سرویس و نگهداری آسانسور و گیرلس آرام ویرازرین در بابلسر

✳️آسانسور  

🔹🔸آسانسور یک اتاقک با ابعاد مشخص می‌باشد که در طبقات تعریف شده به صورت عمودی جا به جا میشود و افراد و اشیا را انتقال میدهد.آسانسور‌ها معمولا به وسیله موتورهای الکتریکی کار می‌کند. آسانسور انواع متفاوتی دارند که با توجه به معیارهایی همچون نوع کاربری آسانسور، انواع دربهای طبقه و کابین نوع کابین و شکل آن، و همچنین نوع سیستم محرکه و موتور آسانسور، طبقه بندی می‌شوند.

✳️آسانسور هیدرولیکی 

🔹🔸آسانسورهای هیدرولیکی خود به دو دسته ی همراه چاهک و فاقد چاهک تقسیم می‌شوند.آسانسور هیدرولیک همراه چاهک دارای یک طناب قرقره در کف چاهک آسانسور است که با پایین آمدن آسانسور پیستون جمع شده را پذیرا می‌باشد.

🔹🔸اما آسانسور هیدرولیک فاقد چاهک دارای یک پیستون در دو طرف کابین می‌باشد که خود به سه دسته آسانسور هیدرولیکی طنابی، آسانسور هیدرولیکی تلسکوپی و آسانسور هیدرولیکی غیر تلسکوپی تقسیم می‌شود.

✳️کابین آسانسور  

🔹🔸آسانسورها بر اساس نوع کابین و اتاق به دو دسته ساده و پاناروما تقسیم می‌شوند. آسانسور هایی که دارای اتاقک شیشه‌ای و شفاف هستند پاناروما نامیده می‌شوند و افراد داخل آسانسور می‌توانند محیط اطراف را ببینند.

✳️مزایای آسانسور هیدرولیک 

🔰مهم ترین نکته ای که در آسانسور هیدرولیک چیست باید بدانید این است که در این نوع آسانسور نیازی به چاه آسانسور نمی‌باشد و می‌توان این آسانسور را در نمای ساختمان به صورت پانارومیک یا شیشه ای نصب کرد.خرابی کمتر وحرکت نرم و بی صدای آسانسور هیدرولیکی نسبت به آسانسور کششی.

🔰علت بی صدا بودن انواع آسانسور هیدرولیکی به این علت است که موتور فقط در حالت رفت کابین به سمت بالا روشن است و کار می‌کند و در هنگام پایین آمدن کابین موتور کاملا خاموش است.حذف موتورخانه در بالای ساختمان و کاهش هزینه ساخت این اتاق و فشاری که بر سازه ساختمان است کمتر می‌شود.

🔰حذف موتورخانه در بالای ساختمان و کاهش هزینه ساخت این اتاق و فشاری که بر سازه ساختمان است کمتر می‌شود

🔰در آسانسور هیدرولیک ۴۰ درصد مصرف آهن کشی کمتری نسبت به آسانسور کششی داریم و این یعنی هزینه کمتر برای کارفرما در یک پروژه بزرگ.

🔰امکان افزایش یک طبقه به آسانسور (پشت بام) مناسب برای ساختمان هایی که روف گاردن یا هر نوع پشت بامی‌که از آن استفاده می‌شود.کاهش هزینه ساخت چاهک آسانسور افزایش ظرفیت کابین تا ۱۵ درصد نسبت به آسانسور کششی ایمنی بالا و طول عمر مفید بیشتر در محیط مرطوبدر مکان‌‌‌های رطوبتی ایران مانند شمال و جنوب، آسانسور‌‌‌های هیدرولیکی بسیار ایده آل اند.

🔰مناسب برای اجرا در ساختمان‌‌‌های قدیمی‌و تاریخی مانند موزه‌ها و …

🔰در ساختمان‌‌‌های قدیمی‌از سازه‌‌‌های خود ایستا، برای نصب انواع آسانسور هیدرولیکی استفاده می‌کنند.

