Address & Contact

Our Address

سمنان ، گرمسار ، آرادان

Telephone

معماری سنتی کوهستانی 

? معماری سنتی با آجر قزاقی ، منشاری ، بندکشی ، موزاییک ، سرامیک

? آجر قزاقی یکی از رایج‌ترین آجرهای سنتی دستی است. این آجر به همان روش آجر نمای قزاقی به صورت سنتی تهیه می‌شود. امروزه این متریال به عنوان نما برای ساختمان مدرن قابل استفاده است. بافت شهری برای مردم باید به گونه‌ای طراحی شود که تجلی بخش آرامش و زیبایی باشد. یکی از مواردی که می‌تواند حس طبیعی بودن و زیبایی به بافت شهری بدهد آجر قزاقیست که از دیرباز مورد توجه بوده است. این آجرها خود نمایانگر خاک و طبیعت هستند به همین دلیل است که می‌توانند حس صمیمت و آرامش را القا کنند. در واقع آجر قزاقی جایگاه ویژه‌ای در معماری مدرن پیدا کرده است

? به دلیل اینکه این آجر با دست ساخته می‌شود از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار است. در مقابل تغییرات دمایی مقاوم بوده و نگه‌‌داری از آن بسیار آسان و ارزن خواهد بود. همچنین این آجر در رنگ‌های خاکی، پوست پیازی، قرمز اخرایی، زرد، آتشی و حنایی در بازار موجود است. در واقع این تنوع رنگ، منجر به ایجاد بافتی مدرن در تم ساختمان‌ها می‌شود. به گفته سیمون آیوازیان آجر در معماری ایرانی مانند نت در موسیقی و کلمه در شعر است و نقشی تعیین‌کننده در معماری این سرزمین دارد.

? امروزه به دلیل اینکه نما و طراحی‌های سنتی طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است، آجر قزاقی به راحتی توانسته خود را در این میان جای دهد. این نوع آجر نیاز طرفداران نمای داخلی و بیرونی را رفع کرده است و در هر سبک دکوراسیون، اثر متفاوتی از خود برجای می‌گذارد. این آجر در زیباسازی ساختمان، هم در داخل و هم بیرون کاربرد فراوانی دارد. به عنوان مثال استفاد از آجر قزاقی در داخل شومینه جلوه زیبایی در دکوراسیون داخلی ایجاد خواهد کرد.

 

مدیریت : آقای جمشید کوهستانی

معماری سنتی چیست , نقاشی معماری سنتی , معماری سنتی مدرن , معماری سنتی داخلی , آجر قزاقی ,