پنج ترفند سئو که هر کارآفرینی باید آن‌ها را بداند.

پنج ترفند سئو که هر کارآفرینی باید آن‌ها را بداند.

یک سوال رایج در دنیای بازاریابی آنلاین این است که “آیا سئو مرده است؟”

اگر شما کارآفرینی هستید که به ارتباطات آنلاین با مشتریان‌تان اهمیت می‌دهید باید توجه ویژه‌ای به موضوع سئو داشته باشید.

برای این که رتبه‌ی بهتری در موتورهای جستجو داشته باشید نیازمند رعایت برخی از اصول هستید که اخیرا متفاوت‌تر از قبل شده‌اند، به عنوان مثال گوگل اخیرا یک رویکرد افراطی در پیش گرفته است که در آن لینک‌های نامربوط، محتوای ضعیف و طراحی بد از جمله عواملی هستند که باعث می‌شوند یک وب‌سایت جریمه شود و رتبه‌ی پائین‌تری بگیرد. امروزه استراتژی‌های موفق سئو از ترکیب عواملی مثل بازاریابی محتوا، بهینه‌سازی موبایل و رسانه‌های اجتماعی تشکیل شده‌اند. بنابراین اکنون زمان آن هست که استراتژی‌های‌مان را با این واقعیت تطبیق دهیم. در ادامه پنج رویکرد دقیق‌تر که موفقیت سئوی شما را در سال پیش رو شکل خواهند داد آورده شده است.

1) سئوی اثربخش دارای سه رکن است.

یک استراتژی قوی سئو دارای سه هسته‌ی اصلی است: محتوا، لینک‌ها و رسانه‌های اجتماعی. آن‌چه که در سال گذشته برجسته‌تر شده است رابطه‌ی بین این عناصر است. محتوا باید به نیازهای مخاطبان متمرکز شود. رسانه‌های اجتماعی دسترسی مخاطبان به شما را تقویت می‌کنند و این سیگنال را به موتورهای جستجو می‌رسانند که مخاطبان شما را ارزشمند تلقی می‌کنند و باعث می‌شوند کاربران مطالب باارزش شما را از طریق جستجو در موتورهای جستجو پیدا کنند. دریافت لینک از سایت‌های با کیفیت بالا و معتبر باعث می‌شوند شما یک سایت قابل اعتماد به نظر برسید.

2) بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا متناسب با بلوغ دیجیتال حرکت می‌کند. بازاریابی محتوا در سال 2013 بسیار مورد توجه بود که هنوز هم در اوج قرار دارد. در گذشته با قرار دادن کلمات کلیدی زیاد در یک متن محتوای ساخته شده ارزشمند محسوب می‌شد اما اکنون با آمدن الگوریتم‌های جدید وضع فرق کرده است. برندها نیاز دارند برای متقاعد کردن مخاطبان‌شان در مورد داستان کسب‌وکارشان به تولید محتوا بپردازند. بازاریابی محتوا در حال رشد است و در نتیجه ما می‌توانیم به طور موثر محتوا را هدف قرار دهیم و نتایج را ارزیابی کنیم و بهبود بخشیم. بازاریابان در حال حاضر خواستار بازگشت بیشتر سرمایه‌گذاری و یا ROI هستند. برای این کار به طور مرتب رتبه‌بندی موتورهای جستجو و ترافیک خود را زیر نظر داشته باشید.

3) بهینه سازی موبایل

با به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل برای یک سایت به دست آوردن رتبه‌ی خوب در موتورهای جستجو بدون یک استراتژی موبایل سخت است، این رویکرد شامل هر دو طراحی ریسپانسیو و استراتژی‌های موبایل است. مطمئنا سرمایه‌گذاری بر روی این استراتژی‌ها بسیار ارزشمند و مهم است. به عنوان مثال نیمی از مردم آمریکا گوشی هوشمند و حدود یک سوم از آن‌ها تبلت دارند، طراحی ریسپانسیو تضمین می‌کند سایت شما در هر اندازه‌ای و در هر دستگاهی به خوبی نمایش داده شود و سایت شما اندازه‌اش متناسب با وسیله تغییر می‌کند.استراتژی محتوای موبایل این امکان را می‌دهد که محتوای وب‌سایت شما براساس فضا، نیازها و رفتار کاربران بهینه‌سازی شود.

4) ایجاد برند مهم‌تر از ایجاد لینک است.

یک برند قوی در حال اجرا نقش مهمی در SEO دارد. یک مثال ملموس در این مورد هدف گوگل از تاکید بر Google Authorship است که محتوا را به پروفایل نویسنده‌ی آن مطلب متصل می‌کندو با تشخیص نویسنده در نتایج موتورهای جستجو بهتر عمل می‌کند. برای ایجاد و پیاده‌سازی برند این مجموعه منابع را ببینید.

5) رسانه‌های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به ویژه گوگل پلاس نقش یکپارچه‌ای با سئو دارد. موتورهای جستجو مخصوصا گوگل به رفتارهای انسانی مانند به اشتراک گذاری و صحبت در مورد یک سایت بسیار اهمیت می‌دهد. اگر یک استراتژی قوی رسانه‌های اجتماعی ندارید که باعث شود مردم مطالب شما را به اشتراک بگذارند اکنون وقت آن هست که این استراتژی را پیاده‌سازی کنید. رسانه‌های اجتماعی مهم هم اکنون در تعیین رتبه‌بندی‌ها موثر هستند. بهترین راه ایجاد اکانت گوگل پلاس است و هم‌چنین ایجاد ماژول‌های اشتراک‌گذاری در سایت‌تان است.

همان‌طور که در حال ایجاد طرح سئوی شرکت‌تان هستید، به یاد داشته باشید که تمام این روندها به دو عامل یکپارچگی و تعادل بستگی دارند. در تمام زمینه‌های کلیدی از نوشتن مطالب خوب، ساختن بستر رسانه‌های اجتماعی و غیره سرمایه‌گذاری کنید و در نظر داشته باشید که همه‌ی این اصول متقابلا از هم حمایت می‌کنند. طرح خود را با شناسایی شکاف‌های موجود در شرکت‌تان و فرصت‌های ممکن طراحی کنید و هم‌چنین روی کانال‌هایی که شما را به مخاطبان‌تان نزدیک می‌کنند تمرکز کنید، بدین ترتیب در موتورهای جستجو رتبه‌ی خوبی خواهید داشت.

منبع: entrepreneur