🔰جابجایی بار‌‌‌های فوق سنگین به وسیله این نوع آسانسورسهولت و سرعت عمل در عملیات نجات اضطراری

🔰به دلیل نبود موتور در موتورخانه و نیاز نبودن برای رسیدن به طبقه آخر و اینکه هیچ نیازی نیست تا فک ترمز را رها کنید و بعد سیم بکسل‌ها را تا جایی که نشان گذاری شده است برسانید و به این نکته دقت کنید که اگر چنانچه سیم بکسل‌ها نشانه گذاری نشده باشند شما به هیچ عنوان توانایی رساندن کابین به سر طبقه را نخواهید داشت، اما در آسانسور هیدرولیک حتی اگر برق برود با تخلیه روغن و پایین آمدن جک آسانسور خودش به پایین ترین طبقه یعنی همکف می‌رسد.

✳️آسانسور کششی  

🔺آسانسورهای کششی قدیمی‌ترین نوع آسانسور است. به صورت خلاصه این‌گونه از آسانسورها از کابین، وزنه‌ای متصل به دو سر سیم بکسل که روی قرقره‌ای بزرگ به نام فلکه (Sheave) حرکت می‌کند، تشکیل شده است.

🔺وزنه و کابین آسانسور تمایل به دست‌یابی تعادل دارند که در نهایت باعث می‌شود که برای به‌ حرکت در آوردن کابین آسانسور نیاز به انرژی کمی‌باشد. زمانی که کابین آسانسور به سمت بالا حرکت می‌کند، وزنه به سمت پایین حرکت می‌کند و همچنین زمانی که کابین آسانسور به سمت پایین حرکت می‌کند، وزنه به سمت بالا حرکت می‌کند.

✳️کاربرد آسانسور کششی چیست؟ 

⚡️سرعت آسانسورهای کششی بسیار بالاتر از همتایان هیدرولیکی آن‌هاست. به این دلیل این‌گونه از آسانسورها برای ساختمان‌های مرتفع و مدرن بسیار مناسب است. آن‌ها همچنین حرکتی نرم‌تر و راحت‌تر به نسبت سیستم هیدرولیکی دارند. کاربرد آسانسور کششی جهت کاهش مصرف انرژی نیز موثر است.

✳️بالابر خانگی چیست؟ 

🔶بالابر یعنی وسیله ای که با آن به سطح بالاتری می روند. از بالابر برای حمل بار و افراد استفاده می شود. اگر بالابر درون یک خانه برای استفاده کردن قرار داشته باشد انگاه بالابر خانگی نامیده می شود که در انواع مختلفی نیز وجود دارد. در زیر به انواع مدل های بالابر خانگی اشاره شده است.

💫بالابر هیدرولیکی: بالابر هیدرولیکی از طریق موتور هیدرولیک، وظیفه بالا بردن بارها در خانه را انجام می دهد. در صورتی که این بالابر در خانه استفاده شود به منظور ایمنی بیشتر برای آن کابین ساخته می شود. اما اگر برای مغازه یا جاهای دیگر ساخته شود تنها به صورت کفی وبدون اتاق ساخته می شود. این نوع بالابر محبوبیت زیادی دارد و دلیل آن هم امنیت بالای آن می باشد.

💫بالابر شیشه ای: همان گونه که از نامش مشخص است این بالابر از شیشه ساخته می شود و شفاف است. می توان داخل آن را مشاهده کرد و از لحاظ دکوراسیون می تواند به زیبایی خانه کمک کند و به خانه جذابیت ببخشد. در عین جذابیت و زیبایی،این نوع بالابرها دارای امنیت مناسبی نیز هستند. داشتن یک بالابر شیشه ای در خانه می تواند ارزش خانه شما را بالا ببرد چون خانه جذابتری را تحویل شما خواهد داد.

💫بالابر پله پیما: استفاده از این نوع بالابرها برای خانه هایی مناسب و کارآمد است که در آن افراد معلول و پیر و سالمند حضور دارند. از این بالابر برای جابجایی کالا و تجهیزات نیز می توان استفاده کرد.

