Address & Contact

Our Address

اصفهان

Telephone

ساخت انواع کوره های ذوب آلومینیوم، ذوب فلزات، ذوب مس و کوره سفال موسوی در اصفهان

✳️ریخته گری چیست؟

💫«ریخته گری» (Casting)، یکی از قدیمی‌ترین فرآیندهای ساخت و تولید است که با ذوب مواد و ریختن آن‌ها به درون قالب انجام می‌گیرد. این فرآیند، از متداول‌ترین روش‌های ساخت قطعات فلزی در صنایع مختلف به شمار می‌رود. ریخته‌گری، امکان تولید انبوه قطعاتی با ابعاد کوچک تا بزرگ، وزن چند گرم تا چند تن، شکل ساده تا پیچیده و ساختار یکپارچه را فراهم می‌کند. روش‌های متعددی برای اجرای ریخته گری وجود دارند. با این حال، ریخته گری ماسه ای به عنوان قدیمی‌ترین و رایج‌ترین روش اجرای ریخته‌گری شناخته می‌شود.

✳️فاکتورهای مهم در انتخاب کوره های ذوب و ریخته گری 

💫کوره های ذوب مورد استفاده در صنعت ریخته گری از تنظیمات متنوعی برخوردارند. انتخاب واحد ذوب یکی از مهمترین تصمیماتی است که بنیانگذاران باید اتخاذ کنند. چندین فاکتور مهم برای انتخاب مناسب باید در نظر گرفته شود، این موارد عبارتند از:

⚡️دمای لازم برای ذوب فلز یا آلیاژ.
⚡️میزان ذوب و مقدار فلز مذاب مورد نیاز است.
⚡️کیفیت لازم ذوب و محصول نهایی بعدی.
⚡️اقتصاد نصب، بهره برداری و نگهداری.
⚡️شرایط زیست محیطی و دفع زباله.

🔶کوره بلند

💫این کوره های بسیار بلند که عمدتا برای کار فلزات در نظر گرفته می‌شوند، با گازهای تحت فشار تزریق می‌شوند. آن‌ها معمولاً برای استخراج آهن و برخی فلزات دیگر از سنگ معدن استفاده می‌شوند. کوره بلند می‌تواند شمش‌های آلیاژی را برای استفاده در ریخته گری‌هایی که محصولات دیگر تولید می‌کنند، ایجاد کند.

💫در کارخانه‌های ریخته گری از این آلیاژها و مواد افزودنی فلزی هنگام ساخت گریدهای مخصوص فلزات استفاده می‌شود. کوره های کوپلا و کوره بوته‌ای رایج‌ترین روش‌های فورج فلزات برای ریخته گری در گذشته بودند و امروزه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند اما اکنون کوره‌های الکتریکی قوس الکتریکی و القایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

🔶مزایای کوره بلند:

1. تغذیه مداوم، ضربه زدن مداوم، مناسب برای تولید مداوم در مقیاس بزرگ

2. نیاز کم به برق

3. محصول با عملکرد خوب بیشتر پردازش می‌شود (ریخته گری و نورد مداوم).

4. فناوری بالغ و هزینه تولید پایین.

5. کارایی بالا.

🌀کوره های ذوب بوته ای 

💫در بین کوره های ذوب و ریخته گری ، یک کوره بوته ای، اساسی ترین فرم کوره فلزی است و می‌تواند درجه حرارت فوق العاده بالا را کنترل کند.آن‌ها اغلب از سرامیک ساخته می‌شوند و می‌توانند مستقیماً در منبع گرما / آتش قرار گرفته و با فلز و مواد افزودنی پر شوند.

💫سازندگان جواهرات و علاقه مندان هنوز هم از کوره های بوته ای و همچنین برخی از ریخته گری های غیر آهنی یا کسانی که کارهای دسته ای بسیار کوچکی انجام می‌دهند، استفاده می‌کنند.

🌀مزایای کوره های بوته ای :

1- هزینه کم سرمایه گذاری (اولیه) و هزینه‌های نگهداری.

2-بوته‌ها توانایی منحصر به فرد ذوب، نگه داشتن و انتقال فلز را با استفاده از یک ظرف دارند.

3-مذاب می‌تواند مستقیماً در بوته قابل تصفیه باشد.

4-اجازه می‌دهد تغییرات آلیاژی ناسازگار به سادگی با تعویض مخازن انجام شود.

