گروه تاسیسات تشخیص و ترمیم لوله آب و فاضلاب کرد

گروه تاسیساتی اهواز

♻️ تشخیص نشتی و شکستگی لوله های آب و فاضلاب و ترمیم 

♻️ با کمترین هزینه و بدون خرابی 

اقدامات مناسب جهت رفع نشتی لوله فاضلاب ساختمان با دستگاه نشت یاب لوله آب

♻️ رفع نشتی لوله فاضلاب ساختمان با دستگاه نشت یاب لوله آب در صورتی که زیر نظر افراد متخصص و حرفه ای انجام نشود با مشکلات و خسارت های زیادی همراه است.اقدامات مناسب از جمله آب بندی لوله های آب و فاضلاب باعث می شود که ترکیدگی و نشتی در لوله آب ایجاد نشود و نم و رطوبت در دیوار و سایر بخش های خانه ایجاد نشود.

♻️ چنان چه آب بندی و ترمیم لوله های آسیب دیده آب و فاضلاب بدون اطلاعات کافی در مورد مشخصات فنی و اتصالات لوله کشی ساختمان انجام گیرد،کار غیراصولی و غیر فنی است .برای دریافت اطلاعات تکمیلی جهت رفع نشتی لوله فاضلاب ساختمان با دستگاه نشت یاب لوله آب می توانید با مراجعه به وبسایت مجموعه سرویس رسان با مشاورین و کارشناسان مجموعه در تماس باشید و از اطلاعات این افراد در خصوص چگونگی ترمیم و آب بندی لوله آب و فاضلاب راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

♻️ اگر نیاز به خدمات رفع نشتی لوله فاضلاب ساختمان با دستگاه نشت یاب لوله آب و هرگونه تشخیص ترکیدگی لوله یا تعمیرات سیستم لوله کشی ساختمان داشتید می توانید با مراجعه به وبسایت سرویس رسان با بخش پشتیبانی و فنی مجموعه در تماس باشید.

چه عواملی باعث ایجاد نشتی در لوله های فاضلاب می شود؟

♻️ نشتی و ترکیدگی لوله های آب و فاضلاب یکی از مشکلات مهم در ساختمان ها می باشد زیرا در ادامه رطوبت و نم را ایجاد می کند و خسارت های جبران ناپذیری را به وجود می آورد.عوامل مختلفی در لوله های آب و فاضلاب باعث ایجاد نشتی می شوند که عبارت انداز خوردگی و پوسیدگی در لوله های فاضلاب ، وجود فشار زیاد و خارج از مقاومت از لوله های به کار رفته در فاضلاب ،عدم نصب صحیح لوله فاضلاب که باعث شود بر اثر عبور سیالات نشتی و ترکیدگی را در سیستم لوله کشی به وجود آورد.

♻️ فشار و ضربه ناگهانی به لوله های آب و فاضلاب و سیستم اتصالات لوله کشی ساختمان همه از موارد مهم در ایجاد نشتی در لوله های آب و فاضلاب در ساختمان می باشند.برای استفاده از خدمات رفع نشتی لوله فاضلاب ساختمان با دستگاه نشت یاب لوله آب می توانید با کارشناسان فنی سرویس رسان در تماس باشید.

♻️ آن ها شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد زیرا با توجه به تخصص و تجربه کاری خود می توانند بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شما مشتریان محترم ارائه دهند.اگر نشتی لوله آب و فاضلاب در داخل لوله جمع شده باشد بهتر است برای پیدا کردن محل دقیق ترکیدگی و نشتی لوله از افراد با تجربه و متخصص در زمینه رفع نشتی لوله فاضلاب ساختمان با دستگاه نشت یاب لوله آب و خدمات تعمیر و نگهداری لوله کشی آب کمک بگیرید اما در صورتی که نشتی و ترکیدگی لوله آب و فاضلاب به لوله اصلی باشد که متصل به سیستم آب و فاضلاب شهری است باید از سازمان آب و فاضلاب کمک بگیرید.

