ارائه کلیه خدمات هوشمند منازل هتل ها و بیمارستان ها خانه هوشمند تکنولایف

⚡️ مدرس و‌ مجری خانه هوشمند
⚡️ طراح و ناظر برق نظام مهندسی
⚡️ کارشناس برق پتروشیمی تندگویان

🔹دوست من سلام بنده حبیبی هستم،طراح،ناظر و بازرس نظام مهندسی خوزستان.قصد دارم اطلاعاتی در مورد خانه هوشمند رو در اختیارتون بذارم.

🔹شاید اولین سوالی که واسه هر کسی پیش بیاد این باشه که خانه هوشمند چیه و چه فایده ای داره؟

دوست من، بطور کلی خانه هوشمند 3 چیز رو به شما میده:
1. امنیت
2. رفاه و حس خوب زندگی
3. زیبایی

🔻احتمالا الان می پرسید چطوری؟

1. یادمه قدیما وقتی می رفتیم مسافرت کلید خونمون رو می دادیم به یه آشنا تا چراغ های خونه رو روشن کنه و مثلا” دزدها فکر کنن ما خونه هستیم.یا کولر رو روشن کنه و … خوب وقتی خونه هوشمند باشه شما می تونید همه این کارها رو به دفعات و هر موقع خودتون خواستید از هر جای دنیا انجام بدین.ما به این کار میگیم شبیه سازی حضور.یعنی شما می تونید چراغ ها،کولر،پرده،تلویزیون و … رو جوری کنترل کنید تا بقیه فکر کنن شما تو خونه هستید.ضمنا شما می تونید گاز منزل و آب باغچه رو هم کنترل کنید و دیگه نگران هیچ چیزی نباشید.سناریو امنیتی هم که جای خودش رو داره.

2. تو خونه هوشمند شما دیگه نیازی به کنترل های مختلف ندارید و تمام خونه رو با موبایلتون کنترل می کنید.همچنین می تونید سناریوهای ( انجام چند کار با هم ) مختلفی رو تنها با یک کلیک انجام بدین.مثل سناریو ورود،خروج،خواب،بیداری،موزیک و … مثلا موقع خروج از خونه یک کلیک کنید و روشنایی تمام خانه،کولر،تلویزیون و … خاموش بشه یا …

3. تو خونه هوشمند کلیدهای سنتی حذف میشه و بجای اونا از کلیدها و صفحه نمایش هوشمند لمسی استفاده میشه که علاوه بر زیباتر کردن خونه،قابلیت های بیشتری هم دارند.

🌀 هزینه هوشمند سازی:

یکی از سوالاتی که همون اول بعضی از دوستان می پرسن،هزینه هوشمندسازی هستش.شاید در نگاه اول هزینه هوشمندسازی بالابه نظر برسه ولی اگه امکاناتی که هوشمندسازی در اختیارمون می گذاره ( 1.امنیت 2.رفاه و حس خوب زندگی 3.زیبایی ) را به خوبی بررسی کنیم متوجه می شیم پولی که برای هوشمند سازی خونه هزینه کردیم به صرفه هستش.

🔴 آیا هوشمندسازی فقط برای خانه های در حال ساخت است؟

🔹 خیر.هوشمندسازی به 2 صورت انجام می شود.سیمی و بیسیم

🔹 ما برای خانه های آماده از تجهیزات بیسیم استفاده می کنیم که دیگه نیازی به تخریب و کنده کاری نخواهد داشت و پروژه در کمتر از 1 روز به اتمام می رسد.

