آبکاری پلاستیک جوشن در تهران

آبکاری فلز , شیشه و پلاستیک در انواع رنگها

?آبکاری شیشه

از آنجایی شیشه رسانا نیست، فرایند آبکاری سنتی بر روی سطوح شیشه ای امکان پذیر نمی باشد.

اما به وسیله آبکاری در خلاء (لایه نشانی در خلاء) میتوان این مشکل را بر طرف کرد و محصولات شیشه ای را می توان به وسیله لایه نازکی از آلومینیوم به صورت آینه ای شکل درآورد.

در روش آبکاری در خلاء نمونه شیشه ای مورد را باید در ابتدا کاملا تمیز کرد به گونه ای هیچ گونه چربی ناشی از مواد شیمیایی و چربی دست بر روی آن باقی نماند.

سپس می توان محصول شیشه ای مورد نظر (شیشه دارو، شیشه عطر، شیشه لاک و …) را درون محفظه خلاء قرار داد. ممکن است محصولات شیشه ای خیلی سنگین به وسیله روش آبکاری در خلاء امکان پذیر نباشد. زیرا محصولات درون محفظه باید چرخانده شوند و وزن بالای آنها ممکن است این روند را دچار مشکل کند.

?آبکاری پلاستیک

به منظور تولید قطعات با اشکال هندسی پیچیده، پلاستیک از جمله مواد مناسب است. آزادی در طراحی قطعه، سهولت در تولید، وزن کمتر قطعه و همچنین قیمت اقتصادی از جمله عوامل تاثیرگذار در جایگزینی فلزات توسط پلاستیک است.

امروزه با کمک صنعت آبکاری پلاستیک و ایجاد یک لایه فلزی به رنگ‌های متفاوت بر روی قطعه، دامنه استفاده از قطعات پلاستیکی به نحو چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

باید توجه داشت که بسیاری از پلاستیک‌ها قابلیت آبکاری دارند اما در عین حال آبکاری برای آن دسته از پلاستیک‌ها استفاده می‎شود که بعد از آبکاری چسبندگی مناسبی بین پوشش و قطعه پلاستیکی ایجاد می‌شود.

?آبکاری فلز

مواد ساخته شد از فلزات ، آلیاژها و سایر ترکیبات همواره در معرض خوردگی ، اکسیداسیون ، ضربه ، فشار ، سایش و سایر شرایط دشوار فیزیکی قرار دارند ، بسیاری از این مواد از مقاوت مناسب در برابر این شرایط برخوردار نیستند و توانایی برآورده کردن خواسته های ما را دارا نیستند. یکی از راه های متداولی که برای بهبود این خواص صورت می گیرد آبکاری است

فلزاتی که در آبکاری استفاده می شوند عبارتند از روی – مس – قلع و فلزات گرانبها مثل طلا نقره و پالادیوم . آبکاری می‌تواند با یک فلز به تنهایی یا با ترکیب چند فلز اتفاق بیفتد (آلیاژ) که می توانند ارزش افزوده آبکاری را بالا ببرند. قیمت ، ترکیب قطعه مورد نظر و نتیجه دلخواه ، سه فاکتور کلیدی هستند که در بیشتر عملیات ها مدنظر قرار می‌گیرند.

به مدیریت:مهندس هوشنگ عزیزی   ۰۹۱۲۱۴۵۶۱۲۷

                      یونس خدابخش      ۰۹۱۲۱۴۹۰۱۱۴

شماره های تماس:
۰۹۱۲۱۴۹۰۱۱۴
۰۹۱۲۱۴۵۶۱۲۷

 

 

 

 

آبکاری ,  آبکاری فلزات ,  آبکاری پلاستیک ,  آبکاری شیشه ,  صنایع پلاستیک جوشن در تهران ,  آبکاری پلاستیک جوشن در تهران ,  آبکاری چیست ,  کاربرد آبکاری ,  فواید آبکاری ,  چگونگی انجام آبکاری ,  آبکاری فلز و شیشه در تهران ,