Address & Contact

Our Address

شیراز ،معالی آباد ، خیابان خلبانان ، کوچه 16 ، پلاک 171

مشاوره طراحی و فروش و خدمات پس از فروش سیستم های تهویه مطبوع و اجرای تاسیسات مکانیکی امینی 

جهت مشاوره تخصصی و رایگان ،شرکت آرتان تهویه در خدمت شما هموطنان عزیز میباشد

09176060869

 

http://artantahvieh.com/

 

 

شماره های تماس:
09176060869📞
09398516441📞

 

09176060869
✳️مجموعه وظایف سیستم تهویه مطبوع 

⭐️ کنترل هوای محیط 

⭐️تهویه مطبوع (متعادل سازی دمای محیط و جریان سالم هوا)

⭐️تثبیت هوا (جلوگیری از تغییر دمای بیرون بر دمای محیط تهویه)

⭐️کنترل کننده ی رطوبت

⭐️ گردش پیوسته هوا

✳️انواع سیستم تهویه ی مطبوع 

✅چیلر فن کویل

✅مولتی پنل(vrf)

✅داکت اسپلیت

✅کولر گازی

✅ایرواشر

✳️چیلر چیست؟ 

🔸🔹چیلر ها دستگاه هایی هستند که طی سیکل تبرید مشخصی که می تواند جذبی یا تراکمی باشد گرمای سیال های مختلفی از جمله آب را جذب کرده و موجب می شوند سیال مورد نظر سرد شود، سیال سرد شده توسط هواساز ها یا فن کویل ها در محیط به جریان در آمده و موجب کاهش دمای محیط یا خنک کاری دستگاه ها می شود.

🔸🔹شرکت آرتان تهویه ارائه دهنده انواع چیلر با معتبرترین برندهای خارجی و ایرانی مختلف می باشد.

✳️مشخصات فنی چیلرها 

🔸🔹به طور کلی چیلر از کلمه لاتین (Chill) به معنای سرما گرفته شده است و به ماشینی اطلاق می شود که با بهره گیری از تکنولوژی، دمای آسایش را فراهم می کند.

🔸🔹چیلرها از طریق یک چرخه ترمودینامیکی که مدل های مختلفی دارد، حرارت را از جریان سیال گرفته و سپس با کمک گرفتن از مبدل ها تهویه مطبوع را برای ما به ارمغان می آورند.

🔸🔹لذا کار اصلی چیلرها سرد کردن آب جاری درون اواپراتور می باشد. در بعضی از موارد به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی می توان از حرارتی که از مایع جذب دفع می شود، برای مقاصد گرمایشی نیز استفاده نمود.

✳️انواع چیلر 

1-چیلر تراکمی (چیلر کمپرسوری)
2-چیلر جذبی
3-چیلرهای سانتریفیوژی

✳️شکل دیگر تقسیم بندی چیلرها بر اساس شکل خنک شدن ماده مبرد است:

1-چیلر تراکمی آب خنک
2-چیلر تراکمی هوا خنک
3-چیلر تبخیری

🔸🔹برای بررسی و مقایسه انواع چیلرها، ضریب عملکرد کلی (Overall COP) یا (Coefficient of Performance) به کار می رود که معیار اصلی میزان انرژی مصرفی در سیستم های برودتی مختلف اعم از تراکمی و یا جذبی می باشد. هر چه میزان ضریب عملکرد کلی دستگاه بیشتر باشد نشان دهنده مصرف انرژی کمتر آن دستگاه خواهد بود.

🔸🔹COP نسبت میزان برودت ایجاد شده به میزان انرژی داده شده به دستگاه است که مقدار آن بر خلاف راندمان می تواند از عدد یک بیشتر باشد. در محاسبه COP چیلرهای جذبی و تراکمی، مخزن کسر در چیلرهای جذبی، انرژی گرمایی و در چیلرهای تراکمی، انرژی الکتریکی است.

✳️داکت اسپلیت چیست؟

💥داکت اسپلیت همانند اسپلیت های دیواری از دو بخش اصلی یونیت خارجی (کندانسینگ یونیت) و یونیت داخلی (واحد هواساز) تشکیل شده است. همانگونه که از نام داکت اسپلیت پیدا است، همان اسپیلت با تکنولوژی جدید تر و سیستم انتقال حرارت آن از طریق کانال کشی و یا دریچه هوا می باشد.

1-واحد هواساز داکت اسپلیت

💥واحد هواساز یا یونیت داخلی وظیفه توزیع هوا بین فضاها را بر عهده دارد که با توجه به ظرفیت و کاربری ممکن است از طریق دریچه به صورت مستقیم یا کانال کشی انجام شود. معمولا نصب داکت اسپلیت در سقف کاذب ساختمان انجام می شود.

2-واحد کندانسینگ داکت اسپلیت

💥واحد کندانسینگ یا یونیت خارجی وظیفه اصلی تولید سرمایش از طریق کمپرسور را بر عهده دارد که با استفاده از لوله های مسی عایق شده به یونیت داخلی متصل و تبادل انرژی انجام می گردد. یونیت خارجی با توجه به عوامل مختلف در بالکن (تراس) یا پشت بام و در برخی مواقع برای ایجاد روف گاردن در بالای خرپشته ساختمان نصب می گردد.

