Address & Contact

Our Address

تهران ، خیابان پیروزی ، خیابان نبرد شمالی ، انتهای خیابان داوود آباد ( فرزانه سابق ) ضلع جنوب شرقی پارک گلها ، نبش کوچه قاضی مرادی

Telephone

کارگاه قالی بافی هنر برتر

?آموزش انواع هنر قالی بافی، رفوگری ، تعمیرات فرش و چله کشی 

?رفع اشکالات در بافت

?فرش‌بافی و قالیبافی یکی از هنرهای دیرین ایرانیان است که افراد زیادی در شهرهای متعددی از کشور مشغول به این هنر هستند

?چه مهارت هایی برای قالی بافی لازم است؟

✳️پیش از اینکه بدانیم چه مهارت هایی برای قالی بافی لازم است شناخت ابزار قالیبافی حائز اهمیت است که از مهمترین آنها عبارتند از قلاب (مهمترین ابزار در بافت گره ترکی) ، انواع ابزار پود کشی ، انواع قیچی ، انواع ابزار کوبیدن ، شانه و غیره.

⚡️مهارت در چله‌کشی

?در ابتدا اگر بخواهید بررسی کنید که چه مهارت هایی برای قالی بافی لازم است بهتر است که اول از همه با آماده سازی دار و روش‌های چله‌کشی آشنا شوید. به طور کلی چهارچوب دار چوبی یا فلزی است که تار و پود قالی بر روی آن بافته می‌شود.
نقشه خوانی یکی از مهارت‌های قالی بافی

?نقشه خوانی یکی از مهمترین مهارت‌های قالیبافی می‌باشد به‌گونه‌ای که برای طراحی هر نقشی بر روی دار قالی ، لازم است ابتدا بافنده تبحر کافی در زمینه نقشه خوانی در قالی‌بافی را داشته باشد تا بتواند از روی نقشه‌ای که به وی ارائه می‌شود آنچه خواسته شده را پیاده کند. همچنین یکی از مهمترین کارها در قالی‌بافی چله‌کشی می‌باشد که انجام این عملیات نیاز مبرمی به نقشه خوانی دارد.

⚡️شناخت مواد اولیه قالیبافی

?مواد اولیه مصرفی ازجمله نخ یکی دیگر از مواردی است که باید فرد قالیباف از آن اطلاع کامل داشته باشد. دقت داشته باشید به طور کلی می‌توان گفت فرش‌های دستباف از نخ‌های ابریشم ، کرک ، پشم و الیاف طبیعی بافته می‌شود. فرش‌هایی که تمام آن از ابریشم باشد به فرش دستباف تمام ابریشم مشهور هستند و فرش‌هایی که در بافت آن از پشم استفاده شود به فرش‌های پشمی معروف می‌باشد.

⚡️شناخت اصول قیچی زدن پرزهای فرش

?دیگر مرحله مهمی که جزو مهارت‌های لازم برای قالی‌بافی به شمار می‌رود تا باید بدانید چه مهارت هایی برای قالی بافی لازم است ، قیچی زنی است. این امر به گونه‌ایست که بافنده پس از اتمام یک رج برگشته و به صورت کاملا حرفه‌ای اضافه پرزها را با قیچی‌های مخصوص برش می‌دهد تا سطحی یک دست و صاف به وجود آید. حال اگر در اینجا با اصول قیچی زنی آشنایی کامل نداشته باشید امکان خراب شدن طرح و نقش وجود دارد.

⚡️توانایی عملیات پایانی فرش‌بافی

?عملیات پایانی فرش یکی از مهمترین مواردی است که بافنده لازم است مهارت زیادی در این زمینه داشته باشد زیرا به طور حتم اگر جداسازی فرش از دستگاه به درستی صورت نپذیرد ممکن است خسارت جدی به فرش وارد شده که بی‌هیچ عنوان امکان اصلاح آن وجود ندارد. در این مرحله فرد قالیباف باید اصول جداسازی فرش از دستگاه را بداند زیرا پس از پایان عملیات بافت فرش ، لازم است بافنده به کمک فرد دیگری فرش را از دستگاه جدا کند که این عملیات با استفاده از همان ابزار قالی‌بافی صورت می‌پذیرد.

به مدیریت : محمد بهراد

 

کارگاه قالی بافی هنر برتر در تهران , کارگاه قالی بافی هنر برتر  , قالی بافی  , قالی , آموزش انواع هنر قالی بافی , آموزش رفوگری , تعمیرات فرش , چله کشی  , کارگاه قالی بافی در تهران  , قالی بافی در تهران  , آموزش قالی بافی در تهران   ,