5-حتی در صورت ثابت بودن در ساختار کوره، بوته‌ها در مقایسه با کوره‌های گرم شده با سوخت دارای مزایای قابل توجهی هستند. این مزایای مهم شامل موارد زیر است:

⚡️هدررفت کم مواد 
⚡️فلز تمیزتر 
⚡️انعطاف پذیری آلیاژ 
⚡️جابجایی سریع 

🔶کوره های ذوب کوپلا

💫در بین کوره های ذوب و ریخته گری ، این کوره‌های دودکش مانند، با کک ذغال سنگ و سایر مواد افزودنی پر شده‌اند. هنگامی که کوره به اندازه کافی گرم است، آهن خام و آهن قراضه به آن اضافه می‌شود. این فرآیند ذوب، کربن و سایر عناصر تولید کننده درجه‌های مختلف آهن و فولاد را اضافه می‌کند.

💫 روش های قوس الکتریکی و القایی کارآمدتر هستند و در اکثر موارد جایگزین کوره‌های کوپلا شده‌اند. با این حال، برخی از ریخته گری ها هنوز هم طبق روال خود عمل می‌کنند و از کوره های کوبلا استفاده می‌کنند.

🔶مزایای کوره کوپلا :

⚡️هزینه اولیه پایین‌تر در یک طبقه کوچک در مقایسه با کوره های با همان ظرفیت.
⚡️تنها روش ذوب مداوم است.
⚡️نرخ ذوب بالا
⚡️هزینه های عملیاتی نسبتا کم.
⚡️سهولت کار

🌀کوره های ذوب روباز

💫در این نوع از کوره های ذوب و ریخته گری ، این یک فرآیند ساخت فولاد جایگزین است که در آن از گاز طبیعی، روغن، روغن‌های سنگین اتمی، قطران، یا زغال سنگ پودر شده به عنوان سوخت استفاده می‌شود. هوا و سوخت هر دو قبل از احتراق تا حدود 800 درجه سانتیگراد گرم می‌شوند.

💫دمای شعله حدود 2000 درجه سانتیگراد بدست می‌آید و این برای ذوب شدن شارژ کافی است. در ابتدا تا 10 تن شارژ می‌شود، اما ظرفیت کوره به تدریج به 100، 300 و در نهایت به 600 تن افزایش می‌یابد.

🌀مزایای کوره ذوب روباز :

1-مزیت بزرگ کوره باز انعطاف پذیری آن است: بار می‌تواند تمام ضایعات سرد یا هر ترکیبی از آهن و قراضه باشد.

2-کوره قادر به پردازش آهن تقریباً با هر ترکیب شیمیایی هستند.

3-این فرایند برای رسیدگی به هر مقدار ضایعات فولاد کم هزینه مناسب است.

4-کوره‌های کوره باز می‌توانند با هر نوع سوخت کار کنند.

5-کیفیت کوره در بین فرآیندهای ساخت فولاد تجاری Bessemer، Thomas و روش‌های مبدل اکسیژن بالاترین کیفیت را دارد.

6-کنترل دما کافی.

7-کنترل ترکیب شیمیایی کافی.

به مدیریت: سید جواد موسوی

 

تست لوله فارسون با گازخانگی درایلام برای همکار خوبمون

 

🔸🔹🔸🔹🔸🔹

ساخت کوره ذوب آلومینیوم با سوخت گاز کپسول و گازوئیل در شهرضا

 

 

 

 

 

کوره سازی موسوی در اصفهان , نصب کوره های ذوب فلزات در اصفهان , ریخته گری کوره های صنعتی در اصفهان , اجرای کوره های ذوب فلزات در اصفهان , ریخته گری کوره های صنعتی موسوی , هزینه کوره سازی در اصفهان , هزینه ریخته گری کوره های صنعتی در اصفهان , ساخت کوره ذوب الومینیوم با سوخت گاز کپسول و گازوئیل در شهرضا , ذوب , شمش ,آلومینیوم , کوره , بوته , ریختگری , قالب , لوازم ریختگری , کوره صنعتی , ریخته گری  , کوره سفال ,کوره آجرپزی ,کوره صنعتی ذوب فلزات  , قیمت مناسب , کیفیت عالی , ساخت انواع کوره های ذوب الومینیوم , ساخت انواع کوره های ذوب فلزات , ساخت انواع کوره های ذوب مس , ساخت انواع کوره های کوره سفال  , آموزش صفر تاصد , خاک هم زن , فرآورده های نسوز ,