⚜️ امکانات خانه هوشمند:

1. کنترل روشنایی و استفاده از رقص نورهای حرفه ای و زیبا
2. کنترل سیستم سرمایشی و گرمایشی
3. کنترل تلویزیون و گیرنده دیجیتال
4. کنترل گاز منزل
5. کنترل آب باغچه
6. کنترل پرده
7. سیستم صوتی هوشمند
8. باز کردن درب منزل بدون کلید
9. کنترل منزل با فرمان صوتی فارسی
10. استفاده از تگ NFC برای باز کردن درب منزل یا کنترل روشنایی
11. و …

💠 تقریبا همه ما به نوعی از هوشمند سازی در فعالیت های روزمره استفاده می کنیم درهای اتوماتیک پارکینگ ها، ساعت های زنگ دار، تایمر اجاق گاز، ریموت کنترل ها و … . اما وقتی صحبت از خانه هوشمند می کنیم منظورمان چیزی بیشتر از این هاست.

💠 یک خانه هوشمند به زبان ساده، خانه یا ساختمان مدرنی است که همه اجزا و لوازم برقی آن به وسیله یک سیستم مرکزی یکپارچه شده و به خوبی با هم کار می کنند. در خانه هوشمند شما به راحتی می توانید همه چیزِ خانه را از هرکجایی که هستید حتی اگر آن سر دنیا باشید به راحتی کنترل کنید. می توانید برای بخش های مختلف خانه برنامه های از پیش تعیین شده داشته باشید یا در زمان هایی که خانه نیستید بر بخش های مختلف خانه نظارت کنید.

💠 هوشمند سازی ساختمان به معنای واقعی مجموعه ای هوشمند است که علاوه بر کنترل پذیر بودن می تواند تا حدی با عادت های شما هم مطابقت پیدا کند.

زندگی در دنیای امروز بسیار متفاوت است. پس منطقی است که راه حل های ما هم در این دنیای مدرن، متفاوت باشد. خانه هوشمند مزیت های زیادی برای ساکنانش دارد مهمترین این مزیت ها را می تواند در ۴ دسته اصلی جای داد:

🔹 تحت کنترل قرار گرفتن همه وسایل خانه
🔹 تأمین ایمنی و امنیت بیشتر
🔹 بهینه سازی مصرف انرژی و زمان
🔹 کنترلی شدن تجهیزات و لوکس کردن قابلیت ها

🔰 بخش های مختلف خانه هوشمند
🔴 کنترل کننده مرکزی

کنترل کننده های مرکزی، در واقع قلب سیستم هوشمند هستند. همه اجزای خانه هوشمند از طریق کنترل کننده ی مرکزی با هم در ارتباطند و همه فرمان ها به واسطه کنترل کننده مرکزی برای اجزای مختلف خانه ارسال می شود. این دستگاه مرکزی مثل بازیکن خط حمله خانه هوشمند است. اطلاعات را از دستگاه های موجود در خانه دریافت کرده و همه چیز را در خانه کنترل می کند.

🔴 پروتکل های ارتباطی

برای اینکه بخش های مختلف خانه هوشمند بتوانند به راحتی با هم و با کنترل کننده مرکزی ارتباط برقرار کنند، لازم است راه ارتباطی مشخص و تعریف شده ای وجود داشته باشد. پروتکل ارتباطی در واقع مسیری استاندارد و قابل قبول برای همه بخش های سیستم است تا بتواند اطلاعات را بین خودشان جا به جا کنند. این مسیرهای ارتباطی هم بی سیم هستند و هم با سیم.

🔴 رابط های کاربری

رابط های کاربری خانه هوشمند درواقع ابزارهایی هستند که کاربران خانه هوشمند به کمک آن ها می توانند با خانه ارتباط برقرار کنند. این ابزارها از ریموت کنترل هوشمندی که جایگزین همه ریموت های خانه می شود تا کلید های هوشمند، صفحه های لمسی و یا همین تلفن همراه و تبلتی که همه از آن ها استفاده می کنند را در بر می گیرد.. به کمک این ابزارها شما به سادگی می توانید به خانه هوشمند فرمان بدهید یا برنامه ریزی های ساده تر را خودتان در آن ها اعمال کنید.