💫بالابر خانگی بدون کابین: این بالابرها در واقع ساده ترین بالابرهایی هستند که وجود دارند. نه کابین دارند و نه موتور آن هیدرولیکی است و در نتیجه هزینه بسیار کمتری از دیگر بالابرها دارند. از این نوع بالابرهای خانگی صرفا برای حمل کردن بار استفاده می شود و افراد از این بالابر برای حمل و نقل خود استفاده نمی کنند.

✳️کاربردهای بالابر خانگی 

💎حمل و نقل آسان: خیلی اوقات پیش می آید که شما دوست دارید تا وسایل خود را به طبقه بالایی خانه ببرید. این کار می تواند به راحتی توسط بالابر انجام شود. افراد نیز می توانند به راحتی با بالابر در خانه جابجا شوند و به راحتی بین طبقات درون یک خانه حرکت کنید.مخصوصا اگر فرد پیر و سالمندی در خانه حضور داشته باشد این موضوع مهم تر است. بالابر خانگی می تواند به راحتی افراد سالمند را جابجا کند و کار مراقبت از آنها را آسان کند. این مهم ترین کاربرد بالابر خانگی می باشد.

💎افزایش ایمنی: زمانی که حمل و نقل توسط بالابر صورت بگیرد امنیت انتقال بیشتر خواهد شد و سرعت انتقال هم بیشتر خواهد بود. سالانه عده زیادی از بر اثر سقوط از پله ها مصدوم می شود و یا حتی از دنیا می روند. بالابر می تواند این خطر را رفع کند. این خطر مخصوصا برای افراد با سن بالاتر بیشتر است بنابراین برای آنها استفاده از بالابر خانگی بسیار بهتر خواهد بود و امنیتشان را بالا می برد و خطر را برای آنان پایین می آورد.

💎بالا رفتن ارزش خانه شما: بالابر خانگی به خانه شما جذابیت می بخشد و باعث افزایش زیبایی آن می شود و در عین حال باعث بالا رفتن قیمت و ارزش خانه شما می شود. این تفاوت قیمت می تواند تا دهها میلیون برسد. اگر از افرادی که در کار خریدو فروش خانه این موضوع را بپرسید متوجه خواهید شد که بالابر چقدر به ارزش خانه شما اضافه می کند.

به مدیریت:سید محمد حسینی

 

 

 

 

 

نصب و راه اندازی آسانسور؛ مرحله به مرحله

به نظر می رسد که مراحل نصب و راه اندازی آسانسور یک فرایند تخصصی باشد. تا حدودی درست است؛ اما شاید افرادی باشند که به تازگی وارد حرفه ساخت و ساز یا همان معماری ساختمان شده باشند. شاید شما به عنوان فردی که زمین خود را برای ساخت مشارکتی به دست معماران سپرده اید مایل باشید با این مراحل آشنا شوید. مجموعه ست لیفت سعی می کند شما را در این مقاله به صورت مرحله به مرحله با فرایند نصب آسانسور آشنا کند.

نصب و راه اندازی آسانسور چگونه است و مراحل آن چیست؟

۱. تهیه نقشه و مکان یابی آسانسور

علاوه بر اینکه پروژه ساختمان سازی، دارای مهندس معمار است، معمولا شرکتهای بزرگ از جمله شرکت ست لیفت برای پروژه های نصب آسانسور دارای مهندس آسانسور، طراح داخلی یا مهندس معمار، کارشناس برق، برقکار حرفه ای و نصاب آسانسور حرفه ای هستند. از آنجایی که آسانسور معمولا طبق استاندارهای جهانی ساخته و نصب می شود، باید با دقت فراوان مراحل نصب و راه اندازی آسانسور طی شود.

