نخلستان خرمای پیارم آروین

تولید و توزیع انواع خرما از استان هرمزگان به سراسر کشور

انواع خرما پیارم ، خاصویی و مضافتی

مدیریت : آقای شیخ زاده
09179531006
09128985755

خرما! این میوه‌ی پر خاصیت در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری پرورش می‌یابد و انواع مختلفی دارد. خرما خواص متعددی برای سلامتی دارد از جمله: رفع یبوست، اختلالات روده، مشکلات قلبی، کم‌خونی، اختلالات جنسی، اسهال، سرطان دستگاه گوارشی و بسیاری دیگر از مشکلات جسمی. هم‌چنین از خواص خرما این است که برای افزایش وزن نیز مفید است. این خوراکی سرشار از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، و فیبر است.

این میوه‌ی خوشمزه حاوی روغن، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس، و منیزیوم است که همگی برای حفظ سلامتی بدن مفید هستند. به گفته‌ی برخی متخصصان سلامت، مصرف روزانه یک خرما برای داشتن رژیم غذایی متعادل و سالم بسیار ضروری است.

به دلیل خواص زیاد انواع خرما برای سلامتی،در این نوشتار قصد داریم انواع خرمای ایران و جهان را به شما معرفی کنیم. همان‌طور که می‌دانید ایران از جمله کشورهایی است که در بسیاری از مناطق جنوبی آن انواع خرما کشت می‌شود.

۱. خرمای پیارم

خرمای پیارم گران‌ترین خرمای ایران است.از نوع خرماهای نیمه خشک است و دیررس است. در گروه خرماهای نیمه خشک قرار دارد.عمده قند موجود در آن از نوع فروکتوز است که به راحتی و سرعت در متابولیسم بدن استفاده شده و به عنوان قند مجاز مصرفی توسط افراد مبتلا به دیابت بسیار مناسب است.این خرما عموما در شهرستان حاجی آباد به عمل می آید.

۲. خرمای مضافتی

خرمای مضافتی شناخته‌شده‌ترین نوع خرما در ایران است. رطوبت زیادی دارد و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

 

۴ . خرمای خاصویی

خرمای خاصوئی از جمله انواع مرغوب خرما است و قابلیت نگهداری آن بالا است.این خرما در حاجی آباد بندرعباس به بار می نشیند.این خرما که ظاهری مانند بامیه دارد و کوچکتر از اقوام دیگرش است بسیار پرطرفدار و پرمصرف است.خرما خاصویی محصول حاجی اباد بندر عباس دارای این خصوصیات 1-هسته ریز2-کم شیرین 3-بافت نرم و لطیف جایگزین مناسب قند میباشد.

 

 

 

 

قیمت انواع خرما , انواع خرمای هرمزگان , خرمای خاصویی , خرما پیارم , خرما مضافتی , رطب ,نخلستان خرما پیارم , نخلستان خرما , نخلستان خرما پیارم در هرمزگان ,