ویژگی های درب های ضد سرقت

ویژگی های درب های ضد سرقت

درب های ضد سرقت از چه لایه هایی تشکیل شده اند

درب های ضد سرقت معمولا داخل لنگه در، یک ورق فلزی بسیار مقاوم دارند که عملا احتمال هر گونه نفوذ با هر نوع وسیله ای را غیرممکن می کند و در صورت غیرممکن کردن با نهایت تاخیر روبه رو می کند. قفل ها و یراق آلاتی که در این درب ها به کار می روند با درب های معمولی بسیار متفاوت اند و از نوع گاوصندوقی هستند، به این معنی که از دو یا سه قفل برای متصل کردن لنگه درب به چهارچوب استفاده می کنند. در قسمت داخلی تر عایق های صوتی به هر دو طرف درب اضافه شده اند و در انتها هم از سنگ پشم نسوز هم برای ضد حریق کردن قسمت بیرونی درب استفاده شده است. رویه این درب ها هم معمولا MDF طرح دار، ساده و برجسته است که ضخامت های ۸ تا ۱۴ میلیمتری دارند و این روکش هایMDF به صورت رنگ یا روکشPVC قابل نصب هستند.

به شما توصیه می کنیم اگر قرار است دربی که انتخاب می کنید درمعرض نور خورشید قرار بگیرد یا در هوای آزد باشد، حتما دربی با روکش MDF رنگ شده بخرید تا بعد از مدتی استفاده، از تغییر رنگ آن یکه نخورید.

چهارچوبی را هم که برای این درب ها به شما پیشنهاد می کنیم چهارچوب های فلزی هستند که به وسیله رنگ کوره ای، رنگ شده اند. دور تا دور لنگه های این چهارچوب ها را با زوارهای پلاستیکی بپوشانید تا از عبور گرد و غبار و صدا به داخل منزلتان جلوگیری شود.

مشخصات فنی درب

درب های ضد سرقت چه مزایایی دارند

عایق صدا ، عایق حرارت در برابر آتش تا ۴ ساعت و تا دمای ۸۰۰ درجه سانتی گراد ، مقاومت در برابر برش و فشار، عایق سرما، گرما و رطوبت و مقاومت حداکثری نسبت به رنگ پلی استر از جمله مهم ترین مزیت های درب ضدسرقت هستند که هر مشتری را قانع می کند که یکی از آنها را بخرد. این درب ها در برابر وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی همچون زلزله و آتش سوزی نیز مستحکم هستند و علاوه بر اینکه منزل شما را از ورود سارقان محافظت می کنند، به خاطر وجود پشم سنگ نسوز ضد حریق هم هستند. علاوه بر این، با تزریق مواد ویژه ای در لایه میانی این درب شبکه ای مستحکم با مقاومتی فولادی ایجاد می شود که آن ها را ضد برش، ضد مته، ضد اسید و ضد رطوبت می کند.

نکته مهم این است که …

باید بدانید که بهترین و مرغوب ترین درب های ضد سرقت آن نمونه هایی هستندکه سارقان از تخریب و باز کردن قفل های نصب شده بر روی آنها ناتوان بمانند. پس در نظر داشته باشید که هر دربی حتی اگر از فولاد نفوذناپذیر هم ساخته شده باشد وقتی که قفل ضد سرقت مناسب نداشته باشد تفاوتی با یک درب چوبی معمولی ندارد.

اما ایراد درب های ضد سرقت

بزرگ ترین اشکال درب های ضد سرقت این است که هنگام آتش سوزی ممکن است قفل شوند که این مشکل بیشتر به خاطر استفاده از مواد و آلیاژهای غیر استانداردی است که در ساخت برخی از آنها مورد استفاده قرار می گیرد. قطعا این مساله دسترسی آتش نشانان را به داخل خانه در حال حریق یا خروج افراد را از محل آتش سوزی غیر ممکن می سازد. بنابراین حتما در هنگام خرید و سفارش این درب ها از استاندارد بودن قفل ها و مواد به کار رفته درآنها در برابر حرارت اطمینان حاصل کنید.

منبع:www.aftabir.com