تولید و فروش انواع کمپرسورهای اسکرو بوستر درایر میکروفیلتر هواسازان صنعت تهران زمانی

◾️▪️ بوستر کمپرسور همانگونه که از نام آن مشخص است به معنی افزایش دهنده فشار می باشد. سیستم های استاندارد مورد استفاده برای فشرده سازی هوا در تأسیسات صنعتی، به طور معمول برای فشارهای 80 تا 190 psi ( 5 تا 13 بار) طراحی شده اند. ولی برخی تجهیزات به فشارهای بالاتر تا حدود 40 بار و حتی در بعضی کاربردها تا 350 بار نیاز دارند. دستیابی به این فشار بالا به صورت عادی امکان پذیر نیست.

 

◾️▪️ بوسترهای هوا اغلب با دریافت هوای از پیش فشرده شده توسط شروع به کار می کند، بنابراین مصرف انرژی بسیار کمتری نسبت به استفاده از یک کمپرسور فشار بالا خواهند داشت. از این رو در صورت نیاز به فشارهای بالاتر، استفاده از تولید شده از کمپرسور توسط بوستر کمپرسور هوا برای دستیابی به فشار بالاتر مطلوب، راهی بسیار مؤثر است. بوستر کمپرسور معمولاً برای افزایش فشار در سیستم هوای فشرده بکار می رود و یا در مواردی برای جبران فشارهایی که در طول خطوط لوله های طویل افت کرده استفاده می شود. تراکم در بوستر کمپرسورها ممکن است یک یا چند مرحله ای یا از نوع دینامیکی یا جابجایی باشد.

✳️ ایرند های کمپرسور

◾️▪️ ایرند کمپرسور اسکرو قابلیت تولید هوای فشرده به صورت مداوم و پیوسته را دارد. این ویژگی ایرند باعث افزایش استفاده کمپرسور اسکرو در صنایع مختلف شده است. قطعات تشکیل دهنده هواساز کمپرسور اسکرو شامل دو شفت مارپیچ با حالت های نری (female) و مادگی (male)، یاتاقان ها،بلبرینگ، مهره های تنظیم فیلر، پوسته، کاسه نمد و گیر بکس (بسته به نوع ایرند) می باشد. جالب است بدانید اسم کمپرسور اسکرو از حالت مارپیچی شفت های داخل ایرند آن گرفته شده است.

◾️▪️ همان طور که گفتیم عملیات فشرده سازی هوا توسط هواساز کمپرسور اسکرو صورت می گیرد. اگر این عملیات همراه پاشش روغن باشد به آن روغنی یا Oil Inject می گویند و اگر عملیات فشرده سازی بدون استفاده از روغن باشد به آن بدون روغن یا Oil free می گویند.

✳️ میکرو فیلتر کمپرسور چیست؟

◾️▪️ امروزه با توجه به افزایش استفاده از هوای فشرده در صنایع گوناگون و لزوم هوای فشرده شده پاک و خالی از هرگونه ذرات روغن و گرد و غبار، از میکروفیلتر کمپرسور یا فیلتر هوای کمپرسور باد استفاده می گردد. در هر متر مکعب از هوای محیط، حدود 200 میلیون ذره گرد و غبار و انواع آلاینده ها وجود دارد که چگالی این ذرات به علت فشرده شدن در فضای سیلندر کمپرسور افزایش یافته و از ترکیب آنها با رطوبت و روغن، لجن غلیظ و اسیدی تشکیل می شود که این مواد برای قطعات کمپرسور و همچنین تجهیزات مصرف کننده هوای فشرده، بسیار آسیب زا می باشند.

مدیریت: سیدعبداله زمانی

09194736691

 

 

تفاوت میکرو فیلتر و اسپلیتر , میکرو فیلتر اولیه و ثانویه  , بوستر ,  بوستر کمپرسور , کمپرسور هوای فشرده ,