Address & Contact

Our Address

خراسان شمالی ، بجنورد ، پلیس راه ، روبروی کارخانه پنبه ، گاراژ جمشیدی

نقاشی کامیون و سواری خرم روز 

? پولیش ، واکس کاری انواع خودرو

? رنگ آمیزی انواع اتاق ایسوزو ، کفی تریلی و کمپرسی

? لکه گیری ، رنگ آمیزی 

? رینگ کامیون ، سپر جلو ، کاور بغل 

? انواع آسیب های وارده به رنگ خودرو?

این که شما بتوانید نوع آسیب وارده به رنگ خودرو را تشخیص دهید بسیار عالی است چراکه اولا در هنگام تصادفات می توانید با این تشخیص، مقدار خسارت و آسیب وارده به خودرو را برآورد نمایید تا بتوانید بهتر تصمیم گیری نموده و ثانیا قبل از اقدام و هزینه کردن، تشخیص دهید که چه اقدامی در جهت رفع آسیب باید انجام دهید. به طور کلی آسیب های رنگی بر اثر عدم دیده شدن رنگ اصلی و یا شکست نامنظم نور بر روی سطح نمایان می گردند.

1- جاماندگی رنگ روی رنگ:

فرض کنید در خیابان خودروی شما با خودروی دیگر به آرامی برخورد می کند و پس از مشاهده متوجه می شوید که رنگ صدمه دیده اما بدنه آسیبی ندیده است و اصطلاحا قر نشده است. وقتی دو خودرو با یکدیگر برخورد می کنند، با توجه به نوع برخورد و کیفیت رنگ آن ها، یک خودرو غالب و دیگری مغلوب می شود و در نتیجه رنگ یک خودرو بر روی خودروی مقابل باقی خواهد ماند. این بهترین شانس شما (در صورتی که رنگ روی خودروی شما قرار گرفته است) می باشد زیرا رنگ خودروی شما آسیب ندیده است و تنها مقداری رنگ دیگر روی آن باقیمانده که با استفاده از خمیر کلی بار، کمی پولیش نرم و گاهی اوقات حتی با یک تکه دستمال مرطوب قابل تمیز کردن و رفع می باشد، مشابه این اتفاق میتواند بر اثر برخورد سپر خودروی مقابل به خودروی شما و باقیماندن قسمتی از پلاستیک آن به وقوع بپیوندد که در این صورت هم خطوطی سیاه رنگ روی رنگ خودروی شما باقی میماند که بازهم قابل رفع هستند.

2- ساییدگی رنگ:

گاهی اوقات رنگ خودرو بر اثر ساییدگی به شکل نا مطلوبی در میاید که این اتفاق بر اثر کشیده شدن یک وسیله و یا لباس افراد به بدنه یا ساییده شدن ناخن یا انگشتر زیر دستگیره رخ می دهد و به راحتی توسط پولیش خش گیر یا پولیش نیمه زبر قابل رفع میباشد، در واقع این نوع خراش، سطحی میباشد.

3- ماتی رنگ:

خیلی مواقع سطح رنگ یک خودرو کاملا سالم دیده می شود (و واقعا هم سالم است) اما در ظاهر، رنگ خودرو مات (و به اصطلاح بی روح) شده است. در حالی که هیچ گونه خط و رنگ پریدگی و یا قرشدگی روی خودرو وجود ندارد. این اتفاق بر اثر برخورد و مجاورت سنگ ریزه ها و گرد وغبار معلق در هوا در سرعت های بالا می افتد و باعث ایجاد خطوط بسیار ریز و میکرونی روی سطح رنگ شده که به صورت عادی دیده نمی شوند ولی در نگاه کلی، باعث ماتی رنگ خودرو می شوند. دلیل این مسئله شکست نامنظم نور روی رنگ است چرا که هر جسمی برای براق دیده شدن باید شکست کامل و منظم نور را داشته باشد که کامل ترین این شکست نور در آینه اتفاق میافتد. در این مورد نیز پولیش می تواند سطح را صاف و هموار کند تا شکست نور مانند یک آینه کامل شود و اینگونه خودرو براق و درخشنده دیده می شود و رنگ از حالت ماتی خارج می شود. نوع دیگری از ماتی بر اثر چسبیدن شهد گیاهان، دانه های رنگی اطراف و… به وجود می آید که با خمیر کلی بار (Clay Bar) به خوبی قابل رفع هستند.

