Address & Contact

Our Address

تهران ، نارمک ، 46 متری شرقی ، بین مهر و مداین ، میدان 16 ، کوچه شریفی ، پلاک

Telephone

استودیوی طراحی و چاپ پارچه هوما

?خدمات طراحی پارچه و شال برای برندها و مزون ها

?چاپ سیلک دستی و چاپ دیجیتال

?چاپ سیلک

?چاپ سیلک به روشی گفته می شود که در آن تور ابریشم بر روی قالب یا چهار چوب از جنس چوب یا فلز قرار می گیرد و با داروی ژلاتین حساس به نور، آغشته شده و بعد از نوردهی شسته می شود.

?چاپ اسکرین یکی از روش‎های متداول برای حک کردن تصاویر و نقوش بر روی لباس و پارچه است که در آن نیز از توری با سوراخ‎های بسیار کوچک استفاده می‏شود. قاب توری، شابلون یا کلیشه نام دارد که درون یک قاب ثابت و تصویر مورد نظر روی این توری چاپ می‏شود. بخش‏هایی از تصویر که باید بی رنگ باقی بماند، بوسیله ماده‏ مسدود کننده همچون موم پوشیده می‏شود. مرکب چاپ یا رنگ را با فشار کاردک یا غلطک به سطح چاپ شونده منتقل کرده که این رنگ یا مرکب تنها از بخش‏هایی که مسدود نشده، عبور می‏کند و تصویر آن بر روی پارچه چاپ می‏شود. با این روش می‏توان بر روی مواد مختلف چاپ‎های تک ‏رنگ یا چند رنگ انجام داد. بواسطه روش چاپ سیلک می‏توان روی انواع پارچه و لباس تصویر چاپ کرد.

?چاپ سیلک دستی

?چاپ سیلک به دو شکل دستی و ماشینی انجام می شود. در چاپ دستی می توان از شابلون یا کلیشه چاپ استفاده کرده که در آن سه روش میز نور، قید نور و شابلون ساز انجام می شود. در روش چاپ سیلک ابتدا با یک لایه نازک شابلون یا قاب را تهیه می کنند و سپس لایه نازکی از لاک حساس دیازو را روی آن کشیده و با پرینت طرح درون دستگاه چاپ دستی قرار می دهند. دستگاه چاب سیلک طرح مورد نظر را روی توری حک می کند. با آماده شدن شابلون طرح، به دستگاه سیلک دستی نیازی نیست و سایر مراحل کاردک رنگ کشی، گذاشتن شابلون و جمع کردن سطح صاف به شکل دستی انجام می شود.

?چاپ دیجیتال

?چاپ دیجیتال یک روش جدید است که، شامل ایجاد طرح دیجیتالی در رایانه و سپس چاپ مستقیم آن روی ماده چاپی است. در این روش جوهر به صورت مستقیم با استفاده از چاپگر لیزری یا جوهرافشان روی ماده چاپی قرار داده می­‌شود. اگرچه کیفیت چاپ به روش سیلک بالاتر است، اما چاپ دیجیتال به شدت در حال محبوب شدن است چرا که راه­‌اندازی آن بسیار آسان­تر بوده که باعث مقرون به صرفه­‌تر بودن آن شده است.

 

به مدیریت : سمانه زهری

 

 

 

 

 

استودیوی طراحی و چاپ پارچه هوما در تهران , طراحی پارچه در تهران , چاپ پارچه در تهران , چاپ دیجیتال , چاپ سیلک , استودیوی طراحی و چاپ پارچه در تهران , چاپ سیلک دستی ,