آرماتوربندی و قالب بندی معمار جهانیان

✅اجرای قالب بندی و آرماتوربندی
✅اجرای فوندانسیون و آرماتوربندی
✅اجرای دیوار برشی و دیوار حائل
✅اجرای استخر های بتنی و جکوزی
✅اجرای سقف های بتنی و فلزی تیرچه فوم کرومیت
✅اجرای سقف های کرومیت
✅اجرای استخر های بتنی
✅قالب بندی استخر
✅اجرای دیوار برشی استخر
✅دیتیل آرماتوربندی استخر

🌀بتن در حقیقت شکننده است و در برابر نیروهای کششی مقاومت اندکی دارد.به همین دلیل تمامی نیروهای کششی در ساختمان به وسیله آرماتورها تحمل می شود.به همین دلیل قبل از بتن ریزی کف ماله پروانه ای باید آرماتور بندی کنیم. بتن تنها، استحکام فشاری بالایی دارد و در برابر تنش های مختلف مقاوم است اما بتن مقاومت کششی بالایی ندارد و در برابر تنش های کششی کوچک نیز دچار مشکل می شود.

🌀آرماتوربندی باعث می‌شود تا بتن استحکام کششی بالاتری داشته باشد و در نتیجه مقاومت آن را در برابر تنش های محیطی بالا میبرد.آرماتوربندی از حساس ترین و با دقت ترین قسمت های ساختمانی بتنی است. بدین لحاظ در اجرای آرماتور بندی ساختمان های بتنی باید نهایت دقت و حوصله را داشته باشید.

🌀آرماتوربندی کاری تخصصی بوده و دقت و نظارت جدی بر آن الزامی می باشد. زیرا در برخی شرایط تمام مقاومت فونداسیون را آرماتورها تامین می‌کنند.نحوه اجرای آرماتور بندی در بخش‌های مختلف متفاوت است و استحکام کششی متفاوتی را بالطبع ایجاد میکند.

✳️ مزایای آرماتور بندی در اجرای سازه های بتنی

⚡️بتن دارای آرماتور از قدرت فشرده سازی و تراکم سازی بیشتری نسبت به سایر مصالح ساختمانی برخوردار است
⚡️با توجه به نوع آرماتور بندی صورت گرفته بتن آرمه ممکن است افزایش چشمگیری در استحکام کششی تجربه کند
⚡️در حضور آرماتور مقاومت سازه های بتنی در برابر آب و آتش قابل توجه خواهد بود
⚡️سیستم ساختمانی دارای آرماتور نسبت به سیستم سایر ساختمانها پایدارتر است
⚡️به کمک آرماتوربندی می‌توان بتن را به شکل های مختلف و متنوع شکل دهی کرد
⚡️هزینه نگهداری بتن دارای آرماتور بسیار کم است
⚡️آرماتوربندی مانع انحراف ساختمان از حالت اولیه می شود
⚡️در مقایسه با سازه های فلزی سازه های بتنی نیاز کمتری به مهارت دارند

✳️ قالب بندی

⚜️یکی از پر اهمیت ترین مراحل و عملیات های اجرای سازه های بتنی ، قالب بندی می باشد. می تواند تاثیر گذارترین بخش از فرآیند اجرای سازه بتنی از منظر اقتصادی و زمانی اجرا به شمار آید. از این رو رعایت نکات اجرایی ، نگهداری ، کیفیت اجرا ، به کارگیری بهترین نوع قالب و هماهنگ با نوع پروژه ، تاثیر فراوانی بر کل پروژه دارد.

⚜️قالب بندی برای ساختمان ها از نظر بزرگی و کوچکی ساختمان متفاوت است در ساختمانهای کوچک معمولا برای قالب بندی فونداسیون از آجر استفاده می شود

✳️انواع قالب بندی در اجرای فونداسیون :

🔶فونداسیون یا پی ساختمان یکی از اجزای ضروری هر سازه به شمار می آید و وظیفه آن تحمل فشار ناشی از ستون ها و انتقال این نیرو به زمین است. پی سازی بنا با توجه به نوع سازه و محلی که قرار است در آن اجرا شود تحت شرایط متفاوتی انجام می شود تا استحکام و مقاومت سازه تامین گردد. فونداسیون اولین مرحله ساخت بنا است و باید استانداردهای لازم در اجرای آن رعایت شود.