4- خطوط سطحی:

این گونه خطوط فقط به صورت یک خراش سطحی و نازک روی رنگ دیده می شوند و بر اثر برخورد و کشیده شدن اشیا خارجی ایجاد می شوند که توسط یک پولیش تک مرحله ای قابل ترمیم و رفع می باشند.

5- خطوط عمیق:

این خطوط دارای عمق زیادی هستند و به خوبی در مقابل چشم قرار می گیرند و به دلیل عمق بیشتر، نیاز به پولیش کاری بیشتری دارند که گاه نیاز است ابتدا با کمک دستگاه پولیش روتاری و پولیش زبر و سپس توسط دستگاه اوربیتال و پولیش نرم یا آنتی هولوگرام آنها را ترمیم کنند.

6- خطوط خیلی عمیق:‌

این خطوط بدترین نوع خط می باشند که حتی عمق آنها ممکن است به سطح فلزی بدنه رسیده باشد (یعنی لایه های زیرین و آستر مورد آسیب قرار گرفته اند)، پولیش برای رفع این گونه خطوط ناتوان است و تنها می تواند کمی از عمق، طول و ضخامت این خطوط کم کرد، همچنین با استفاده از پولیش میتوان تیزی لبه های این خطوط را از بین برد تا از وضوح این خطوط کاسته شود.

7- آفتاب سوختگی:

سوختگی رنگ در سالهای گذشته دو گروه بود که سوختگی ناشی از نور آفتاب و شعله بود اما در سالهای اخیر سوختگی نوع اول به دلیل بالا رفتن تکنولوژی و کیفیت رنگ بسیار کم شده است. در هر حال انواع سوختگی تقریبا به یک شکل دیده میشوند اما باطن مسئله میتواند کاملا متفاوت باشد، در صورتی که سوختگی سطحی باشد یا عمقی هر دو در ظاهر یک شکل دیده میشوند اما اگر سوختگی فقط در لایه اولیه قرار داشته باشد و به لایه زیرین نرسیده باشد قابل ترمیم میباشد اما در صورتی که به لایه های زیرین رسیده باشد کاری از دست پولیش ساخته نیست. آفتاب سوختگی فرآیند اکسید شدن سطح کیلر یا رنگ (Oxidation Damage) می باشد. مولکول های اکسیژن همه جا وجود دارند و همجواری اکسیژن با سایر مولکول ها باعث می شود مولکول های سطح به مرور الکترون از دست بدهند و سطح اکسید شود. گرما زیاد آفتاب، رطوبت بالا و نا مرغوب بودن جنس کیلر باعث تشدید این اکسیداسیون می شود. در صورتی که تمام ضخامت رنگ اکسید نشده باشد، برای ترمیم سطح اکسید شده ابتدا با استفاده از کلی بار آلودگی های روی سطح اکسید شده را حذف کرده و سپس با استفاده از پولیش زبر و نرم سطح را پرداخت نمایید.

8- تاثیرات شیمیایی:

مواردی همچون “باران اسیدی” یا شستشوی خودرو توسط “آب سخت” میتواند دانه های ریزی را روی رنگ و حتی شیشه های خودرو ایجاد کند که بر اثر خوردگی سطح به وجود می آیند و این دانه ها توسط پولیش لکه بر قابل رفع هستند. لک ناشی از باران های اسیدی در شهرهای صنعتی و مناطقی که هوا آلوده تر باشد، بیشتر اتفاق می افتد. در مناطق گرمسیر و مناطقی که آب املاح بیشتری دارد، خودرو بایستی پس از شسته شدن به سرعت خشک گردد در غیر این صورت آب روی خودرو در اثر گرما به سرعت خشک شده و املاح روی سطح بدنه باقی می ماند که این املاح باعث آسیب به رنگ بدنه می گردد. رد باران های اسیدی یا رد ناشی از مواد شیشه شوی مخزن را می توان با استفاده از پاک کننده مواد اسیدی (Acid Rain and Water Stain Remover) از بین برد. فضولات پرندگان نیز به دلیل دارا بودن اسید، درصورتی که از روی بدنه خودرو پاک نشود می تواند باعث آسیب رساندن و حتی از بین بردن رنگ خودرو گردند.

مدیریت : آقای حسن خرم روز

 پولیش زدن ماشین , احیای رنگ خودرو , پولیش بعد از رنگ خودرو , رنگ آمیزی خودرو , رفع ماتی رنگ خودرو , ترمیم رنگ خودرو , انواع پولیش خودرو ,