نکات مهم در رابطه با نشتی لوله آب و فاضلاب

♻️ بررسی اتصالات لوله کشی و اطمینان از سالم بودن لوله در سیستم لوله کشی ،پیدا کردن نقاط مختلف نشتی و ترکیدگی لوله که دچار شکستگی شده و ایجاد نم و رطوبت در محل کرده است .برای اطمینان از رفع ترکیدگی و نشتی در لوله آب و فاضلاب باید بعد از تعمیرات و ترمیم لوله های آب و فاضلاب آن ها را بررسی کنید تا کوچکترین نشتی در لوله وجود نداشته باشد.

♻️ این نکته را در رابطه با ترکیدگی و نشتی لوله آب و فاضلاب در نظر داشته باشید که در صورتی که در سیستم لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان پوسیدگی وجود داشته باشد احتمال ایجاد فشار بیشتر به سایر بخش های سیستم لوله کشی وجود دارد.

قدم اول | رفع نشتی لوله آب با بستن فلکه آب
تعمیر نشتی آب

۱ . فلکهٔ آب منزل خود را ببندید.

برای رفع نشتی لوله آب معمولاً شیرفلکه‌های آب که در جلوی درب ورودی ساختمان قرار دارند، آن را پیدا کنید و در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا جریان آب متوقف شود و شستی آسیب بیشتری به خانه شما وارد نکند.

در برخی از موارد بسیار اضطراری باید برای قطع آب با شرکت آب محله خود تماس بگیرید.
رفع نشتی لوله آب

۲ . یک شیر آب را بازکنید.

برای تخلیه آب باقی‌مانده در لوله‌ها یکی از شیرهای آب را بازکنید تا آب باقی‌مانده در لوله تخلیه شود، برای این می‌توانید شیر ظرف‌شویی یا شیر موجود در حیاط را بازکنید.

۳ . ناحیه نشتی روی لوله را خشک‌کنید.

برای رفع نشتی لوله آب پس از تخلیه آب موجود در لوله‌ها، از یک پارچه تمیز برای خشک‌کردن ناحیه نشتی استفاده کنید. این کار برای این است که هنگام کار در آن ناحیه لغزندگی باعث ایجاد اختلال در کار نشود.

قدم دوم | استفاده از بتونه اپوکسی برای رفع موقت نشتی
تعمیر نشتی آب

۱ . از دستکش‌های لاتکس یا نیتریل استفاده کنید.

برای رفع نشتی لوله آب هنگام کار با بتونه اپوکسی ممکن است گرم شود و روی پوست بچسبد و باعث ایجاد درد روی پوست شود برای همین توصیه می‌شود هنگام کار از دستکش استفاده کنید.

دستکش‌های لاتکس و نیتریل در فروشگاه‌های لوازم ساختمانی موجود هست.
تعمیر نشتی لوله

۲ . بتونه را مخلوط کنید.

برای رفع نشتی لوله آب مقداری از بتونه را جدا کرده و آن را خوب ورز دهید تا بتونه تیره شود، هنگامی‌که بتونه رنگ خاکستری روشن پیدا کرد دست از ورز دادن بردارید.

۳ . بتونه را در ناحیه نشتی اعمال کنید.

بتونه را در اطراف لوله و در ناحیه نشتی قالب کرده و دور آن بپیچانید. باید قطر لایه بتونه شما به‌اندازه حدود ۱٫۳ سانتیمتر باشد سپس لبه‌های بتونه را ببندید یا کاملاً ضدآب شود.

بتونه اپوکسی به‌طور مستقیم بر روی لوله و اتصالات عمل می‌کند.

۴ . بگذارید بتونه ۵ الی ۱۰ دقیقه روی لوله باقی بماند.

پس‌ازاینکه بتونه ورز داده شود به‌سرعت خشک می‌شود پس‌ازاینکه آن را روی لوله اعمال کردید برای مدت‌زمان ۵ الی ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کاملاً خشک شود و پس‌ازآن شیرفلکهٔ آب را بازکنید.

به یاد داشته باشید که بتونه یک راه‌حل موقت است و برای رفع این مشکل حتماً باید با یک لوله‌کش تماس بگیرید.

