گروه صنعتی اتحاد در اصفهان

✨تولید،فروش و اجرای ورق گالوانیزه و سازه های فلزی

🔴ورق گالوانیزه چیست؟

🔹معمولا فولاد و آهن، از عناصری هستند که دچار خوردگی، زنگ‌زدن و در نهایت تضعیف و فروریختن می‌شوند. امروزه راه‌های مختلفی برای محافظت از سازه‌های فولادی در این مشکل وجود دارند. فولاد گالوانیزه یکی از همین روش‌ها و اغلب بهترین روش برای اکثر سازه‌های فولادی محسوب می‌شود.

🔹اگر ورق فولادی را با فلز «روی» پوشش دهند، ورق گالوانیزه ایجاد می‌شود. اگر پوشش روی از بین رود یا حتی شکسته شود، این ورق به هیچ وجه زنگ نخواهد زد.کاربرد این محصول به اندازه‌ای وسیع است که می‌توان آن را در همه‌جا پیدا کرد: در پل‌ها، استادیوم‌ها، دروازه‌ها و نرده‌ها، چراغ خیابان‌ها، سقف منازل و اتومبیل‌ها!

🔴ویژگی های ورق گالوانیزه

❇️هزینه تولید بسیار پایین نسبت به سایر ورق‌های مقاوم بر برابر خوردگی

❇️جوشکاری این نوع ورق بسیار آسان انجام می‌شود

❇️هزینه نگهدار ورق فولادی گالوانیزه و همچنین تعمیر آن بسیار کمتر از مابقی ورق‌ها است.

❇️ورق گالوانیزه ظاهری براق و زیبا دارد

❇️شکل و فرم گیری این ورق‌ها به راحتی انجام می‌شود.

🔴کاربردهای ورق گالوانیزه

❇️از چشم‌گیر‌ترین کاربردهای این ورق، مقاومت زیاد آن در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی است.

❇️کاربرد بعدی این ورق استفاده در ساخت کانال‌های تهویه‌‍ی هوا و کابینت‌های آشپزخانه است.

❇️برای ساخت بدنه سالن‌های بزرگ، سقف‌ها و یا سوله‌های صنعتی

❇️جهت ساخت یخچال، آشپزخانه و یا ماشین لباس‌شویی

❇️برای تولید انواع لوله، پروفیل و محصولات فولادی دیگر

❇️برای ساخت تابلو‌های صنعتی و یا برق شهری

🔴عمر مفید ورق گالوانیزه چقدر است؟

🔹زمان زیادی طول می‌کشد تا ورق گالوانیزه از بین برود یا زنگ بزند.عمر مفید این ورق بین ۲۰ تا ۳۰ سال است؛ ولی اگر خشک و دور از باران باشد (با هر روشی که تولید می‌شود)، می‌تواند برای همیشه سالم بماند. فولاد گالوانیزه‌ای که برای استفاده طولانی مدت در فضای باز در نظر گرفته شده است باید از جنس فولاد گالوانیزه گرم (یا همان حمام مذاب فولاد با فلز روی) باشد که معمولا در محیط‌های مختلف تا حدود ۷۰ سال دوام می‌آورد.

🔹البته می‌توان از رنگ کردن برای محافظت بیشتر ورق در محیط‌هایی که میزان زنگ‌زدن عناصر در آن‌ها بسیار بالاست یا به اصطلاح بسیار خورنده هستند، برای افزایش طول عمر فولاد گالوانیزه استفاده کرد. البته باید دقت کنید که قبل از رنگ‌آمیزی حتما سطح آن تمیز، خشک و عاری از هرگونه آلودگی، از جمله نمک روی و هرگونه محلول کرومات باشد. این کار را می‌توان با استفاده از یک دستگاه شوینده و تهویه فلزی انجام داد.

به مدیریت:مسلم حاتمی

 

 

 

 

 

ورق گالوانیزه , ویژگی های ورق گالوانیزه , کاربردهای ورق گالوانیزه , اجرای سازه های فلزی در اصفهان , تولید فروش و اجرای ورق گالوانیزه و سازه های فلزی گروه صنعتی اتحاد در اصفهان , فروش ورق گالوانیزه در اصفهان , تولید ورق گالوانیزه در اصفهان , گروه صنعتی اتحاد در اصفهان , انواع ورق گالوانیزه ,