۲. آماده کردن کف چاله آسانسور

یکی از مراحل نصب و راه اندازی آسانسور آماده کردن ارتفاع تا سطح کف سازی است که حداقل این ارتفاع معمولا ۱۸۰ سانتی متر تا ۱۹۰ سانتی متر بیان شده است. ارتفاع این چاله تا سطح کف سازی، معمولا به نوع آسانسور و مقدار وزنی که باید تحمل کند، بستگی دارد. فضای کف چاله معمولا برای نصب برخی قطعات آسانسور مانند بافرها، گاورنر سقوط، سکوی ضربه گیر و سینی کابین است. در این چاله، فضای آزاد مربع شکلی به ابعاد حداقل ۱۰۰ در ۵۰ در ۶۰ سانتی متر تعبیه می کنند که به «فضای جان پناه» معروف است. این فضا برای سرویس کارهای آسانسور تعبیه می شود که اگر ناخودآگاه آسانسور حرکت کرد، فرد بتواند از این فضای معروف جان پناه برای آسیب ندیدن، استفاده کند

۳. آهن کشی آسانسور (نصب ریل آسانسور)

یکی از اصلی ترین مراحل نصب و راه اندازی آسانسور را آهن کشی برای نصب ریل آسانسور می نامند. انجام این مرحله باید به خوبی و به طور تخصصی انجام شود. اگر آهن کشی در این مرحله به درستی انجام شود به تثبیت ریل های کابین آسانسور می انجامد و همین امر موجب می شود آسانسور، تکان و لرزش نداشته باشد. درست است که همه مراحل نصب آسانسور برای ایمنی مهم هستند؛ اما این مرحله که به آهن کشی آسانسور معروف است جهت ایمنی آسانسور، مهم ترین مرحله ایمنی محسوب می شود. به همین دلیل نقشه آهن کشی آسانسور توسط متخصصین امر و نرم افزار تخصصی طراحی می شود.

۴. نصب درب طبقات مختلف آسانسور

جالب است بدانید فضاسازی برای نصب درب آسانسور در مرحله آهن کشی انجام می شود. این فضا باید با دقت محاسبه و جایگذاری شود. همان طور که می دانید دو نوع درب در هر آسانسوری نصب می شود.

🔹 درب کابین: این درب هنگام حرکت کابین آسانسور، حرکت می کند.

🔹 درب طبقات: این درب همان دربهایی هستند که در هر طبقه از ساختمان برای آسانسور تعبیه می شوند و در جای خود ثابت هستند.

🔹 درب اتوماتیک: این نوع درهای طبقاتی که به درب های تمام اتوماتیک نیز معروف هستند هم زمان با درب کابین آسانسور، درب طبقه نیز باز و بسته می شود.

🔹 درب لولایی یا نیمه اتوماتیک: این نوع دربهای طبقاتی آسانسور به جهت اینکه ساختاری شبیه درب های معمولی دارند و با دست باز و بسته می شوند به درب های لولایی معروف هستند. از طرف دیگر به این جهت که هنگام حرکت آسانسور یا نبودن کابین آسانسور در طبقه، درب قفل است و قابل باز کردن نیست به درب نیمه اتوماتیک معروف هستند

۵. نصب مکانیکی آسانسور

🔸 نصب موتور آسانسور

نصب موتور جزء مرحله نصب مکانیکی آسانسور از مراحل نصب و راه اندازی آسانسور است. انواع مختلفی از موتور آسانسور از جهت وجود گیربکس، توان اسمی، قدرت و کنترل دور است. نوع انتخابی موتور آسانسور بستگی به مورداستفاده و توان ظرفیت آسانسور دارد. به هر حال باید گفت این موتور است که موجب حرکت آسانسور می شود.

🔸 نصب شاسی موتور

شاسی موتور آساسور یک قطعه فلزی است که دیگر قطعات مکانیکی آسانسور مانند موتور و فلکه هرزگرد بر روی آن سوار می شوند. تمام قطعات مکانیکی آسانسور به شاسی موتور متصل می شوند. به همین جهت نصب و جوشکاری آن بسیار مهم به نظر می رسد. باید اصول و استانداردهای لازم در این زمینه کاملا رعایت شوند.

