اقامتگاه سنتی ریواس 

rivas guest house

شماره تماس:۰۹۱۳۱۹۳۱۶۴۱
از سمت جاده سیرجان به شهربابک: ۵ کیلومتری شهربابک، نرسیده به پلیس راه شهربابک، فرعی سمت چپ، ورودی کنار مجتمع پذیرایی هما، مستقیم تا چهار کوچه، کوچه سمت چپ، مستقیم تا چهار کوچه بعدی. نبش چهار کوچه. اقامتگاه ریواس
از سمت جاده کرمان به شهربابک: بعد از بهشت زهرا، عبور از روی پل میمند باستان، به سمت جاده سیرجان، بعد از پلیس راه، سومین فرعی سمت راست، ورودی کنار مجتمع پذیرایی هما، مستقیم تا چهار کوچه، کوچه سمت چپ، مستقیم تا چهار کوچه بعدی. نبش چهار کوچه. اقامتگاه ریواس
از سمت جاده یزد به شهربابک: به سمت جاده شهربابک- سیرجان، عبور از زیر پل میمند باستان، ۵ کیلومترمستقیم به سمت سیرجان، بعد از پلیس راه، سومین فرعی سمت راست، ورودی کنار مجتمع پذیرایی هما، مستقیم تا چهار کوچه، کوچه سمت چپ، مستقیم تا چهار کوچه بعدی. نبش چهار کوچه. اقامتگاه ریواس
 

اقامتگاه ریواس یک خانه باغ روستایی است که سعی کرده با حفظ معماری سنتی خانه هایی روستایی و زنده کردن آداب و رسوم سنتی، اقامتی خاطره انگیز را در فضای آرام روستایی برای گردشگران عزیز فراهم کند. صنایع دستی، سوغات و داروهای گیاهی منطقه برای خرید در اقامتگاه فراهم شده است.

فضای داخلی

اتاقهای مهمانان
اتاق عاروسو

بزرگترین اتاق اقامتگاه که مورد علاقه خانواده های پرجمعیت و همچنین تورهای گروهی است. “عاروسو” برگرفته از عروسکهای دست سازی است که مادران قدیم برای فرزندان خود درست می کردند و گاهی کودکان، خود نیز هنر ساخت عروسک را یاد می گرفتند و برای خود “عاروسو” ای خلق می کردند . این اتاق حدود ۲۰ متر مربع است و ظرفیت آن حداکثر ۱۰ نفر برای خواب است. اتاق تخت خواب ندارد و رختخواب به صورت لحاف، تشک، بالش و ملحفه تمیز است. دیوار اتاق کاهگلی، تزئینات سنتی و سقف آن گنبدی است. سرمایش اتاق کولر آبی و گرمایش بخاری گازسوز است.

اتاق اکبر و رباب

اکبر و رباب صاحبان اصلی اتاقهای قدیمی اقامتگاه بوده اند که در همین مزرعه به کشاورزی می پرداختند و از درآمد آن مخارج زندگی ۶ فرزند خود را فراهم می کردند. ظرفیت اتاق، حداکثر ۶ نفر برای خواب است. دیوار آن گچ سفید و تزئینات سنتی است. اتاق تخت خواب ندارد و رختخواب به صورت لحاف، تشک، بالش و ملحفه تمیز است. سرمایش اتاق کولر آبی و گرمایش بخاری گازسوز است.

اتاق بته زری

بته زری برگرفته از نام یکی از طرح های قالیچه سنتی شهربابک به نام طرح “بته زری” است. اتاق ۲ نفره با حداکثر ظرفیت ۳ نفر است که دیوار آن کاهگلی، تزئینات سنتی، سقف گنبدی و یک دار قالیچه سنتی شهربابکی هم در آن به پاست. اتاق تخت خواب ندارد و رختخواب به صورت لحاف، تشک، بالش و ملحفه تمیز است. سرمایش اتاق کولر آبی و گرمایش بخاری گازسوز است.

اتاق آلاله

خوشبوترین اتاق اقامتگاه همین اتاق است چراکه بوی آلاله که یکی از معطر ترین گیاهان دارویی منطقه است تمام اتاق را عطرآگین کرده است.
دیوار کاهگلی آن کاهگلیست و گرمایش آن بخاری گاز سوز است. سرمایش آن در حال حاضر پنکه است. تشک و متکا و لحاف و ملحفه تمیز در این اتاق فراهم شده است.

آشپزخونه دیدون

دیدون نام اجاق های وسط اتاقهای میمند باستان است. آشپزخانه اقامتگاه، کوچک و جمع و جور است که برای پخت و پز غذا توسط میزبان و مهیا کردن صبحانه مهمانان در نظر گرفته شده است.

پارکینگ

از آنجا که اقامتگاه خانه باغی روستایی است فضای خاص برای پارکینگ در نظر گرفته نشده است اما امکان پارک خوردو تا سقف ۶ خودرو در حیاط وجود دارد.

سکوهای استراحت

در اقامتگاه دو سکوی بزرگ و یک آلاچیق سنتی (کپر) وجود دارد که اگر مهمانان در فصول گرم، تمایل به خواب در پشه بند در هوای آزاد را داشته باشند امکانش فراهم شده است. همچنین عصرها برای دور هم نشینی فضای مناسبی است

تجارب گردشگر

آیا هدف شما از سفر فقط دیدن برخی مناطق مشهور و عبور گذرا از آن است یا می خواهید چشم انداز خود را نسبت به جهان تغییر داده و بر تجربیات خود بیفزایید؟
آشنا شدن و برقراری ارتباط با افراد بومی و شناخت خورده فرهنگها و رسوم و نحوه پخت غذاهای محلی هر منطقه می تواند به سفر شما معنایی متفاوت ببخشد.
۱۰ روش برای کشف فرهنگ بومی مردم یک منطقه:

• در خانه افراد بومی اقامت کنید.
• زبان بیاموزید.
• در کارها و خدمات عمومی مشارکت کنید.
• از راهنمایان محلی کمک بگیرید.
• به صورت آنلاین با افراد بومی ارتباط برقرار کنید.
• در جشنواره ها و رویدادهای محلی شرکت کنید.
• از خدمات عمومی استفاده کنید.
• از برنامه های روتین گردشگری پرهیز کنید.
• از تجربیات جدید واهمه نداشته باشید

اقامتگاه روستایی ریواس در کجا واقع شده است؟

اقامتگاه در روستای دهنو فرخزاد در ۵ کیلومتری مرکز شهربابک ابتدای جاده شهربابک- سیرجان قرار دارد. شهرستان شهربابک نزدیک ترین شهر به روستای تاریخی و دستکند میمند باستان است. زمان مورد نیاز برای رسیدن به اقامتگاه با خودرو، از شهربابک کمتر از ده دقیقه و از میمند حدود بیست دقیقه است. اگر گردشگران وسیله حمل و نقل از شهربابک یا میمند تا اقامتگاه را نداشته باشند، اقامتگاه برای آنها وسیله حمل و نقل هماهنگ خواهد کرد.

http://rivasoone.com/en/

به مدیریت خانم سمیه جاویدی

شماره تماس:۰۹۱۳۱۹۳۱۶۴۱

 

شماره تماس اقامتگاه بومگردی ریواس در شهربابک