Address & Contact

Our Address

یزد،خیابان کاشانی،روبه روی سینما ایران،گالری عروسک و اسباب بازی بلوط

Telephone

گالری عروسک و اسباب بازی بلوط

جهت بازدید از سایت اختصاصی ما کلیک فرمایید 👇🏻

www.balootaroosak.ir

🎀🧸احساس استرس و اضطراب باعث افزایش میزان ترشح هورمون‌ ها می‌ شود که می‌ تواند منجر به ایجاد انرژی بیش از حد، گردد. اما در صورتی که این انرژی تخلیه نشود کودک و حتی بزرگسال دچار بی قراری خواهد شد. به عنوان مثال، ممکن است به طور افراطی با موهای خود بازی کند، زانوهای خود را تکان دهد، ناخن های خود را بجود و حرکاتی از این قبیل انجام دهد. اسباب بازی های ضد استرس می تواند در هدایت کردن این انرژی کمک کننده باشد. اغلب این اسباب بازی ها به عنوان یک حواس پرتی برای مغز عمل کرده و به طور بالقوه باعث کاهش اضطراب و بهبود تمرکز می شوند. در این مطلب قصد داریم با این دسته از اسباب بازی ها بیشتر آشنا شویم.

🎀🧸اسباب‌بازی‌ های فیجت در سال‌ های اخیر به عنوان راهی برای بهبود تمرکز، کاهش بی‌ قراری و مدیریت اضطراب محبوبیت زیادی پیدا کرده‌ اند و بیشتر با عنوان اسباب بازی های ضد استرس شناخته می شوند. عنوان اسباب بازی برای فیجت ها می تواند کمی فریبنده باشد، زیرا اسباب بازی های فیجت واقعاً شبیه اسباب بازی های معمولی و متداول نیستند. در واقع، آن‌ ها ابزار کوچک و هدفمندی هستند که برای هدایت انرژی و کاهش اضطراب طراحی شده‌ اند. به این ترتیب ذهن می تواند به طور موثر توجه خود را هدایت کرده و در صورت نیاز، استراحت کند. یکی از متداول ترین و محبوب ترین فیجت ها، فیجت اسپینر است.

🎈از انواع دیگر آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

🎀🧸مکعب های فیجت
🎀🧸جواهرات و لوازم جویدنی
🎀🧸حلقه ها
🎀🧸جاکلیدی
🎀🧸خمیرهای قابل ورز دادن

🎈معنای فیجت

🎀🧸فیجتینگ (Fidgeting) در لغت به معنای بی قراری یا حرکات کوچک ناشی از اضطراب است. همان طور که گفته شد این حرکات کوچک می تواند شبیه ضربه زدن به انگشتان، تکان دادن پاها و زانو ها و یا بازی کردن با موها باشد. این حرکات به ویژه در بین افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) یا اضطراب رایج است و تصور می شود مکانیسم مقابله ای بدن برای ترویج ترشح محرک و افزایش تمرکز در این افراد است. اسباب‌ بازی‌ های فیجت به این حرکات خروجی می‌ دهند، که می‌ تواند به آرامش اعصاب فرد، کاهش استرس و حواس‌ پرتی در محیط‌ های بیش از حد تحریک‌ کننده کمک کند. این اسباب بازی کاربر را از هر فکر یا موقعیت استرس زا دور می کند و نوعی تسکین موقتی را فراهم می کند.

🎀🧸اسباب بازی های فیجت یکی از مهمترین انواع اسباب بازی های ضد استرس هستند و برای کمک به موارد زیر طراحی شده اند:

🎀🧸اضطراب
🎀🧸اختلال وسواس فکری اجباری OCD))
🎀🧸اختلال نقص توجه و بیش فعالی ADHD))

🎈کاهش استرس عمومی

🎀🧸مطالعاتی در سال 2018 انجام شد که نشان داد که فیجت ها می توانند به کاهش استرس کودکان و بزرگسالان در کوتاه مدت کمک کنند و سبب افزایش تمرکز و توجه شوند. اگرچه در برخی موارد این احتمال وجود دارد که موجب حواس پرتی، به ویژه در کودکان شوند. همانطور که گفته شد، شواهد حکایتی زیادی برای حمایت از استفاده از اسباب بازی های فیجت وجود دارد. همچنین اعتقاد بر این است که این نوع اسباب بازی ها توانایی یادگیری را بهبود می بخشند.

