میشود. برای انجام سوراخکاری و قلاویز کاری ابتدا می بایست سوراخی در داخل قطعه ایجاد شود و بعد قلاویز به ترتیب پیش رو، میان رو و پس رو در داخل آن چرخانده شود تا شکل دنده ها کامل شود. اکثرا فرایند قلاویز کاری برای ایجاد مهره های دنده مثلثی و راست گرد کاربرد دارد.

🔸 فرمول قلاویز کاری بر این اساس است که قطر سوراخی که در قطعه کار ایجاد میشود باید مقداری بزرگتر از اندازه قطر کوچک مهره باشد زیرا در برابر فشار زیاد، لبه دندانه ها باد می کند. اگر اندازه قطر سوراخ متناسب نباشد، علاوه بر ناصافی سطح قلاویز در کار گیر می کند و احتمال شکست آن بیشتر می شود.

🔴 انواع قلاویزکاری:
💠 قلاویزکاری ماشینی

دارای یک سری دوتایی و یا تکی است که برای بستن به ماشین تراش یا ماشین مته مناسب است. دنباله های آن همانند استوانه بلندی است که در انتها آن چهارگوش و یا در دو طرف آن زبانه وجود دارد.

💠 قلاویز کاری دستی

یک مجموعه سه تایی به نام های اول رو یا پیشرو که بخش زیادی از براده برداری را انجام می دهد. وسط رو یا میان رو که اکثرا برای عمیق تر کردن شیار و دنده ها کاربرد دارد. آخر رو یا پس رو برای براده برداری نهایی استفاده میشود.

💠 دوم

برای عمیق تر کردن شیارهای بریده شده به کمک قلاویز ضربدری در سوراخ های کور استفاده میشود.

💠 برقی

این مدل مخروطی نیست و برای ساخت یک انتهای تمیز و مرتب به انتهای سوراخ های کور یا سوراخ های عمیق استفاده میشود.

💠 دستگاه مخصوص مهره تراش

معمولا به صورت تکی ساخته میشود. برای تراش پیچ های داخلی کوتاه که سوراخ آنها راه بدر است، کاربرد دارد.

💠 چپ تراش

برای ساخت پیچ و مهره چیگرد استفاده میشود.

به مدیریت : بهزاد رحیم زاده 

متریال برنج 6 سوراخ حول محور به قطر 1

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
سوراخ 1.6
عمق5.7
قلاویز 2 متریال آلومینیوم6061

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

سوراخکاری وقلاویز m2.5 m3 وm4 باکس آلومینیوم‌

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

سوراخکاری و قطعات باکس آلومینیوم

 

 

 

 

کلیه خدمات سوراخکاری صنعتی قلاویز موج بری و الکترونیکی رحیم زاده در تهران , خدمات سوراخکاری صنعتی در تهران  ,  خدمات  قلاویز کاری در تهران , قلاویز چیست , قلاویز کاری  , قیمت قلاویز کاری , خدمات قلاویز کاری , مشخصات قلاویز , گام , قلاویز چیست , قلاویز کاری چیست , انواع قلاویز کاری , سوراخکاری چیست , سوراخکاری ورق فلزی , سوراخکاری با دریل , سوراخکاری با پانچ , انواع سوراخکاری فلزات , اصول سوراخکاری , سوراخکاری سریع , موج بری  ,