Address & Contact

Our Address

تبریز

Telephone

اجرای المان شهری و محوطه سازی رسول بابایی در تبریز

🔴المان یا نماد شهری

⭐️اجرای المان شهری محوطه سازی تولید مجسمه و پایه چراغ دکوراتیو رسول بابایی :المان یا نماد شهری یا ترکیبی است پیکره وار که در ساخت آن از ویژگی های درونی احجام و اشکال هندسی،صفحات قائم یا منحنی، اجزائ سازه ای،کابلها،پوترها و فریم ها و به طور کلی هر آنچه می تواند جنبه ی تزئینی و ساختمانی داشته باشد به صورت یک کلیت یکپارچه و تلفیقی از موارد فوق استفاده میشود.

⭐️قبل از هر چیز این ترکیب دارای یک نظام هندسی و تعادلی پایدار و زیباست به گونه ای که پس از خودنمایی در سطح شهر افراد را به گونه ای جذب خود مینماید و ذهنشان را درگیر خود میکند که تا مدتها در آن منطقه از شهر به صورت سمبلیک مشخصه ای برای شناخت شهر در منطقه ی مورد نظر میگردد.

⭐️در واقع جزو شاخصه های شهری میگردد، به گونه ای که ذهن با برده شدن نام منطقه ی مذبور ناخودآگاه به دنبال شاخصه ها و ویژگی های خاص آن منطقه المان مورد نظر را در خود تصویر سازی خواهد کرد.

 

⭐️این خصوصیت به ویژه برای توریست ها و کسانی که کمتر به منطقه ی مورد نظر رفت و آمد می کنند اهمیت دارد چرا که در مسیر یابی و آدرس دهی صحیح برای پیدا نمودن یک منطقه ی خاص شهری مشخصه و نماد خاص آن منطقه اهمیت دارد.

⭐️این نماد در شناخت منطقه اهمیت دارد و چه بسا برگرفته از اتفاق یا تاریخچه ای خاص در محل مورد نظر باشد و به نکته ای خاص در آن محل اشاره کند و با تاریخچه ای عجین باشد، به گونه ای یکی از اهداف المانها میتواند اطلاع رسانی و معرفی منطقه ای خاص به لحاظ تاریخی، جغرافیایی،فرهنگی و ویژگی های خاص مردم آن منطقه بوده و یا به اتفاق یا رویداد خاصی در منطقه ی مزبور اشاره کند که همه ی اینها در برقراری ارتباط بهتر مخاطبین و کسانیکه به محل رفت و آمد دارند با منطقه ی مورد نظر موثر است.

🔴مبلمان شهری

🛋اصطلاح مبلمان شهری دامنه ی وسیعی دارد. تمام تجهیزات، دستگاه‌ها و وسایلی که در فضای شهر نصب شده و استفاده ی عمومی‌دارند شامل مبلمان شهری می‌شوند. این اشیا و وسایل با ویژگی‌‌‌های خود مانند، رنگ، فرم و ماهیت کاربردی شان باعث ارتقای کیفیت زندگی شهروندان می‌شوند.

🛋استفاده از مبلمان شهری نامناسب و یا حذف این تجهیزات از فضاهای عمومی، باعث بی پاسخ ماندن نیازهای مردم شده و نظام شهری دچار مشکل می‌شود. نوع مبلمان شهری نشانگر هویت و فرهنگ یک شهر است. با طراحی مناسب این تجهیزات و نصب در مکان لازم، نیازهای رفاهی شهروندان تامین شده و هویت آن‌ها نیز معرفی می‌شود.

🛋مبلمان و تجهیزات شهری در دو دسته مبلمان ضروری و مبلمان تزئینی طبقه بندی می‌شوند، این طبقه‌بندی صرفا بر اساس نوع استفاده و کاربرد آن‌ها می‌باشد. مبلمان ضروری آن دسته از المان‌هایی هستند که در داخل شهر ضروری هستند و باید حتما وجود داشته باشند، در غیر این صورت شهروندان با مشکل مواجه می‌شوند.

🛋تعدادی از این موارد عبارتند از: منابع نوری برای روشنایی کوچه، خیابان‌ها و پارک‌ها، سطل‌های زباله در مکان‌های پررفت‌وآمد، نیمکت برای انتظار در ایستگاه‌ها، سرویس بهداشتی عمومی‌در پارک‌ها و یا مکان‌هایی که افراد مختلف بتوانند به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. وسایل ورزشی، آب‌خوری و سایر مواردی که افراد به آن نیاز دارند، تا در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده کنند.

🛋البته این دسته بندی از مبلمان شهری و تقسیم انواع مبلمان شهری به دو نوع ضروری و تزئینی، از نظر کلی بوده و می‌تواند اشکال دیگری داشته باشد. برای مثال می‌توان دسته بندی انواع مبلمان شهری را بر اساس مکان‌‌‌های نصب این ابزار قرار داد.

🛋مثلا مبلمان شهری پارکی خود در این شکل تعریف می‌تواند یک دسته مجزا باشد. همچنین جنس وسایل نیز می‌تواند یک ملاک دسته بندی باشد. انواع مبلمان شهری فلزی، چوبی، بتنی و …. هر کدام می‌توانند بر اساس جنسی که دارند، یک دسته از انواع مبلمان و تجهیزات شهری باشند.

به مدیریت:رسول بابایی

🔷🔶🔷🔶🔷🔷🔶🔷🔶🔷🔷🔶🔷🔶🔷

🔷🔶🔷🔶🔷🔷🔶🔷🔶🔷🔷🔶🔷🔶🔷

 

 

 

المان شهری , نماد شهری , محوطه سازی , فضاسازی , پایه چراغ دکوراتیو , تولید مجسمه های عظیم , مبلمان شهری , فضاسازی , اجرای المان شهری محوطه سازی تولید مجسمه و پایه چراغ دکوراتیو رسول بابایی در تبریز , هزینه اجرای المان شهری در تبریز ,اجرای المان شهری محوطه سازی تولید مجسمه و پایه چراغ دکوراتیو رسول باباییسیمامنظر شهری و زیباسازی , مجسمه سازی , سرمایه گذاری , تولید تندیس , الاچیق های بتنی قابل حمل  , استخر های بتنی , اشتغال , سازه های فلزی متحرک و ثابت , المان نوروزی , محوطه سازی ,المان شهری بابایی در گیلان , فضاسازیی و زیباسازی در گیلان , مجسمه های عظیم الجثه و نیمکت در گیلان