🎈انواع فیجت ها

🎀🧸اگرچه اسباب بازی های ضد استرس فیجت هرکدام به روشی متفاوت کار می کنند، اما همه آنها یک هدف مشترک دارند که کمک به کاهش استرس، اضطراب و بهبود توجه و تمرکز است. مجموعه بزرگی از اسباب ‌بازی‌ های فیجت در اشکال و اندازه‌ های مختلف برای با توجه به ترجیحات و سلایق افراد موجود است. این اسباب بازی ها معمولا قیمت بالایی ندارند بنابراین در صورت بازی نکردن کودک با اسباب بازی می توانید انواع دیگر آن را تهیه کنید. این اسباب بازی ها را می توان به چند نوع تقسیم بندی کرد:

🎀🧸اسباب بازی های متحرک
🎀🧸اسباب بازی های رومیزی
🎀🧸جواهرآلات
🎀🧸اسباب بازی های مناسب کلاس درس
🎀🧸اسباب بازی های حسی
🎀🧸فیجت اسپینر

🎀🧸اسپینرها که متداول ترین و محبوب ترین فیجت محسوب می شوند، معمولاً از پلاستیک یا فلز ساخته می‌ شوند، و به صورت یک ابزار سه شاخه هستند که در دست چرخانده می شود. این نوع فیجت به عنوان اسباب بازی های ضد استرس می تواند برای افرادی که بی قراری آن ها به صورت حرکات دست و پا نمود پیدا می کند، مفید باشد، با این حال، در موارد استفاده نادرست، ممکن است سبب حواس پرتی شود.

🎈توپ های استرس

🎀🧸توپ های استرس نیز یکی دیگر اسباب بازی های ضد استرس هستند که از از نظر اندازه، شکل و جنس متفاوت اند و می توانند کمکی در دفع انرژی و آرامش اعصاب باشند. این اسباب‌ بازی‌ های فیجت همچنین نشان‌ دهنده آرامش، تسکین آرتریت و تقویت ماهیچه‌ های مچ دست هستند. در واقع حرکت فشردن یک توپ یا حتی فشار دادن مشت و رها کردن آن بخشی از یک تمرین آرام‌ سازی به نام «آرامش پیشرونده عضلانی» است. برخی از توپ های استرس دارای ویژگی های خاصی مانند رایحه اضافه شده برای کمک به کاهش استرس یا گزینه های مقاومتی برای تمرینات قدرتی در فیزیوتراپی هستند. حتی در برخی برای ایجاد انگیزه و تسکین بیشتر، جملات تاکیدی مثبت روی آن ها نوشته شده است.

🎈خمیر بازی ضد استرس

🎀🧸اگرچه خمیر بازی یک نوع اسباب بازی معمولی در خانه و یا کلاس درس به شمار می رود اما می تواند یک اسباب بازی حسی نیز باشد. انواع خمیر های بازی در رنگ های مختلف مثل اسلایم می توانند به کاهش تنش و استرس در کودک کمک کنند. از طرف دیگر بازی با خمیر معمولا به آرامی و در سکوت انجام می شود و کمتر از سایر اسباب‌ بازی‌ ها مثل فیجت اسپینر، حواس‌ را پرت می کند.

🎈آویزهای جویدنی

🎀🧸ابزارهای حسی فقط به دست ها محدود نمی شوند. آویز های جویدنی یک ابزار حسی دهانی برای افرادی است که تمایل به جویدن ناخن، مو، مداد، آستین و موارد دیگر دارند. هنگام جستجوی اسباب‌بازی‌ های حسی جویدنی برای کودک خود، حتماً به دنبال اسباب‌ بازی‌ هایی باشید که از موادی ساخته شده باشند که قرار دادن آنها در دهان بی‌خطر باشد. این اسباب بازی های ضد استرس برای همه گروه‌ های سنی طراحی شده‌ اند.

🎈شن بازی

🎀🧸بازی با شن نیز مشابه با فیجت ها می توانند موجب کاهش استرس و اضطراب نه تنها در کودکان بلکه حتی در بزرگسالان شود. شن بازی قسمت های منطقی و فکری مغز را دور می زند. دیگر افراد مجبور نیستند با کلمات صحبت کنند یا فکر کنند. شن و ماسه به افراد کمک می کند تا عمیق تر به درون خود بروند و به جنبه های خلاقانه خود دسترسی پیدا کنند. با توجه به اینکه اضطراب باعث می شود ما بیش از حد فکر کنیم و بیش از حد تحلیل کنیم، این یک مزیت بزرگ است که تا حد زیادی به کاهش اضطراب کمک می کند. بنابراین اگر به فکر کمک به کودک خود جهت کاهش استرس و افزایش آرامش او هستید از تاثیرات شن بازی کودکان غافل نشوید. عمل بازی با شن و ماسه بدون نیاز به بیان کلمات، علائم و نشانه های اضطراب را کاهش می دهد.

