Address & Contact

Our Address

اصفهان،شهرک صنعتی امیرکبیر،خیابان نوآوران،بلوک ۷،پلاک ۱۱

Telephone

 طراحی و تولید اکسترودر دستگاه‌های روغن گیری در اصفهان

✳️سیلندر مارپیچ 

🌀سیلندر مارپیچ به روشی گفته می‌شود که مواد اولیه‌ی صنایع پلاستیکی به پلاستیک مذاب تبدیل و آماده‌ی ورود به دستگاه تزریق پلاستیک می‌شوند. این روش، رایج‌ترین شیوه‌ی پخت مواد پلاستیکی است که در آن مواد اولیه وارد سیلندر شده و به حالت پودری درمی‌آیند. در آنجا پس از ترکیب با یکدیگر، به دمای ذوب می‌رسند و سپس از دهانه‌ی خروجی آن به سمت دستگاه قالب‌گیری هدایت می‌شوند.

🌀برای درک بهتر اینکه سیلندر ماردون چیست، یک چرخ‌گوشت را در نظر بگیرید. در این سیلندر استوانه‌ای نیز یک لوله‌ی مارپیچ قرارگرفته که مانند تیغه‌ی چرخ‌گوشت شیارهایی روی آن تراشیده شده است که مواد را به‌صورت یکنواخت هم می‌زند. هم‌زمان با مخلوط مواد، دمای آن نیز به نقطه‌ی ذوب می‌رسد. نتیجه‌ی خروجی این سیلندر، مواد پلاستیکی مذاب است که برای قالب‌گیری آماده‌شده‌اند.

✳️ویژگی های سیلندر مارپیچ مناسب 

🔸🔹زودتر مواد گیری می کند. (یعنی سیکل دستگاه تزریق پلاستیک را کوتاه تر نموده و بیشتر تولید می کند)

🔸🔹اختلاط رنگی را بهتر انجام داده و موادی یک دست تحویل می دهد

🔸🔹زنجیره های پلیمر را برش نداده و کوتاه نمی کند؟ پس استحکام قطعاتی که تولید می کند بالاتر خواهد بود

🔸🔹سطح مارپیچ ان از پرداخت فوق‌العاده صاف برخوردار است تا مواد پلاستیک به ان نچسبد ، روانتر و سریعتر پیش رفته در انتهای مارپیچ مخلوط کننده دارد تا باز هم کیفیت مواد مذاب را بهبود بخشد طراحی سیلندر مزیت سیلندر و مارپیچ های استفاده شده در دستگاه های زنفا ماشین بلافاصله با شروع بهره برداری از دستگاه توسط اپراتور قابل مشاهده است.

🔸🔹زمان مواد گیری کوتاهنر تولید بیشتر اختلاط یک دست رنگ و مواد…عدم وجود ذرات سوخته مواد به صورت نقاط یا رگه های سیاه در داخل مذاب یا قطعات تولید شده.کاهش فشار تزریق به دلیل یک نواختی بیشتر مذاب …طول عمر سیلندر و مارپیچ دستگاه های زنفا ماشین بسیار بالا است فقط کافی است از ورود اشیای فلزی و مواد ساینده و خورنده خارجی به داخل سیلندر جلوگیری نمایید.

✳️ سیلندر تزریق دستگاه تزریق پلاستیک

🔶سیلندر تزریق که مارپیچ (ماردون) درون آن قرار می گیرد، در واقع مهمترین قسمت تزریق می باشد. زیرا تمام فعل و انفعالات مواد پلاستیک در داخل آن انجام می گیرد. جنس سیلندر تزریق از فولاد ضد زنگ و بسیار سخت، حتی سخت تر از فولاد مارپیچ انتخاب می شود تا در صورت بروز خطر، ماشین با نقص و آسیب پذیرفتن مارپیچ متوقف شود و به سیلندر صدمه ای وارد نیاید، چه ساختم سیلندر تزریق به مراتب مشکل تر از ساختن مارپیچ است.

🔶مثلا اگر اشتباها همراه با مواد پلاستیک قطعه ای از فلز داخل سیلندر شود و مانند برنج یا مس نرم باشد یا له و خرد شده از سر سوپاپ سیلندر خارج شود یا با گیر کردن در داخل سیلندر ، ابتدا به مارپیچ آسیب می رساند. ولی در صورتیکه این قطعه از فلز سخت یا فولاد باشد سیلندر تزریق هم آسیب خواهد دید.

🔶معمولا فولاد سیلندر تزریق تا حدود 500 درجه سانتی گراد در مقابل حرارت مداوم مقاومت دارد. لذا با توجه به مشکلان ساخت و گرانی فولاد آن، از گرانترین واحد های ماشین تزریقی به شمار می رود. روی سیلندر پوشیده از گرمکن های متعددی است که برای ذوب مواد داخل آن بوسیله برق حرارت لازم را تامین و به سیلندر منتقل می کند.

 

به مدیریت:باغبان

 

 

 

 

طراحی و تولید انواع سیلندر و مارپیچ دستگاههای تزریق بهسازان سیلندر اسپادان در اصفهان , بهسازان سیلندر اسپادان در اصفهان , بهسازان سیلندر اسپادان در اصفهان , طراحی و تولید اکسترودر دستگاه‌های روغن گیری در اصفهان , طراحی اکسترودر دستگاه‌های روغن گیری در اصفهان , تولید انواع سیلندر در اصفهان , قیمت انواع سیلندر و مارپیچ در اصفهان ,