Address & Contact

Our Address

زاهدان ، خیابان بزرگمهر ، بزرگمهر۱۳ ، مجتمع اتلانتیس

Telephone

گروه ساختمانی گارنت سازه 

? گروه ساختمانی گارنت سازه مهندسی و ساخت مجتمع های مسکونی تجاری و ویلایی

? اجرای پروژه در شهرهای زاهدان ، چابهار و شاندیز 

?  صفر تا صد ساخت و ساز مجتمع های مسکونی?

? سفت کاری، بتنه کاری، آرماتوربندی

? آرماتوربندی، اسکلت، کاشی کاری، سنگ کاری، موزاییک کاری، نقاشی ساختمان، شیب بندی بام، کف سازی، تعمیرات، برق کشی، لوله کشی و …

? اجرای فونداسیون و پی و پی سازی مطابق با استاندارد‌‌‌های مورد تایید سازمان نظام مهندسی کشور?

? اجرای اسکلت فلزی و بتنی(سفتکاری) در کمترین زمان ممکن به صورت نقد و اقساط

? اجرای دیوار چینی،تاسیسات، نصب در و پنجره و……

? اجرای نازک کاری خارجی(نمای ساختمان)نازک کاری داخلی طبق طرح‌‌‌های مورد تایید کارفرما و شهرداری

? تحویل به موقع و اجرای صحیح تمامی‌مراحل ساخت پروژه زیر نظر مهندسین و تکنسین‌‌‌های حرفه ای(طراحی-نظارت-اجرا)

? استفاده از مواد و مصالح مرغوب و باکیفیت با قیمت مناسب ?

? به همراه کادری مجرب از مهندسین،معماران، استادان و کارگران حوزه ساختمان

? انجام سفت کاری و نازک کاری با قیمت توافقی

? گودبرداری و تخریب ساختمان فرسوده

 

? با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت در خدمت شما عزیزان هستیم ?

گروه پیمانکاری

 

 

۱) مراحل ساخت ساختمان ؛ پی‌گذاری ساختمان

پی‌گذاری یا پی‌سازی یکی از مراحل ساخت ساختمان بوده و عملیاتی است که برای استحکام بنیه‌ی ساختمان انجام می‌گیرد. پی‌ها قسمت‌هایی از ساختمان هستند که نیروهای وارده به ساختمان را به زمین منتقل می‌کنند و از این طریق از شدت ارتعاشات کاسته و سبب استحکام ساختمان می‌شوند. برای عملیات پی‌سازی باید ابتدا عمل گودبرداری انجام شود؛ گودبرداری به برداشتن حجم زیادی از خاک زمین گفته می‌شود که در نتیجه‌ی آن یک حفره‌ی بسیار بزرگ در سرتاسر زمین به عمق حداقل نیم متر ایجاد می‌گردد.

در صورتی که ارتفاع ساختمانی که قرار است ساخته شود، زیاد بلند نباشد، گودبرداری در ارتفاع کم صورت گرفته که به آن گودبرداری سطحی نیز گفته می‌شود. این نوع از گودبرداری گاه حتی با کلنگ و بیل به صورت دستی هم قابل انجام است. برای احداث ساختمان‌های بزرگ و برج‌های بلند نیاز به گودبرداری عمیق است که در این صورت این کار با استفاده از بیل‌های مکانیکی و ماشین‌آلات حفاری انجام خواهد شد. گودبرداری تا جایی انجام می‌شود که از بابت نشست‌های احتمالی زمین اطمینان حاصل گردد؛ در این حالت اصطلاحاً می‌گویند که گودبرداری تا رسیدن به زمین بکر انجام می‌شود.

در عملیات پی‌ریزی، بتن اصلی به طور مستقیم با خاک تماس پیدا نمی‌کند؛ بلکه ابتدا یک لایه کم سیمان که اصطلاحاً «سیمان مگر» نام دارد، قرار داده شده و سپس پی‌ها بر روی آن قرار داده می‌شوند. این کار سبب می‌شود تا احتمال خوردگی پی‌ها و فرسایش آن‌ها به حداقل ممکن برسد. در این مرحله همچنین نقشه ساختمان که در آن محل پی‌ها و سایر موارد بر روی کاغذ مشخص شده، بر روی زمین اجرایی می‌گردد.

۲) مراحل ساخت ساختمان ؛ آرماتوربندی ساختمان

آرماتوربندی یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت ساختمان است که اگر به درستی انجام نشود، استحکام ساختمان را مورد تهدید قرار می‌دهد. انواع نیروهایی را که به بتن وارد می‌شود، می‌توان به دو دسته‌ی فشاری و کششی تقسیم‌بندی کرد. استحکام فشاری بتن به مقاومتی گفته می‌شود که بتن در برابر نیروهای وارده عمود از خود نشان می‌دهد. استحکام کششی نیز مربوط به مقاومتی است که در آن نیروها به صورت رفت و برگشتی به بتن وارد می‌شوند. بتن استحکام فشاری بالایی دارد اما در برابر نیروهای کششی بسیار شکننده و ضعیف است.

عملیات آرماتوربندی به عنوان یکی از مراحل ساخت ساختمان دقیقاً به همین منظور انجام می‌گیرد تا مقاومت کششی بتن افزایش یابد. در آرماتوربندی میلگردها به وسیله‌ی جوش یا بست فلزی کنار هم قرار داده شده و باعث می‌شوند تا استحکام کششی بتن افزایش یابد. در حقیقت تمام نیروهای کششی وارده به ساختمان به میلگردها وارد می‌شوند. برای ساختمان بتنی کوچک از آرماتورهایی با قطر ۱۲ میلی‌متر یا کمتر استفاده می‌شود؛ اما برای ساختمان بتنی بزرگ از میلگردهایی با قطر ۱۳، ۱۶ و ۲۰ میلی‌متر استفاده می‌شود.

آرماتوربندی به عنوان یکی از مراحل ساخت ساختمان در ساختمان بتنی مورد اجرا قرار می‌گیرد و از حساسیت ویژه ای برخوردار است؛ به همین دلیل در آرماتوربندی درصد خطا باید تا حد امکان پایین باشد وگرنه تهدیدی برای ایمنی ساختمان محسوب خواهد شد.

مدیریت : سارانی