آموزش و اجرای ورق طلا،اکسیدها،آینه آنتیک و موتیف هنران در شیراز

مبانی هنرهای تجسمی تئوری (پایه کارهای پتینه)

✨شناخت ابزار و مواد

✨تکنیکهای دو بعدی : ابر و باد ،پتینه اکرلیک،پتینه روغنی ،امبر کهنه ایتالیا ،گلکسی، استوکو،ابریشمی دکوراتیو

✨تکنیکهای برجسته و کهنه کاری دیوار (برجسته اکرلیک و روغنی و انتزاعی، کالچه ، ایتالیایی و..)

✨کهنه ابزار + افکت سنگ

✨ورق طلا (ابزار خشتی و چینی کاری)

✨اکسیدها،آینه آنتیک،استیکر،میکروسمنت،طرح سنگ ،چوب (مقدماتی)،موتیف ( مقدماتی)

?5 درصد تخفیف ویژه دانشجویان هنر و معماری

?ظرفیت 6 تا 8 نفر?

?لطفا برای رزرو و ثبت نام هماهنگ کنید

?ویژگی‌‌‌های پتینه کاری 

?پتینه جایگزین مناسبی برای رنگ در دکوراسیون داخلی است و زیبایی آن در برابر رنگ آمیزی ساختمان بسیار چشم نوازتر می‌باشد اما به دلیل قیمت بالای آن نسبت به رنگ اصولا برای دکوراتیو کردن بخشی از دیوار از آن استفاده می‌شود.

?پتینه پایداری بالایی دارد و تا زمانی که نخواهید رنگ سطوح را تغییر دهید سالم باقی می‌ماند.

?یکی از ویژگی‌‌‌های پتینه کاری این است که در صورت زخمی‌شدن محل پتینه کاری شده به راحتی و به سرعت میتوان آن را ترمیم و لکه گیری کرد.

?پتینه کاری بر روی هر سطحی قابل اجرا می‌باشد از جمله سطوح فلزی، پارتیشن ها، دیوار، سقف، ستون و …

?موج‌‌‌های روی دیوار، ترک و ناهمواری هایی که بر روی سطح وجود دارند را می‌توان با پتینه پوشش داد.

?سطوح پتینه کاری شده در مقایسه با سایر سطوح رنگ شده با رنگ‌‌‌های روشن دیرتر کثیف و کدر می‌شوند.

?پتینه کاری کلاسیک

اجرای پتینه و پتینه کاری، استفاده از این هنر قدیمی‌جلوه دادن لوازم جدید از موارد پر طرفدار بین افرادی است، که دکور آنتیک و کلاسیک را به دکور جدید ترجیح می‌دهند؛یکی از تکنیک‌های پتینه کاری کهنه جلوه دادن لوازم نو و جدید است.از این نوع پتینه کاری در آنتیک نمودن اکثر لوازم و اجسام خانه می‌توان بهره برد؛ برای هموار کردن سطوح لوازم چوبی، سفالی و حتی بخش هایی از کاغذ دیواری برای کشیدن طرح‌های پتینه کاری می‌توان از روغن مخصوص شاپان کاری استفاده نمود. هنر پتینه کاری در این مورد به راحتی؛ امکان ایجاد تغییر و هماهنگ نمودن لوازم و دکوراسیون منزل را برای شما فراهم آورده است.

?پتینه کاری مدرن

پتینه کاری مدرن؛ با تلفیق انواع طرح‌های جدید با روش‌های پتینه و پتینه کاری و کاربرد آنها در دکوراسیون منزل تاثیر بالایی داشته و طرفداران زیادی دارد. در انواع مدرن‌تر از پوشش ابر و باد و آسمان یا طرح فرشته به عنوان الگوی پوششی استفاده می‌شود و یا می‌توان با استفاده از تکنیک‌های رنگ آمیزی، طرح چوب یا پوششی نقره‌ای را روی سطح اجرا کرد. پتینه کاری را می‌توان روی هر سطحی اجرا کرد؛ از دیوار گچی و رنگ خورده و کاغذ دیواری شده گرفته تا سطوح چوبی وسایل خانه یا ستون‌ها.

