تولید و پخش سفال خام و سرامیک سید

?سفال خام چیست؟

?منظور از سفال خام، سفالی است که بدون رنگ بوده و بعد از ساخته شدن روی چرخ سفالگری یکبار درون کوره پخته شده است. این نوع سفال هیچ پوشش و رنگی ندارد. خاکی که سفال خام از آن تهیه می شود خاک رس است که اغلب به رنگ کرم با قهوه ای روشن است.

?این رنگ به دلیل طبیعی بودن آن بشدت مورد پسند مردم است. تنوع این محصولات بسیار زیاد است در واقع روی آن چرخ سفالگری می توان همه نوع محصولی را ساخت از انواع ظرف و ظروف و کوزه و… گرفته تا تندیس ، یا شکلهایی مانند مربع ، قلب ، دایره ، مثلث وسماور ، گرد سوز ، جام ، برگ ، ترمه ، و … . چرخ سفال تمام محدودیت ها برای ساخت انواع سفال در فرم و شکل مختلف را از بین می برد .

?محصولات خام برای هر کار تزیینی آماده هستند. می توان آن را با لعاب هایی مثل فیروزه ای، لاجوردی، سرمه ای، سبز و… لعاب کرد، می توان روی آن با گواش و آبرنگ، رنگ روغنی، رنگ های آکرولیک و… نقاشی کشید، می توان با پارچه و به شکل چهل تکه آن را تزیین کرد و هر شیوه دیگری که به زیبایی آن کمک کند، قابلیت اجرا روی محصولات خام را نیز دارد. معروف ترین شکل تزیین این گونه از محصولات، لعاب کاری فیروزه ای و میناکاری لعاب برجسته می باشد. البته در محصولاتی مانند کوزه و کلمن، بهتر است از لعاب استفاده نشود تا خاصیت جذب آب بدنه دستخوش تغییر نشود و بتوانیم آب را درون محصول خنک نگه داریم.

?سرامیک خام

?ظروف سرامیکی از گل سفید تهیه میشوند و کابردی شبیه ظروف سفالی دارند اما از ظروف سفالی سبک تر و رنگ آن سفید میباشد.بیسکوییت سرامیکی یا همان سرامیک خام ، کاربرد های زیادی در هنر و صنایع دستی دارد. شما میتوانید با استفاده از انواع تکنیک های نقاشی دکوراتیو آنها را تزیین کنید. رنگ های سرامیک و اکریلیک مناسب ترین نوع رنگ ها میباشد.

?با توجه به اینکه این ظروف خام هستند و بدون لعاب ، میتوانید انواع تکنیک های زیرلعابی نیز استفاده کنید.

به مدیریت : سید محمد تفضلی

 

 

تولید و پخش سفال خام و سرامیک سید در لاله جین همدان , سفال خام , سرامیک خام  , تولید و پخش سفال خام و سرامیک در لاله جین همدان ,  سفال خام و سرامیک سید , سفال خام چیست , قیمت سفال خام  در همدان , قیمت سرامیک خام در همدان ,