🔸 نصب شاسی موتور

شاسی موتور آساسور یک قطعه فلزی است که دیگر قطعات مکانیکی آسانسور مانند موتور و فلکه هرزگرد بر روی آن سوار می شوند. تمام قطعات مکانیکی آسانسور به شاسی موتور متصل می شوند. به همین جهت نصب و جوشکاری آن بسیار مهم به نظر می رسد. باید اصول و استانداردهای لازم در این زمینه کاملا رعایت شوند.

🔸 نصب کابین آسانسور

کابین آسانسور، اتاقکی برای حمل بار و مسافر است. طراحی داخلی کابین آسانسور مهم است که از ظاهری زیبا و شکیل برخوردار باشد. از طرف دیگر امنیت مسافران در کابین آسانسور نیز دارای اهمیت بالایی است. کابین آسانسورهایی که توسط ست لیفت به کار می روند دارای تنوع بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. داخل کابین آسانسور معمولا دارای تجهیزات و تزییناتی مانند آینه، روشنایی، کف پارکت و مانند اینها است. البته باید دیوارها، کف و سقف کابین، تحمل کشش وارده با توجه به ظرفیت آسانسور را داشته باشند و به گونه ای تعبیه شوند که امنیت آسانسور را برای مسافران بالا ببرند. از طرف دیگر در برابر تغییرات محیط دچار پوسیدگی نشود

🔸 نصب فلکه هرزگرد آسانسور

فلکه هرزگرد جهت سیستم تعلیق برای انتقال قدرت و ایجاد فاصله در مراحل نصب و راه اندازی آسانسور استفاده می شود. هنگام انتخاب هرزگرد مناسب باید نوع موتور را نیز در نظر داشته باشید؛ یعنی باید پارامترها، قطر، تعداد و نوع شیارهای موتور و هرزگرد با یکدیگر هماهنگ باشند.

🔸 نصب گاورنر آسانسور

نصب این قطعه در آسانسور موجب حفظ امنیت آسانسور هنگام بروز مشکلاتی مانند سقوط آسانسور می شود. گاورنر یک نوع ترمز مکانیکی محسوب می شود که هنگام بروز مشکلاتی چون سرعت بالا و سقوط آزاد، از سقوط کابین جلوگیری کرده و موجب نجات جان مسافران می شود. زمانی که گاورنر وارد عمل می شود، پاراشوت یا همان ترمز اضطراری را فعال می کند و موجب می شود کابین توقف کند.

🔸 نصب پاراشوت آسانسور

پاراشوت که همان ترمز اضطراری است با گاورنر به صورت هم زمان عمل می کنند. بدین صورت که زمان بروز مشکلاتی چون سرعت بالا یا سقوط، گاورنر به پاراشوت دستور توقف می دهد. پاراشوت انواع مختلفی چون غلتکی، تدریجی و لحظه ای دارد. با توجه به نوع آسانسور و سرعتی که برای آسانسور برنامه ریزی می شود نوع پاراشوت نیز انتخاب می گردد.

🔸 نصب دیگر تجهیزات مکانیکی آسانسور

علاوه بر تجهیزات گفته شده، تجهیزاتی مانند یوک کابین، سیم بکسل، قلاب سر بکسل، وزنه تعادل، کفشک آسانسور، زنجیر جبران، شالتر، بافر، علائم ظرفیت و مانند اینها در مرحله نصب مکانیکی آسانسور، نصب می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نصب انواع آسانسور در بابلسر  , راه اندازی انواع آسانسور در بابلسر , نصب بالابر خانگی در بابلسر , راه اندازی بالابر خانگی در بابلسر , آرام ویرا زرین در بابلسر , آسانسور آرام ویرا زرین , بالابر آرام ویرا زرین , سرویس آسانسور در بابلسر , نگهداری آسانسور در بابلسر , هزینه نصب آسانسور در بابلسر , هزینه نصب بالابر در بابلسر , آسانسور حسینی در بابلسر ,