بهترین اقامتگاه بومگردی سیاحتی ظهرود در کرمان

💎شهر ییلاقی راین در دامنه کوه هزار و جنوب شرقی استان کرمان قرار دارد. در گذشته این شهر را رائین می خواندند (رائین نام یکی از سرداران بزرگ اردشیر دوم ساسانی بوده است).

💎چنانچه قصد سفر به خطه تاریخی و زیبای راین را دارید و به دنبال مکانی متفاوت برای اقامت خود می گردید، سایت یواسپیس با ارائه فهرست اقامتگاه های بوم گردی، بی نظیرترین بوم گردی ها را با مناسب ترین قیمت به شما معرفی کرده است تا با انتخابی درست بهترین مکان اقامتی را رزرو کنید و از تجربه ای متفاوت در اقامتگاه های بوم گردی بهره مند شوید.

✳️فرهنگ غنی مردمان راین 

🌟بومیان دیار راین مانند سرار نقاط ایران درایام اعیاد و سوگواری اهل بیت رسوم خاص خود را دارند به عنوان نمونه در ماه محرم به سیاه پوش کردن خیابان ها، بر پا کردن تکیه های عزاداری، مراسم سینه زنی و زنجیر زنی و پخش نذری می پردازند و آن را با شکوه هر چه تمام تر برگزار می کنند.

🌟علاوه بر این ها مردمان اصیل و با فرهنگ راین همان گونه که برای حفظ آداب و سنن خود می کوشند برای حفظ پوشش خود هم تلاش می کنند به گونه ای که زنان خوش ذوق و باسلیقه ی این دیار از چارقد، پیچه، چادر دلاغ، شلیت، پیراهن شش ترک، پیراهن چین پیله ای، پاپوش و گالش و مردان غیور راین از کلاه گرد نمدی، پیراهن قبا، سرداری، جلیقه، شال کمر و گیوه استفاده می کنند.

✳️طعمی ماندگار 

🔶مردمان دیار راین در لیست غذایی خود غذاهای خوش طعم و خوش رنگی دارند که خاص همان منطقه است. غذاهایی چون دم پختک، گوجه پلو، بزقرمه، کشک کله جوش، قاتوق بنه و کشک و بادمجان که توصیه می شود با سفر به راین از طعم بی مانند غذاها غافل نشوید.

✳️گشت و گذاری در راین 

🔰بدون شک یکی از زیبایی های سفر برای هر فردی رفتن به مناطق گردشگری و تاریخی آن شهر است. دیار راین هم از جاذبه های گردشگری و توریستی زیادی برخوردار است که سبب شده است در فصول بهار و تابستان پذیرای گردشگران زیادی باشد در ادامه به معرفی و توضیح برخی از این زیبایی ها می پردازیم:

🔸🔹مسجد جامع: مسجد در میدان اصلی شهر قرار دارد و قدمت بنای اولیه آن به 800 سال قبل باز می گردد و وجود چنارهای هزار ساله در صحن مسجد زیبایی خاصی را ایجاد کرده است.

🔸🔹خانه لطفعلی خان: خانه تاریخی به جا مانده از عصر قاجار که در خیابان 17 شهریور شهر راین قرار دارد و به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است.

🔸🔹ارگ راین: ارگ تاریخی راین متعلق به عصر ساسانیان است و یکی از بزرگترین ارگ های خشتی و گلی ایران به شمار می رود. بخش داخلی ارگ شامل شاهنشین، بازار، آتشکده، اعیان نشین، رعیت نشین و انبار می باشد.

🔸🔹آبشار راین: آبشاز زر رود یا راین در جنوب غربی شهر راین در دامنه های کوه هزار واقع شده است و حدودا 40 متر ارتفاع دارد و یکی از زیباترین آبشارهای ایران محسوب می شود. در مسیر آبشار وجود روستاهای چون ظهرود بالا، ظهرود پایین، خالق آباد و خیر آباد زیبایی مسیر را دو چندان کرده است.

 

🔸🔹آبشار گیشیگان: در روستای ییلاقی و سرسبز گیشیگان آبشار زیبایی به همین نام قرار دارد که از رودخانه ای در اتفاعات قله سرمشک سرچشمه می گیرد و از میان صخره ای 7 متری سرازیر می شود.

🔸🔹دهانه های آتشفشانی: در فاصله حدودا 30 کیلومتری جنوب شرقی شهر راین 14 دهانه آتشفشانی در نزدیکی روستاهای قلعه حیدر، توتک و قلعه حسنعلی قرار دارد.

🔸🔹کوه هزار: بلندترین قله استان کرمان کوه هزار یا همان هزاران کوهی است که به سبب داشتن هزار نوع گیاه گوناگون به این نام خوانده می شود. این منطقه به خاطر آب و هوایی خوش در فصل بهار و تابستان پذیرای کوهنوردان و گردشگران زیادی می باشد.

🔸🔹روستای باب زنگی: یکی از روستاهای زیبای ایران روستای باب زنگی در فاصله 36 کیلومتری شهر راین قرار دارد و به سبب ارتفاع 3250 متری از سطح دریا بلندترین روستای کشور به شمار می رود.

✳️ هنرمندی استادکاران و سوغات لذیذ دیار راین

استادکاران هنرمند این خطه آثاری را می آفرینند که در نوع خود بی نظیر هستند، آثاری چون آهنگری، ساخت تاج علم های عزاداری، سفالگری، سنگ تراشی، پشم ریسی، بافت پارچه، گلیم بافی و قالی بافی که چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. کلمپه، کماچ سهن، زیره، پسته، قاووت، قطاب و گردو از جمله سوغات های لذیذ و بی نظیر این شهر محسوب می شود.

✳️بهترین فصل سفر 

💠راین در دامنه کوه هزار قرار دارد و به همین سبب از آب و هوای معتدل کوهستانی برخوردار است. پواسپیس پیشنهاد می کند اگر قصد سفر به این دیار را دارید فصول بهار و تابستان بهترین زمان سفر به راین می باشد.

به مدیریت:ایمان کریمی راینی

 

 

 

 

 

 

 

اقامتگاه بوم گردی سیاحتی ظهرود در راین کرمان , اقامتگاه بوم گردی در کرمان , اقامتگاه بوم گردی سیاحتی در کرمان , بهترین اقامتگاه بوم گردی در کرمان , هزینه اقامتگاه بوم گردی در کرمان , بهترین اقامتگاه بوم گردی ,