آموزش هنر جواهرنگاری و مخراجکاری 

نصب نگین و سنگهای قیمتی بر روی زیورآلات

 مخراجکار ، قلم زن و جواهر نشان بر روی فلزات قیمتی

توسط هادی حیدری با بیش از ۱۵سال تجربه مخراجکاری در بازار تهران وحال حاضر بازار طلاوجواهر رشت

هنرجویان عزیز برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.

۰۹۱۹۶۲۰۵۹۰۰

******************

?برای دیدن نمونه کارهای بیشتر لطفا وارد لینک اینستای زیر شوید?

????

مخراجکاری چیست؟

در فرایند ساخت زیور آلات چندین مرحله وجود دارد که هر کدام نیاز به تخصص خاص خودش دارد.یکی از مهمترین مراحلی که در زمینه ساخت زیور آلات ترکیبی از فلز و سنگ وجود دارد ، قسمت نهایی کار و قرار دادن سنگ در پایه مخصوص طراحی شده روی کار است. این عمل را مخراج کاری یا مرصع کاری نیز مینامند.
مخراج کاری که در زبان انگلیسی به آن Stone Setting یا Stone Loading هم گفته می شود از حساس ترین بخشهای طراحی یک جنس زینتی جواهر نشان است.

آموزش مخراج کاری

در امر آموزش مخراج کاری سنگها بسته به نوع پایه طراحی شده، به طرق مختلفی نصب میگردند. از عمده روشهای آن نشاندن سنگ یا گوهر بصورت ریلی، قلمزنی، کاسه ای و چنگی میباشد که برای سنگهای ریز کاربرد دارند.
آموزش مخراج کاری برای سنگهای درشت نیز روشهایی چون نبشی، چنگی و دیواره ای بکار برده میشود.
آموزش مخراج کاری به جهت حفظ زیبایی و آثار طبیعی سنگ و دیگر عناصر بکار رفته در ساخت جواهرات و زیور آلات، عموماً استفاده از چسب و دیگر مواد شیمیایی که امکان از بین رفتن در اثر مرور زمان را دارند، مقدور نمیباشد.
به همین دلیل است که در حین آموزش مخراج کاری پایه های نگهدارنده سنگ به گونه ای باید برای محکم نگه داشتن آن تنظیم گردد که آسیبی به سنگ نرساند.

کمی فشار محکم ممکن است روی سنگ پریدگی یا ترک خوردگی ایجاد نماید، یا بر اثر استفاده نادرست از ابزار، روی پایه های نگه دارنده خط و خش ایجاد گردد.
امر آموزش مخراج کاری زمانی حساستر میگردد که بجای انگشتر، بخواهیم روی زیورآلات ظریف تری چون گوشواره و گردنبند سنگهای زینتی بسیار ریز و ظریف را جای گذاری نماییم.

 

 

مخراجکاری در رشت، آموزش مخراجکاری در رشت، جواهرنگاری در رشت گوهرنگاری در رشت، خراجکاری چیست؟