Address & Contact

Our Address

کرمان، جیرفت، شهرک شهید بهشتی،خیبر 11

Telephone

باشگاه فرهنگی ورزشی بوکس یاسین

? روزهای تمرین شنبه، دوشنبه، چهارشنبه

 

مدیریت: علی سالاری

 

 

 

 

*************************************

درک فاصله با حریف تان

هنگامی که برای حمله به حریفتان آماده می شوید باید فاصله بین خودتان را بتوانید تشخیص دهید. در صورتی که به اندازه کافی به حریف نزدیک نباشید هنگامی که فنی را اجرا می کنید نمی توانید آن را به حریف برسانید یا اینکه برای رساندن آن به حریف انرژی زیادی را باید صرف کنید. به همین جهت، یک مبارزه خوب باید بتواند فاصله دقیق با حریف خود را تشخیص دهد و بداند در چه موقعیتی چه فاصله ای داشته باشد.

توانایی دفاع از خود

تبدیل شدن به یک مبارز حرفه ای در بوکس و دیگر رشته های رزمی مستلزم این است که علاوه بر تکنیک های تهاجمی، تکنیک های تدافعی را نیز یاد بگیرید. در صورتی که در انجام تکنیک های دفاعی خوب عمل نکنید در مقابل یک حریف آماتور نیز شکست می خورید. اگر تکنیک های دفاعی را بلد نباشید حریف هر ضربه ای را به هر قسمتی از بدن که دلش خواست می زند، اما اگر قادر به دفاع از خود باشید این کار برایش سخت خواهد بود.

فریب حریف خود

یکی دیگر از اصول مهم رشته رزمی بوکس فریب و به دام انداختن حریفتان می باشد. این کار یکی از اصل های کلیدی در بوکس به شمار می آید. رزمی کار در رشته بوکس باید مانند بازی شطرنج عمل کند، او باید سعی کند تا حریفش را به دام بیاندازد تا تکنیک هایی که در نظر دارد را روی او انجام داده و امتیاز کسب کند.

زمان شناس بودن

هیچ کدام از فنون دفاعی یا تهاجمی بدون اینکه زمان را درنظر بگیرید تاثیر آنچنانی نخواهند داشت. حتی اگر شما بتوانید بهترین تکنیک ها را به بهترین نحو ممکن اجرا کنید اگر در زمان مناسب انجام نشوند بی فایده است. شناخت زمان مناسب نیازمند داشتن سرعت، شناخت فاصله و مسیر مبارزه می باشد.

داشتن قدرت کافی

به طور غریزی همه افراد دوست دارند قوی باشند. ولی تنها داشتن قدرت برای موفقیت در کیک بوکسینگ کافی نمی باشد. ممکن است که ناک اوت کردن حریف خیلی جذاب بوده و تماشاگران را به تشویق و ایجاد سر و صدا وا بدارد اما در این زمان شما از تکنیک غافل شده است. به همین جهت پیشنهاد می کنیم که تکنیک و قدرت را مکمل هم قرار دهید.

سر سخت بودن

بدون داشتن مقاومت و سرسخت بودن نمی توانید به پیروزی دست یابید. در صورتی که سرسختی خوبی نداشته باشید ممکن است که بتوانید خود را از موقعیت گیر افتاده نجات دهید اما به زودی خواهید فهمید که به اندازه کافی مقاوم و سر سخت نیستید. شما باید در مسابقات بوکس سرسخت باشید به همین جهت به این توانایی و بدست آوردن بنیه خوب نیازمندید. هنگامی که بتوانید سرسختی و تکنیک های رزمی تان را با هم ترکیب کنید آن موقع به موفقیت دست خواهید یافت.

انجام مبارزه خوب

مهمترین و آخرین اصل در این مقاله آمادگی شما برای مبارزه می باشد. شما باید با خیال راحت بتوانید به رینگ بوکس بروید ضربات پا و مشت خود را اجرا کنید. افرادی که به اندازه کافی حرفه ای نباشند معمولا چندان تلاش نمی کنند که بر روی رینگ بیایند بلکه صبر می کنند تا به خوبی این تکنیک ها را فرا بگیرند.

وضعیت قرارگیری پاها در بوکس

پایه واساس مهارتها در ورزش بوکس طرزایستادن آن است .‌درمقابل حریف خیالی طوری بایستید که شانه خود را هدف حریف قراردهید.اگرراست دست هستیدسمت چپ خودراجلوبیاوریدواگرچپ دست هستیدسمت راست خودراجلوبیاورید.
پاهارابه اندازه عرض شانه ها جداازیکدیگر قراردهید.

اگرشانه سمت چپ شما جلوقراردارد،پای راست خودراطوری قراردهیدکه پاشنه پای راست با انگشتان پای چپ دریک خط قرارگیرد.درحالی که پاشنه هردوپاروی زمین قرار دارد،پاها رابه اندازه ۴۵درجه به سمت هدف بچرخانید.زانوها را به حالت ارتجاعی نگهداریدوباسن راکمی خم کنیدوپشت خود رامستقیم نگهدارید.کمی پاشنه پای عقب را از زمین بلند کنید.

این طرز قرارگرفتن تقریبا وضعیت ورزشکار را در حالت تعادل ومحکم روی زمین نگه میدارد وفشار وارد برمشتزن از هرسمتی به آسانی اورا ازحالت تعادل خارج نمیکند.دراین حالت مشتزن آماده است تا به هرسمتی حرکت کند.

وضعیت قرارگیری دستها و سر در بوکس

حالا آرنجهای خود رابه سمت پهلو های خود ببرید و ساعدها رابه سمت بالا نگهدارید.دستها را طوری قرار دهید که از ناحیه بالا تنه که به سمت هدف میباشد حفاظت کند. به اندازه ای به دستها فشار بیاورید که فقط بتوانید آنها را بالا نگهدارید.سرتان را به جلو خم کنیدطوری که بتوانیدحریف خودراازبین ابروها ببینید.دراین وضعیت دستهای شما باید درمقابل چانه وگونه ها قرارگرفته باشند.کف دستها باید به طرف داخل چرخانده شود.
این طرزقرارگرفتن شما می باشد.حالاشما آماده هستیدتا به طرف حریف مشت بزنید یا ضربات اورادفاع کنید.دراین وضعیت آماده،بایدریلکس باشید.

حرکت پاها

حرکت پاها در ورزش مشتزنی خیلی مهم می باشد .بعضیها تصورمی کنند درورزش مشتزنی فقط از دستها استفاده می شودوپاهاچندان مورداستفاده قرارنمی گیرند.به هرحال قادربودن به حرکت سریع وداشتن تعادل وآماده حمله ودفاع بودن اهمیت حرکت پاها را نشان می دهد.
هدف ازانجام همه این حرکات ابقا وضعیت ایستادن شما می باشد.پاهایتان راضربدری حرکت ندهید،همچنین هرگز هردوپا را همزمان با هم به یک طرف نبرید.
شما می توانید به چهارجهت حرکت کنید:به طرف حریف ،به سمت عقب (دورشدن از حریف )،به سمت طرفی که رویتان به آن سمت است وبه سمتی که پشت شماست .

به هرسمتی که حرکت کنید یک پای شما (پای پیشرونده) جهت حرکت شما را مشخص می کند.بعدازاینکه پای پیشرونده شما حرکتش را انجام دادپای دیگر را به آن نزدیک کرده وفاصله آنها رابه اندازه عرض شانه ها حفظ کنید.گامها بایدکوتاه برداشته شوندونزدیک به زمین حرکت کنندوحرکت آنها باید تقریبا به طرفین باشد