گرانیت سنگ نقش جهان 

✅بورس تراور تن عباس آباد با موج و بی موج

✅تولید و فرآوری زیباترین سنگهای تزئینی ساختمان

✅ابزار نماهای رومی

به مدیریت: آقای ریاحی فر

*********************

دانستنی هایی در مورد سنگ گرانیت 

با توجه به بررسیهای انجام شده بر روی مشخصات فیزیکی و مکانیکی سنگهای گرانیتی و همچنین معادن سنگهای گرانیتی ایران نتایج زیر حاصل شده است:

۱٫ در تجارت سنگهای تزئینی واژه گرانیت به هر سنگ آذرین (نفوذی، خروجی و متامورفیک) که قابل برش ساب و صیقل باشد گفته می‌شود به همین علت دسته وسیعی از سنگها جز‍ء این خانواده قرار خواهند گرفت.

۲٫ وجود کوارتز در سنگ گرانیت باعث بالا رفتن مقاومت گرانیت و سایندگی آن می‌شود و این امر باعث می‌شود که استخراج گرانیت نسبت به استخراج سنگهای تزئینی دیگر (سنگهای نرم) مشکلتر باشد .

۳٫ کانی گروه میکا که جزء کانیهای اصلی گرانیت می­باشد بشکل صفحه‌ای است و سختی آن در جهت صفحه کانی و عمود بر آن متفاوت است .

۴٫ اکثر فلدسپاتها که جزء اصلی گرانیت هستند دو کلیواژ خوب عمود بر هم دارند.

۵٫ اکثر گرانیتها بصورت توده‌ای (باتولیت و استوک) هستند.

۶٫ وجود فولیاسیون اولیه در بعضی از سنگهای گرانیتی باعث می‌شود گرانیت در بعضی جهات راحت‌تر بریده یا شکافته شود.

۷٫ وجود ریفت و گرین در اکثر سنگهای گرانیتی دو جهت را نشان می‌دهد که سنگ گرانیت در آن دو جهت راحت‌تر بریده یا شکسته می‌شود

۸٫ در سنگ گرانیت هرچه اندازه دانه‌ها بزرگتر باشد، مقاومت سنگ کاهش می‌یابد ولی شکنندگی وترد بودن سنگ افزایش می‌یابد چرا که سطوح کلیواژ در سنگها با دانه‌های بزرگ بیشتر است.

۹٫ سنگ گرانیت سنگی است که توسط چالهای موازی و پارس گوه بسیار قواره پذیراست.

۱۰٫ اگر گرانیت درشت دانه باشد و بلورهای فلدسپات بزرگ داشته باشد، مقاومت خمشی آن از شکنندگی فلدسپات تاثیر می­گیرد. اگر فلدسپات کلیواژ باز داشته باشد، که نفوذ و انجماد آب را امکانپذیر کند، آنگاه ضریب جذب آن بزرگ خواهد بود. اگر گرانیت یکنواخت و ریزدانه باشد، نتایج آزمون های خمشی با ثبات ( یعنی در مقابل خمش مقاومت خوبی از خودش نشان می­دهد)، و ضریب جذب کوچک است.

۱۱٫ اکثر سنگهای گرانیتی ایران از نوع گرانیت، گرانودیوریت، کوارتزسینیت و میکرودیوریت می­باشند.

۱۲٫ دانسیته میانگین سنگهای تزئینی ایران ۷۶/۲ گرم بر سانتیمتر مکعب می­باشد.

۱۳٫ مقاومت فشارشی سنگهای گرانیتی ایران بین ۵/۱۰۷ ( گابرو اردستان ) تا ۲۱۸ ( آمفیبولیت شیست خزر ) مگا پاسکال می­باشد و این سنگها مقاومت سایشی بین ۴/۳۴ تا ۹/۹۹ (سختی) دارند .

 

گرانیت سنگ
سنگ گرانیت نهبندان
انواع سنگ گرانیت
سنگ گرانیت سفید
سنگ گرانیت چیست
سنگ ریولیت
سرامیک گرانیت
قیمت سنگ گرانیت کف