خواص ژله از زیبایی تا استخوان سازی

خواص ژله از زیبایی تا استخوان سازی

خواص ژله را بر اساس علم تغذیه در این بخش می خوانید که در رابطه با خواص ژله برای استخوان سازی و رشد کودکان در کنار رابطه ی ژله با چاقی اطلاعاتی مفید در اختیار شما قرار خواهد داد. ژله از ماده ای به نام ژلاتین تهیه می شود که این ماده حاوی پروتئین است و مصرف این ماده غذایی حاوی پروتئین و آمینواسید نقش موثری در استخوان سازی و رشد دارد.

ژلاتین به عنوان ماده اصلی سازنده ژله طبیعتا ماده سالمی است و ژله چاق کننده نیست و در تهیه آن از مقدار کمی شکر استفاده می شود که ضرر چندانی برای بدن ندارد.

jele1

ارزش غذایی ژله بالا نیست و نمی تواند جایگزین وعده های اصلی غذا باشد و معمولا از آن به عنوان دسر و میان وعده استفاده می شودپس بهتر است کودکان به اندازه از ان استفاده کنند.

با توجه به اینکه در ساخت پودر ژله از رنگ ها و اسانس های خوراکی استفاده می شود، باید گفت تنها در صورت اضافه کردن رنگ ها و اسانس های غیراستاندارد مصرف ژله ضرر خواهد داشت؛ بنابراین مصرف کنندگان باید به نشان پروانه بهداشتی محصول توجه کنند.

در صورتی که ژله ها از مواد خوب و سالم تهیه شده باشند، مشکلی برای بدن ندارند. هنگام خرید نیز باید به تاریخ مصرف، پروانه بهداشتی و علامت استاندارد حک شده بر روی بسته بندی محصول توجه کرد.

ژله حاوی آمینواسیدهای طبیعی است که برای پوست و سایر بافت های بدن مفید است و کالری آن بسیار کم و به دلیل داشتن ویتامین B برای افرادی که از افسردگی رنج می برند، مفید است.

مصرف ژله برای سلامت مو و جلوگیری از نازک شدن مو بسیار مفید است؛ همچنین به کاهش کلسترول خون نیز کمک می کند.

در صورتی که مصرف ژله تنها در مهمانی ها، موردی و هفته ای یکی – دو بار باشد، مشکلی ندارند. اما اگر مصرف این ماده غذایی عادت شود، جای بخشی از وعده های غذا را خواهد گرفت و منجر به کم اشتهایی خواهد شد.