❇️انواع پتینه کاری روی چوب

⚡️پتینه با جوهر رنگ

جوهر رنگ نوعی مواد رقیق است که به عنوان آسترهای رنگی در پتینه‌‌‌های جوهری استفاده می‌شود. چنانچه جوهر رنگ کمی‌غلظت داشته باشد می‌توان با تینر فوری و یا الکل صنعتی آن را رقیق کرد. جوهر رنگ را می‌توان به وسیله پارچه بدون پرز، پیستوله و یا قلمو روی سطح کار کشید. لازم است تا بعد از یک لایه رنگ آمیزی سطح کار کاملا خشک شود. سپس می‌توان رنگ آمیزی دوم را انجام داد و سپس رنگ آمیزی سوم انجام شود که موجب ناپدید شدن آثار قلمو و پارچه شده و رنگ یکنواختی بر روی چوب به وجود خواهد آورد.

⚡️پتینه به وسیله رنگ‌‌‌های حلال در آب

این نوع کار نمی‌تواند پوشش کلی ایجاد کند و فقط قسمت‌‌‌های روشن چوب را رنگ آمیزی می‌کند تا گره‌‌‌های چوب بهتر دیده شوند. رنگ‌‌‌های محلول در آب را با روغن بزرک مخلوط و توسط قلمو بر روی کار بکشید. در همان حالت با دست دیگر و یک پارچه بدون پرز، سطح کار را پاک کنید. این کار باید قبل از خشک شدن رنگ انجام شده و کمی‌سرعت عمل نیاز دارد.

⚡️پتینه روی چوب با لاک الکل

یک قوطی ۱۰۰ گرمی‌لاک الکل را با یک شیشه الکل اتیلن(ethylene) ترکیب کرده و پتینه کاری را شروع کنید. این تکنیک همانند جوهر رنگ با پنبه و یا دستمال قابل اجراست و بیشتر به منظور حفظ رنگ طبیعی چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. لاک الکل از خوردگی و نفوذ رطوبت در چوب پیشگیری می‌کند.

⚡️پتینه روی چوب با شاپان

شاپان نوعی پوشاننده چوب است که در اصل قیر آب شده می‌باشد. شاپان را کمی‌رقیق کرده و توسط پارچه روی سطح چوب بکشید. حلال شاپان نیز تینر روغنی، نفت و بنزین می‌باشد. بر اثر تمرین می‌توانید حرکات زیبایی بر روی سطح کار ایجاد کنید.

⚡️پتینه چوب با رنگ روغنی

رنگ‌‌‌های روغنی که اغلب در رنگ آمیزی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند برای پتینه‌‌‌های روغنی روی چوب مناسب می‌باشند. روش کار نیز به سه صورت زیر متداول تر است:

با استفاده از رنگ روغنی غلیظ همه سطح چوب را بپوشانید.در انتها با استفاده از رنگ‌‌‌های روشن تر می‌توانید طرح‌‌‌های دلخواه را بر روی سطح ایجاد کنید.
ابتدا همانند روش قبلی کل سطح کار را رنگ امیزی کرده و بگذارید کار به طور کامل خشک شود. سپس رنگ طلایی بسیار رقیق را با استفاده از مسواک و یا پارچه بر روی نقاطی از چوب به طور دلخواه استفاده کنید.کل کار را با رنگ روغن بپوشانید و در حالتی که رنگ هنوز به طور کامل خشک نشده، مقداری از رنگ را از نقاط مورد نظر پاک کنید. برای این کار از پارچه بدون پرز و کمی‌تینر روغنی استفاده کنید.

به مدیریت:امین ساغر

 

 

 

 

 

 

پتینه , پتینه کاری در شیراز , آموزش و اجرای پتینه و تکنیک های کهنه کاری در شیراز , آینه آنتیک , موتیف , پتینه کاری و کهنه کاری هنران شیراز , ورق طلا , پتینه کاری کلاسیک , پتینه کاری مدرن , پتینه کاری در دکوراسیون داخلی , پتینه کاری روی چوب , شناخت ابزار و مواد پتینه کاری , اجرای ورق طلا در شیراز , اجرای کهنه کاری در شیراز , تکنیک های ورق طلا , تکنیک های کهنه کاری ,