Address & Contact

Our Address

ارومیه

Telephone

طراحی ساخت و اجرای گلخانه صنعتی و خانگی مزرعه سبز آذربایجان

🏡 تولید و ساخت سازه ها و اتصالات گلخانه ای مزرعه سبز آذربایجان🏡

🏡 طراحی و اجرای انواع گلخانه صنعتی و خانگی
🏡 طراحی واجرای فضای سبز
🔩 تولید اتصالات و قطعات گلخانه و انواع پوشش گلخانه
🏠 انواع گلخانه ها در دسته بندی های گوناگون

گلخانه صنعتی و خانگی مزرعه سبز آذربایجان

گلخانه فضایی است برای کشت انواع گیاهان. این گیاهان می توانند از محصولات جالیزی تا درختان جنگل را شامل شوند. از سوی دیگر هر یک از این گیاهان می توانند مربوط به آب و هوا های گوناگونی باشند. آب و هوایی که باید به نوعی توسط گلخانه ها شبیه سازی شوند. از این رو انواع گلخانه را در دو دسته بندی کلی بررسی می‌ کنند. از نظر دمایی و از نظر شکل ظاهری در ساخت گلخانه.

🏠 انواع گلخانه از نظر دمایی

گلخانه های گرم: یک شبیه ساز کامل از شرایط آب و هوایی مناطق گرمسیری است. از این نوع گلخانه با هدف پرورش انواع گیاهان گرمسیری استفاده می ‌شود. دمای مطلوب برای داشتن چنین گلخانه ‌ای مابین ۱۸ الی ۲۵ درجه سلسیوس خواهد بود. در این گونه از گلخانه ها رطوبت محیط را از طریق تبخیر سطحی ناشی از آبیاری گیاهان تأمین می ‌نمایند.

گلخانه های گرم مرطوب: یکی از انواع گلخانه ها که بیشتر با هدف رشد بذر گیاهان، پیوند انواع درختان در فصل زمستان و یا ریشه دار کردن قلمه های گیاهی مورد استفاده می باشد. گلخانه‌ های گرم و مرطوب مانند گلخانه های گرم هستند، با این تفاوت که رطوبت در آنها به شکل مصنوعی و غالباً همراه با آبپاشی در کف گلخانه تامین خواهد شد. این گلخانه ها را برای آنکه تحت تاثیر تغییرات دمایی هوای محیط نباشند تا یک متر پایین تر از سطح زمین های اطراف می‌ سازد.

گلخانه های معتدل: هدف از ساخت گلخانه های معتدل در انواع گلخانه ها نگهداری از گیاهان حساس به سرما است. غالباً اگر بخواهند گیاهی را که در فصل گرم سال همراه با محیط به خوبی مانده است و در فصل سرد سال دوام نخواهد آورد را همچنان زنده نگه دارند، از این گلخانه ها که دمای محیط در آنها مابین ۱۲ الی ۱۵ درجه سلسیوس است استفاده می ‌کنند.

گلخانه های خنک: یک نوع گلخانه با هدف نگهداری گیاهان مقاوم به سرما اما حساس در صورت انجماد محیط. دمای گلخانه های خنک غالباً در بین ۶ الی ۱۰ درجه سلسیوس متغیر خواهد بود. در این نوع از گلخانه ها غالباً پیش‌ بینی خاصی به جهت گرمایش نشده است. همین که فضا را محصور کنند، دما در حدود ۶ درجه باقی خواهد ماند. در صورت ایجاد یخبندان و خطر افت دما در حد انجماد، لازم است تا از برخی تجهیزات ساده گرما زا در فضای گلخانه استفاده شود.

🏠 دسته بندی گلخانه ها از لحاظ شکل ظاهری

گلخانه های یک طرفه: از جمله گلخانه های خانگی در انواع گلخانه هستند. شکل آنها به این صورت است که یک وجه آنها همراه با دیوار ساختمان خواهد بود. از این رو می ‌توان به راحتی این مدل از گلخانه را در کنار دیوار خانه ‌ها در حیاط منازل دایر کرد.

