5 نکته راجع به مد مردان / سری 9

5 نکته راجع به مد مردان / سری 9

1- در آب و هوای گرم از پوشیدن پیراهن هایی که سر آستین دو لایه دارند اجتناب کنید، چرا که باعث خواهد شد، ساعد شما بی مورد گرم شود. حداقل در سلیقه عامیانه ایتالیایی از گذاشتن دکمه های سر آستین های تک لایه در زیر ژاکت، امری بسیار مطلوب و پذیرفته شده است.

2- یقه های شق و رق از آن جایی که آهار ضخیم دارند، در فصل تابستان منجر به ریزش شدید عرق می شوند. پوشیدن پیراهن دکمه داری که یقه آن سخت نباشد، لطف بیشتری دارد.

3- قبل از این که برای اولین بار پیراهن خود را به تن کنید، حداقل یکبار آن را بشویید. این امر باعث می شود، بقایای مواد شیمیایی موجود در آن از بین برود و برای پوشیدن نرم تر شود.

4- در صورتی که پیراهن شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد، دکمه های آن بعد از چند هفته استفاده، شل نخواهند شد و به نحوی که دستدو به نظر خواهد آمد. در غیر این صورت شما دکمه های ماشین دوخت را با گره سفتی که به نخ های آن می زنید، محکم کنید.

5- ساده ترین راه برای امتحان کردن کیفیت کراوات این است که آن را از انتهای باریکش در دسته گرفته، سپس به سمت پایین آویزان کنید، اگر مستقیم قرار نگیرید و تاب داشته باشد، نشانه آن است که پارچه اش با زاویه 45 درجه، درست برش نخورده است.

برگرفته از کتاب ۳۶۵ نکته راجع به مد مردان

اختصاصی: زمات