Address & Contact

Our Address

کرج،ماهدشت،شهرک صنعتی کوثر

Telephone

شرکت اطلس فوم آریو مهر

▪️ ورق یونولیت به نام های گوناگونی شناخته می شود. به عنوان نمونه می توان به نام یونولیت ورقه ای، ورق پلاستوفوم، استایروفوم، یونولیت و آکاسیف اشاره کرد، که در واقع منظور همان ورق یونولیت است. هرچند نام اصلی و علمی آن، پلی استیرن انبساطی یا EPS می باشد.

✅ یونولیت چیست ؟

▪️ پلی استیرن انبساطی که به آکاسیو یا یونولیت معروف است یک ماده سفید متخلخل بوده که از فرایند پتروشیمی تهیه می شود.

▪️ این ماده با وزن کم،مقاومت حرارتی بالا و مقاومت صوتی مناسب جایگزین خوبی برای المان های سازه ای سنتی از قبیل آجر،سفال، بلوک و … می باشد. وزن کم این محصول و عایق حرارتی بودن آن باعث گردیده که از این المان در موقعیت های از ساختمان که نیاز به باربری نباشد بصورت گسترده استفاده شود .

▪️  یکی از این موقعیت ها جایگزینی انواع یونولیت های سقفی در سیستم تیرچه – بلوک می باشد که با جایگزین کردن این ماده بجای بلوک هم از لحاظ وزنی هم از لحاظ زمان و هزینه ایی صرفه جویی قابل توجه ایی صورت می گیرد.

✅ از جمله رایج ترین انواع یونولیت ها می توان موارد زیر را عنوان کرد:

▪️ یونولیت‌های فشرده که دانسیته (۴۰) و وزن بسیار زیادی دارند و در صنایع مختلفی همچون خودروسازی، مجسمه سازی، ساختمان سازی و … کاربرد دارند.
▪️ یونولیت سقفی استاندارد که داری چگالی (۱۲) کمتری هستند و در ساخت قالب بتن در سقف های مختلف مانند سقف دال یکطرفه به کار می رود.
▪️ یونولیت‌های دیواری که کاربردهای مختلفی داشته و به عنوان دیوارپوش فوم، فوم دیوار تزئینی، فوم دیوارپوش و پنل های سه بعدی استفاده می شوند.
▪️ یونولیت‌ها همچنین برای تولید دیوارهای پیش ساخته استفاده می‌شوندپ

✅ کاربرد یونولیت

▪️ سرعت اجرای یونولیت بیشتر از سفال است و از نظر رعایت مبحث 19 هم خاصیت عایق کنندگی بیشتری دارد و در ضمن از وزن کمتری هم برخوردار است.

▪️ برای اینکه سفالها خاصیت عایق بودن داشته باشند، از یونولیت در آنها استفاده میشود (سفال فوم دار)، حال شما تصور کنید که مصالح مورد نظر به طور کامل از یونولیت تشکیل شده باشد، بنابراین قطعا عایق تراز سفال است و چنانچه الزامات و استانداردهای یونولیت رعایت شود، در برابر حریق هم مقاومت مطلوبی دارند.

مدیریت :حمید حسن زاده

 

 

ساخت قالب یونولیت , ساخت قالب با فوم , قالب یونولیت سقفی , قالب فوم , قالب پلاستوفوم ,