خدمات سر سیلندر ماشین های سواری و سنگین ذوالفقاری

💫میلنگ تراشی مدرن صنعت💫

💫خدمات کلی سیلندر و سر سیلندر💫

🚗کلیه خدمات ماشین های سواری و سنگین ایرانی و خارجی 
🚗میلنگ تراشی مدرن صنعت 
🚗صفر تا صد سیلندر و سر سیلندر ماشین های سبک و سنگین 

✳️وظایف میل لنگ در خودرو 

میل لنگ یکی از قطعاتی است که در موتور و حرکت کردن خودرو نقشی اساسی را ایفا می‌کند. به طور ساده، این قطعه در واقع حرکات خطی پیستون‌های خودرو را تبدیل به حرکت دورانی می‌کند.لنگ‌های این قطعه به پیستون‌ها متصل هستند و مستقیما حرکات خطی آن‌ها به تبدیل به حرکات دورانی می‌کند.

در خودروهایی با موتور خطی، به تعداد سیلندرها لنگ داریم و در خورجینی‌ها (V) این عدد نصف تعداد سیلندرها است.پیشرانه‌های هشت سیلندر به این دلیل خورجینی ساخته می‌شود که در آن‌ها طول میل لنگ زیاد نشود (همانطور که اشاره شد در موتورهای خورجینی تعداد لنگ‌ها نصف تعداد سیلندر است) و بر اثر گرمای موتور، تاب بر ندارد.

در یک انتهای میل لنگ “فلایویل (Flywheel)” به آن متصل می‌شود که موجب گرفتن لرزش‌های میل لنگ می‌شود. در طرف دیگر چرخ دنده‌ای قرار دارد که “میل بادامک” را به حرکت در می‌آورد.

جنس میل لنگ معمولا از ترکیب فولاد و کربن یا آلیاژ فولاد با فلزهایی مانند نیکل و کروم ساخته می‌شود. همچنین به منظور خنک شدن سریع این قطعه با هوا، از وانادیوم در ساخت این قطعه استفاده می‌شود.

✳️وظایف سرسیلندر در خودرو  

سرسیلندر شاید به صورت مستقیم نقشی در فرایند احتراق نداشته باشد ولی به صورت غیرمستقیم حمایت کاملی از این پروسه می‌کند. تصور کنید اگر لحظه‌ای سرسیلندر نباشد تمام سوخت مصرفی و دوده تولیدی قوای محرکه از آن خارج می‌شود. از سوی دیگر روی سرسیلندرهاست که تجهیزات مربوط به سوخت‌رسانی (انژکتور) و تجهیزات جرقه‌زنی (شمع) تعبیه شده است.

هم‌چنین یکی دیگر از وظایف مهم سرسیلندر، تکمیل مدار چرخش آب و روغن درون بلوک موتور است. جریانی که منجر به خنک‌کنندگی و روان‌کاری بدنه آن می‌شود. موتور خودرو با حرکت هزاران دور در دقیقه‌ای پیستون‌ها اگر از دمای تعیین‌شده‌ای خنک‌تر نشود، در چند ثانیه ذوب خواهد شد. به همین دلیل است که کشف دلایل خرابی سرسیلندر برای رانندگان بسیار حائز اهمیت است.

نکته طلایی در اجزای سرسیلندر، جایگاه سوپاپ‌ها روی آن است. میله‌هایی که روی سرسیلندر قرار می‌گیرند با حالت فنری خود، زمان‌بندی تزریق و خروج گاز را ترسیم می‌کنند. به همین دلیل است که در ساختار سرسیلندرها میل‌بادامک و میل‌سوپاپ نیز حضور دارند.

به مدیریت:مهدی ذوالفقاری

شماره های تماس:
09380093463
09112107207

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

میلنگ تراشی و خدمات سر سیلندر مدرن صنعت ذوالفقاری در بابل مازندران , میلنگ تراشی ذوالفقاری در بابل , مدرن صنعت ذوالفقاری در بابل , مدرن صنعت در بابل , خدمات سر سیلندر ذوالفقاری در بابل , میلنگ تراشی ,