💥در بعضی از مدل های داکت اسپلیت قابلیت گرمایش و سرمایش توسط گاز مبرد و هیت پمپ وجود دارد که در کشور ما با توجه به اقتصادی تر بودن استفاده از انرژی گاز در فصول سرما برای گرمایش از کویل های آب گرم در داخل دستگاه استفاده می شود که آب گرم مصرفی پس از تبادل انرژی و سرد شدن مجددا توسط پکیج یا دیگ آب گرم که از طریق لوله کشی به دستگاه متصل شده اند، مجددا گرم می شود.

💥در این حالت دستگاه داکت اسپلیت همانند فن کویل عمل می کند و فقط قسمت فن دستگاه روشن می شود. مصرف کننده اصلی برق در اسپیلت و داکت اسپلیت ها، یونیت خارجی دستگاه می باشد که درحالت گرمایش و استفاده از کویل آب گرم در زمستان از مدار خارج و خاموش می گردد و یونیت داخلی نقش فن را دارد، که این عمل باعث کاهش شدید مصرف برق در زمستان می گردد. در زیر نمونه ای از اسپلیت کانالی با تشریح قسمت های اصلی نمایش داده شده است.

✳️سیستم VRF چیست و چگونه کار می کند؟

🔺سیستم های VRF (Variable Refrigerant Flow) به جریان متغیر سیال در پنل های داخلی کولر اشاره دارد و یکی از سیستم های پیشرفته HVAC هستند که اولین بار در سال 1982 توسط شرکت ژاپنی دایکلین معرفی شد.

🔺 این سیستم ها یکی از مدرنترین و در عین حال حساس ترین سیستم های تهویه مطبوع هستند که امکان سرمایش و گرمایش را به طور همزمان برای ساختمان فراهم می کنند. سیستم های VRF معمولا در ساختمانهای اداری، هتل ها و ساختمانهای بزرگ تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

🔺سیستم های وی آر اف شبیه به دستگاههای کولر گازی با چندین یونیت داخلی می باشند، که یونیت های داخلی در داخل ساختمان و منطقه های مختلف و یونیت خارجی (کندانسینگ که متشکل از کندانسور و کمپرسور است) در محیط آزاد و بام ساختمان قابل نصب است.

🔺سیستم های وی آر اف مانند اسپلیت ها از گاز مبّرد R410A برای سرمایش و گرمایش، که استفاده می کنند، گاز مبّرد در یک مدار توسط یک پنل خارجی بین چندین پنل داخلی در گردش است. با توجه به حساسیت سیستم های وی آر اف اجرای آنها می بایست توسط متخصصین انجام شود تا در صورت ایجاد کوچکترین نقص در طراحی یا اجرا، کل سیستم دچار مشکل نشود.

✳️بخش های مختلف سیستم VRF 

💫 کمپرسورها
💫 مبدل های سابکولر
💫 جداکننده روغن
💫 شیر کنترل HOT Gas
💫 شیرهای اطمینان
💫 شیرهای انبساط
💫 آکومولاتور

✳️انواع سیستم VRF بر اساس کارکرد 

سیستم های وی آر اف (VRF) از لحاظ کارکرد به سه دسته تقسیم می شوند:

🌀سیستم VRF سرمایشی یا سرد کننده: این سیستم ها ساده ترین نوع از سیستم VRF است که تنها از قابلیت سرمایش برخوردار است و این سیستم ها تنها در فصل تابستان از طریق یونیت داخلی فضای ساختمان را خنک می کنند.

🌀سیستم VRF گرمایشی و سرمایشی: تفاوت این نوع سیستم با سیستم VRF سرمایشی در این است که در فصل زمستان برای گرمایش محیط قابل استفاده قرار می گیرد و از پمپ گرمایشی برای تولید گرمایش استفاده می شود. کارکرد این نوع از سیستم ها به این گونه است که زمانی یونیت خارجی در حالت سرمایش قرار گیرد تمامی پنل های داخلی فقط می توانند به خنک سازی فضا بپردازند و نمی توان از دو حالت سرمایش و گرمایش به طور همزمان استفاده کرد. این سیستم ها به سیستم های دو لوله ای یا هیت پمپ نیز معروف هستند.

🌀سیستم VRF با بازیافت گرما: این سیستم ها از دو نوع سیستم ذکر شده پیشرفته تر بوده و به طور همزمان امکان گرمایش و هم سرمایش تمامی زون ها یک ساختمان را فراهم نمایند.

مدیریت : حسن امینی

 

 

 

تهویه مطبوع , سیستم های تهویه مطبوع , وظایف سیستم تهویه مطبوع , اجزای سیستم تهویه مطبوع , فن کوئل , هواکش , پمپ , رطوبت گیر , فروش انواع تجهیزات سیستم تهویه ,