قدم سوم | گرفتن نشتی کوچک
تعمیر نشتی لوله خانه

۱ . گیره لوله به‌اندازه لوله خود خریداری نمایید.

براب رفع نشتی لوله آب گیرهٔ لوله از واشرهای لاستیکی تشکیل‌شده است تا با مهروموم، جای نشتی را برطرف کند. تمامی این ابزارها در فروشگاه‌های لوله فروشی موجود هست.

گیرهٔ لوله روی لوله‌های پی‌وی‌سی و مسی خوب عمل می‌کند.
رفع نشتی لوله خانگی

۲ . واشر لاستیکی را روی جای نشتی تراز کنید.

واشر لاستیکی قطعه مستطیلی است که درون گیره وجود دارد، این قطعه را روی جای نشتی قرار دهید و آن را محکم ببندید.

۳ . گیره را در اطراف واشر قراردادِ و پیچ‌های آن را ببندید.

گیره را دور لوله قرارداده و آن را محکم ببندید، برای بستن پیچ و مهره‌های این گیره احتمالاً به آچار مخصوص نیاز دارید و تا جایی که گیره سفت نشده است آن را محکم کنید.

گیره هم مانند روش بتونه یک روش موقت است و حتماً باید با یک لوله‌کش در خصوص تعمیر لوله‌های خود تماس بگیرید.

قدم چهارم | قرار دادن کوپلینگ روی لوله
تعمیر نشتی لوله

۱ . یک کوپلینگ مطابق با اندازه لوله خود تهیه کنید.

اتصالات کوپلینگ کوچک هستند و ضدآب، که دو قطعه لوله را به هم متصل می‌کند. برای رفع نشتی لوله آب کوپلینگی را تهیه کنید که با قطر لوله شما یک اندازه باشد تا بتوانی نشتی را برطرف کنید حتماً جنس کوپلینگ با جنس لوله شما یکی باشد.

این اتصال هم مانند هر اتصالات دیگری در مغازه‌های لوله فروشی موجود هست.
کوپلینگ نوعی روش دائمی برای رفع نشتی محسوب می‌شود.

۲ . اندازه طول کوپلینگ را روی لوله خود مشخص کنید.

برای رفع نشتی لوله آب کوپلینگ را در جای نشتی لوله قرارداده و به‌اندازه طول آن روی لوله را نشانه‌گذاری کنید.

۳ . برای بریدن جای نشتی از لوله بر استفاده کنید.

لوله بر ابزار کوچکی هستند که به‌وسیله آن‌ها می‌توانید به‌راحتی با چند چرخش به دور لوله آن‌ها را برش دهید، میزان برش لوله را روی ۲٫۵ سانتیمتر تنظیم کنید، سپس لوله بر روی لوله قرارداده آن‌ها را محکم ببندید و دور لوله بچرخانید.

این ابزار هم در فروشگاه‌های لوازم ساختمانی موجود هست.
لوله بر روی لوله‌های پی‌وی‌سی و آهنی کار می‌کند.
لوله بر لوله‌های پی‌وی‌سی مانند قیچی هست.
رفع نشتی لوله

۴ . از پلیسه گیر استفاده کنید.

پلیسه گیر ابزاری برای خراشیدن درون و بیرون لوله است تا خراشیدگی و برآمدگی‌های آن را برطرف کند.

۵ . کوپلینگ را در جای خود جایگذاری کنید.

برای رفع نشتی لوله آب کوپلینگ خود را برداشته و آن را درون لوله جایگذاری کنید و آن را ابتدا در یک‌طرف جا بزنید و سپس به آن فشار وارد نمایید تا طرف دیگر هم درون لوله جای بگیرد تا اتصال بین دو طرف لوله برقرار شود.

مدیریت:آقای مسعود کرد

https://www.instagram.com/hoseinmalekan.vila

 

 

 

رفع نشتی لوله آب فلزی , رفع نشتی لوله آب پلاستیکی , ترکیدگی لوله آب و فاضلاب , رفع نشتی لوله آب توکار , ترمیم لوله پلی اتیلن , ترمیم لوله های فاضلاب , محلول ترمیم لوله فاضلاب , محلول نشتی گیر لوله آب ,