🔴 سنسورها

سنسورها ابزارهایی هستند که می توانند از وضعیت های مختلف خانه نور، دما، رطوبت یا وجود دود گزارش تهیه کنند و با ارسال این گزارش ها برای کنترل کننده مرکزی به کمک پروتکل های ارتباطی امکان اعمال سناریو های از پیش برنامه ریزی شده را فراهم می کنند. مثلا با افزایش دما تا اندازه ای مشخص سیستم سرمایش خود بخود روشن می شود.

🔴 عملگرها

عملگرها یکی از اجزای سیستم های هوشمند هستند که وظیفه آن ها به عنوان مثال باز کردن درب پارکینگ و یا حرکت موتورهای پرده برقی و روشن کردن پمپ تصفیه استخر می باشد. به زبان ساده ، عملگرها یک “حرکت دهنده” هستند و فرمان های صادر شده رو اجرا می کنند. عملگر نیاز به سیگنال کنترل و منبع انرژی دارد. سیگنال کنترل معمولاً انرژی نسبتاً کم است و ممکن است ولتاژ الکتریکی یا جریان، فشار پنوماتیک یا هیدرولیک یا حتی نیروی انسانی باشد.

🌀 هتل هوشمند

✳️ هتل هوشمند هتلي است كه در داخل اتاقهاي آن از آخرين تكنولوژي كنترلي به منظور تأمين آسايش ميهمانان استفاده شده است. امكاناتي كه وظيفه تنظيم شرايط محيطي را براي كاربران به طور خودكار به مطلوب ترين روش بر عهده دارد. اين امكانات كاربر را از لحظه ورود تا زمان خروج از اتاق (مطالعه، تماشاي تلويزيون، خواب و نيز برخاستن از خواب) تنها نمي گذارد و سعي مي كند بهترين شرايط را در هر مرحله تأمين نمايد.

✳️ از ديگر امكانات تجهيزات هوشمند راحتي استفاده از آنها، انعطاف پذيري و زيبايي است. سيستم هاي روشنايي در يك هتل شامل انواع روشنايي از قبيل: مسيرهاي روشنايي، سقفي، ديواري، مسيرهاي روشنايي مخفي و دكوراتيو و … مي باشد كه تمامي اين مسيرها در اتاق ها، لابي و راهروها و تمامي محوطه ها قابل هوشمندسازي و كنترل است .همچنين سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي،امنيتي و صوتي از ديگر امكانات كنترل هوشمند مي باشد.

⚡️ بخش‌های مختلف بیمارستان‌ هوشمند

قسمت‌های مختلفی از بیمارستان را می‌توان هوشمند کرد. به علاوه می‌توان از راهکارهای هوشمند سازی مانند سیستم روشنایی هوشمند، سیستم امنیت هوشمند، سیستم هشدار هوشمند و … در همه بخش‌ها استفاده کرد.

🔸 مزایای هوشمند سازی بیمارستان

⚜️ کاهش زمان انتظار بیماران

⚜️ سرعت‌بخشی به روند ارائه خدمات درمانی

⚜️ کاهش هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی

⚜️ استفاده بهینه از تجهیزات بیمارستانی

⚜️ تحلیل اطلاعات بیماران و شخصی سازی تجربه آن‌ها

⚜️ کاهش خطاهای پزشکی و تشخیص نادرست بیماری

⚜️ اختصاص زمان کارکنان بیمارستان به کارهای مهم

⚜️ کاهش تردد در راهروهای بیمارستان یا انتظار در صف نوبت‌گیری

⚜️ تأمین ایمنی و امنیت بیمارستان با استفاده از تشخیص چهره، دوربین‌های نظارتی و …

⚜️ کاهش انتقال بیماری، با استفاده از تبلت‌های شخصی یا دستیار صوتی

به مدیریت : مهندس محمود حبیبی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارائه کلیه خدمات هوشمند منازل , خدمات هوشمند هتل ها , خدمات هوشمند بیمارستان ها  , خانه هوشمند تکنولایف در خوزستان , هوشمندسازی منازل در خوزستان , هوشمندسازی هتل در خوزستان , هوشمندسازی بیمارستان در خوزستان , هزینه هوشمندسازی خانه ,