🔶در قالب بندی فونداسیون از قالب های چوبی، فلزی و آجری استفاده می شود که هر کدام دارای ویژگی های منحصر بفرد خود هستند. در سیستم قالب بندی، پنل های مختلفی برای قالب گذاری به کار می روند که بر اساس نوع سازه و نقشه اجرایی می توان آنها را در اشکال مختلف ایجاد نمود. برای پی سازی ساختمان پس از گودبرداری باید خطوط آکس بندی شده و محل قرارگیری قالب در روی زمین مشخص شود تا بتوان بر اساس آن فونداسیون را اجرا نمود.

✳️از جمله نکاتی که در قالب بندی فونداسیون باید به آنها توجه کرد به شرح ذیل می باشند:

⭐️قالب ها را باید محکم و فیکس کرد و از استحکام آنها اطمینان حاصل نمود.

⭐️توجه به ابعاد فونداسیون در انتخاب قالب امری بسیار ضروری است.

⭐️طراحی و ساخت قالب ها باید به گونه ای باشد که راحت و به سرعت بتوان آنها را نصب و یا باز کرد. در این صورت به میزان قابل توجهی در وقت و هزینه صرفه جویی خواهد شد.

⭐️به منظور جلوگیری از هدر رفتن شیره بتن، درزبندی مناسب باید انجام شود.

⭐️برای ارتقاء کیفیت سطح بتن و استحکام قالب ها باید از روغن قالب استفاده نمود.

⭐️قالب ها باید از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشند تا بدون از هم گسیختگی و یا نشت شیره بتن بتوانند فشار و بارهای وارده را تحمل نمایند.

⭐️با توجه به اینکه فونداسیون نما است یا خیر باید نسبت به تعیین کیفیت مصالح ساختمانی و قالب بندی توجه لازم معطوف گردد.

⭐️ساخت قالب ها و نصب آنها باید به نحوی باشد که بتوان به ابعاد، شکل و نمای بتن مورد نظر دست یافت.

⭐️شاقول بودن فونداسیون و رعایت کاور آرماتورها نیز از جمله نکات مهم در قالب بندی فونداسیون به شمار می آیند.

⭐️قالب ها باید به گونه ای انتخاب شوند که بتوان آنها را با امکانات در دسترس حمل نموده و جا به جا کرد.

به مدیریت :جهانیان 

شماره های تماس:

09124951570

09909477692

09192161184

 

 

 

آرماتوربندی و قالب بندی معمار جهانیان در دماوند و رودهن تهران , آرماتوربندی در دماوند , آرماتوربندی در رودهن  , آرماتوربندی در تهران , قالب بندی در دماوند  , قالب بندی در رودهن , قالب بندی در تهران ,  آرماتوربندی و قالب بندی معمار جهانیان , انواع قالب بندی , اجرای قالب بندی و آرماتوربندی در شرق تهران , اجرای فوندانسیون و آرماتوربندی در رودهن , اجرای دیوار برشی و دیوار حائل در رودهن و دماوند , اجرای استخر های بتنی و جکوزی در رودهن و دماوند , اجرای سقف های بتنی و فلزی تیرچه فوم کرومیت در رودهن  , اجرای سقف های بتنی و فلزی تیرچه فوم در دماوند , اجرای سقف های کرومیت در رودهن , سقف بتنی در تهران , هزینه اجرای سقف بتنی در تهران , آرماتوربندی در تهران , بهترین آرماتوربندی در رودهن , سازه بتنی در تهران , طراحی سازه های بتنی در تهران , طراحی سازه های بتنی در رودهن , آرماتور بندی در رودهن , اجرای سقف های بتنی در دماوند , اجرای سقف های بتنی در تهران , اجرای سقف های بتنی و فلزی در رودهن , قیمت استخر های بتنی در رودهن , اجرای استخر های بتنی در دماوند , آرماتوربندی با بهترین قیمت در تهران , قیمت قالب بندی استخر  , اجرای دیوار برشی استخر در رودهن , دیتیل آرماتوربندی استخر در تهران , قالب بندی استخر با بهترین قیمت در تهران , ساخت سقف بتنی در رودهن , ساخت استخر بتنی در تهران ,