گلخانه های دو طرفه: از انواع گلخانه ها که با اهداف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. در ساخت این نوع از گلخانه ها هر دو سمت آن همراه با دیواره هایی از خود گلخانه خواهد بود. شکل آن متقارن و غالباً شبیه به سالنی دراز ساخته می ‌شوند. در ابعاد صنعتی، ارتفاع سقف در آنها اندکی بیش از ۵ متر و عرض بنای گلخانه چیزی مابین ۳ الی ۶ متر در نظر گرفته می ‌شود.

گلخانه های A شکل: این شکل در انواع گلخانه شبیه به A در حروف انگلیسی است. گویا خانه ‌ای که فقط سقف آن ساخته شده است و دیواری ندارد. حداکثر ارتفاع این نوع از گلخانه ها ۳.۵ متر خواهد بود و زاویه شیب از ۳۵ الی ۵۵ درجه متغیر می باشد. گلخانه های A شکل از جمله اشکال مناسب برای فضا های خانگی است.

گلخانه های تونلی: از این دست از انواع گلخانه با عنوان گلخانه های نیمه استوانه ای نیز یاد می کنند. شکل آنها شبیه به استوانه ‌ای است که نیمی از آن در دل خاک باشد. از جمله گلخانه ها با اهداف استفاده های صنعتی است و ساخت آن بسیار ارزان و آسان می باشد.

🏠تجهیزات و اتصالات گلخانه‌ای

گلخانه دارای ساختار یا چهارچوبی می‌باشد که از اتصالات گالوانیزه گرم تشکیل شده است که روی آن‌ها پوشش گلخانه‌ای می‌پوشاند. اتصالات گلخانه‌ای ارتباط بین قطعات و محل جای‌گیری قطعات لوازم گلخانه‌ای را روی‌هم برقرار می‌کند و وظیفهٔ مقاوم‌سازی بنای گلخانه را در برابر شرایط مختلف برعهده دارد؛ بنابراین طراحی آنها باید به صورتی باشد که هیچ‌کدام از قطعات فشاری بر دیگری وارد نکند و برهم دیگر منطبق باشند.

🔸انواع اتصالات گلخانه‌ای

اتصالات گلخانه‌ای در سایزهای مختلف کاربرد متفاوتی دارند.

از پرکاربردترین سازه‌های گلخانه‌ای سازه‌های گالوانیزه می‌باشد که در انواع سازه‌های سبک و نیمه سبک تقسیم می‌شوند و آنها را می‌توان در ۴ دسته طبقه‌بندی کرد:

🔻اتصالات سازه‌های گلخانه‌ای سنگین
🔻اتصالات سازه‌های گلخانه‌ای سبک
🔻اتصالات سازه‌های گلخانه‌ای کشاورزی
🔻اتصالات سازه‌های گلخانه‌ای صنعتی

🔸کاربرد بست در اتصالات گلخانه

بست یکی دیگر از اجزای مهم در ساخت و تکمیل سازه گلخانه است. اتصال و مهار لوله­های استفاده شده در اسکلت گلخانه، از کاربردهای بست است. در واقع بست، به اتصال لوله­ ها که اغلب از جنس گالوانیزه هستند کمک می­کند. بنابراین در محکم و مقاوم سازی سازه نقش دارد.

🔸کاربرد سرستون در اتصالات گلخانه

سرستون یکی دیگر از اتصالات گلخانه است که در جنس­های فولاد و گالوانیزه ارائه می­شود ولی مانند دیگر اجزا جنس گالوانیزه آن از کیفیت بهتری برخوردار است. سایز و ابعاد سرستون کوچک است اما کاربرد بسیار مهمی در استحکام و برپا نگه داشتن یک گلخانه دارد. علاوه­بر کیفیت، شکل و طرح سرستون نیز بسیار مهم است. هرچقدر طرح مناسب و استاندارد ساخته شده باشد، مقاومت بیشتری به سازه می­دهد.

مدیریت : ابراهیم خلیلی

 

 

 گلخانه , اجرای گلخانه , احداث گلخانه ,  ساخت گلخانه خانگی , ساخت گلخانه صنعتی ,