Address & Contact

Telephone

اقامتگاه بومگردی سرای کویر سیازگه

💫درباره ی شهر ابوزیدآباد 

🔸🔹شهر ابوزیدآباد مهد گویش های کهن ایرانی از توابع شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان می باشد که در فاصله 28 کیلومتری جنوب شرقی کاشان و 167 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان (شهرستان اصفهان) واقع شده است.

🔸🔹این شهر از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کاشان، از شرق به کویر و از جنوب به نطنز و اصفهان محدود می شود. ابوزیدآباد علاوه بر داشتن کویری پهناور و دلفریب دارای آثار باستانی فوق العاده ای همچون شهر زیرزمینی نوش آباد (مجموعه اویی) نیز می باشد.

💫سبک بومی و معماری سنتی اقامتگاه ها 

🔻از آنجایی که ابوزیدآباد شهری در قلب کویر است اغلب خانه های بومی و اقامتگاه ها تاثیر گرفته از اقلیم جغرافیایی منطقه به گونه ای با خشت، گل و کاهگل ساخته شده اند که نمونه کامل یک خانه کویری را به بهترین شکل به نمایش می گذارند. با اقامت در این خانه ها و مهمان نوازی کم نظیر صاحبخانه ها لذت و آرامش سفر به کویر دو چندان به تن آدمی می چسبد.

💫رسومات و آئین بومی در ابوزیدآباد 

🔰مردم ابوزیدآباد مانند سایر ایرانیان در هر مراسمی آداب و رسوم خاص خود را دارند. جشن های سال نو و شب یلدا، عزاداری در ماه های محرم، صفر و شب های قدر ماه مبارک رمضان در بین همه ی مردم ایران مشترک است اما رسم آب شنجان در ابوزید بیشتر به چشم می خورد و رایج تر است.

🔰و به اینصورت می باشد که معمولا صبح زود و اغلب صبح روزهای جمعه خانم ها محوطه داخلی حیاط خانه خود و بیرون کوچه را آب پاشی می کنند و با دود کردن اسپند هوا را برای اهل خانه و رهگذران معطر می نمایند. رسم اوشنجو (آب شنجان) ریشه در باورهای گذشتگان و آئین زرتشت دارد که فرهنگی دینی و اعتقادی محسوب می شود.

💫جذاب ترین جاذبه های گردشگری کویر ابوزیدآباد 

💥کویرآبوزیدآباد همچون کویر مصر از محبوب ترین کویرهای گردشگری ایران است که در استان اصفهان واقع شده است. چنانچه فقط قصد کویرنوردی و لمس حس رویایی قدم زدن بر روی ماسه های گرم و طلایی و تپه های شنی را داشته باشید یک روز زمان کافی برای لذت بردن از آرامش کویر و شب های پرستاره آن است اما پیشنهاد ما به شما اقامت چند روزه در خانه های بومی و بازدید از سایر جاذبه های تاریخی و دیدنی این منطقه است که به توضیح چند مورد می پردازیم:

💥مجموعه اویی (شهر زیرزمینی نوش آباد) با قدمت 1500 سال، یادگار و شاهکاری ارزشمند از دوران ساسانی به دلیل معماری منحصر به فردش از خارق العاده ترین شهرهای زیرزمینی جهان می باشد که زمان حکومت انوشیروان پایتخت ساسانیان بوده است.

💥قلعه و دژ مستحکم کرشاهی بازمانده از دوران مغول ها یکی از بزرگترین بناهای خشتی ایران است که در فاصله 30 کیلومتری شرق ابوزیدآباد قرار دارد و همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی فراوانی است.

💥کویر سیازگه (ریگ سیاه) پهنه ای وسیع و بکر در مجاورت کویر مرنجاب از پوشش گیاهی عالی و حیات وحش بی نظیری برخوردار است. با سفر به این منطقه علاوه بر بازدید از کویر و رصد ستارگان می توانید تجربه هیجان انگیز و لذت بخش تفریحات کویری همچون شتر سواری، آفرود، موتور چهارچرخ و سافاری را داشته باشید.

💥کاروانسرای شاه عباسی ابوزیدآباد، کوه یخاب، قلعه گرماب، کویر دلربای سیازگه، قلعه سردار، محوطه باستانی اریسمان، کاروانسرا و قلعه سفیدآب از دیگر جاذبه های مهم و دیدنی اطراف ابوزیدآباد هستند.

💫بهترین فصل سفر 

💠کویر در تابستان روزهای بسیار گرم و زمستان شب های بسیار سردی دارد بنابراین از نظر آب و هوایی فصل پاییز و نیمه اول فروردین ماه بهترین زمان سفر می باشد و اغلب تورهای کویرنوردی نیز در فصل های سرد سال برگزار می شود.

 

اقامتگاه بومگردی سرای کویر سیازگه ابوزیدآباد اصفهان , اقامتگاه بومگردی در سیازگه ابوزیدآباد , بهترین اقامتگاه بومگردی در سیازگه ابوزیدآباد , هزینه رزرو اقامتگاه بومگردی در سیازگه ابوزیدآباد , بهترین اقامتگاه بومگردی در اصفهان , اماکن گردشگری در سیازگه ابوزیدآباد اصفهان , آدرس اقامتگاه سرای کویر سیازگه ابوزیدآباد , لوکیشن اقامتگاه سرای کویر سیازگه ابوزیدآباد ,