مدیریت:خانم زهرا سیدی زاده

جهت بازدید از سایت اختصاصی ما کلیک فرمایید 👇🏻

www.balootaroosak.ir

✨✨✨✨✨✨✨✨✨

 

عروسک وارداتی طرح باب مارلی
شخصیت اجتماعی
سایز ۳۰-۳۵ سانت
اورجینال و ضمانتی
از طرح های بالا های موجود هستند

✨✨✨✨✨✨✨✨✨

 

کوسن پنگوئن
کاملا نرم
بدون هیچ گونه آیتم جداشونده
تک رنگ
سایز ۳۵ سانت
وارداتی
دارای زیپ جهت تخلیه راحت‌تر الیاف
جایگزین کوسن و بالشت
قابل شستشو در ماشین لباسشویی
بدون پرزدهی و بدون ایجاد حساسیت

✨✨✨✨✨✨✨✨✨

 

عروسک شیر طرح فانتزی
حالت نشسته دارد
سایز ۳۵ سانت
دارای زیپ جهت تخلیه راحت‌تر الیاف
قابل شستشو در ماشین لباسشویی
بدون پرزدهی و بدون ایجاد حساسیت
مناسب برای کودکان از سنین بدو تولد تا بالاتر
تک رنگ

✨✨✨✨✨✨✨✨✨

عروسک کوالا مدل نچرال
تک رنگ
سایز حدودی ۲۲-۲۵ سانت
وارداتی
جنس پولیش پرزکوتاه با کیفیت و بدون ریزش
مناسب کودکان از ۳سال به بالا
به عنوان کادوی بزرگسال بیشتر استفاده میشه

 

✨✨✨✨✨✨✨✨✨

 

عروسک پولیشی مدل ببر
سایز ۳۵ سانت
جنس نانو استرج
تک رنگ
قابل شستشو در ماشین لباسشویی
وارداتی
بدون ایجاد حساسیت و بدون پرزدهی
قابل استفاده از سنین بدو تولد تا سنین بالا

✨✨✨✨✨✨✨✨✨

 

عروسک وارداتی مدل پنگوئن
سایز ۳۵ سانتی
در دو رنگ آبی و صورتی
جنس نانو
بدون لکه گیری و پرزدهی
بون ایجاد حساسیت
قابل شستشو در ماشین لباسشویی بدون تغییر شکل
وارداتی
قابل استفاده برای نوزادان از بدو تولد تا سنین بالاتر

✨✨✨✨✨✨✨✨✨

عروسک وارداتی مدل ببر بالرین
سایز ۴۵ سانت
در سه رنگ نسکافه ای و طوسی و صورتی
قابل شستشو در ماشین لباسشویی
بدون تغییر شکل بدون پرزدهی
بدون ایجاد حساسیت
مناسبی کودکان از سنین ۳سال به بالا
وارداتی
جنس :ترکیب تور ،پولیش ،نانو استرج، پارچه هولو گرامی

✨✨✨✨✨✨✨✨✨

عروسک وارداتی مدل ببر شناگر
سایز ۴۰ سانت
جنس نانو استرج
تک رنگ البته رنگ کلاه و تیوپ در دو رنگ صورتی و آبی موجود است
قابل شستشو در ماشین لباسشویی بدون پرزدهی و بدون لکه گیری

قابل استفاده برای کودکان از سنین ۳سال به بالا (به دلیل داشتن بینی پلاستیکی)

✨✨✨✨✨✨✨✨✨

خرگوش وارداتی مدل باغچه توت فرنگی
سایز ۳۵ سانت
جنس نانو استرج و پارچه (قسمت لباس)
بع دلیل داشتن چشم و بینی پلاستیکی مناسب برای کودکان از ۳سال به بالا
تک رنگ
کاملا نرم
کیفیت عالی
بدون لکه گیری و بدون پرزدهی
قابل شستشو در ماشین لباسشویی
بدون ایجاد حساسیت

✨✨✨✨✨✨✨✨✨

 

اسباب بازی دخترانه , اسباب بازی پسرانه , اسباب بازی جدید , فیلم اسباب بازی , قیمت اسباب بازی , اسباب بازی اسباب بازی , اسباب بازی پسرانه ,