Address & Contact

Our Address

یزد ، خیایان امام خمینی ، بعد از برج ساعت ، کوچه ۴۰ نبش ۴۴ ، اقامتگاه شمعدونی

Telephone

اقامتگاه شمعدونی

? اطلاعات اقامتگاه

? اقامتگاه سنتی شمعدونی در شهر تاریخی و توریستی یزد، خیابان امام خمینی، کوچه چهلم واقع شده است. عمارت شمعدونی خانه ای سنتی با قدمت 200 سال است که پس از مرمت و بازسازی در فروردین ماه 1398 افتتاح شد و پذیرای توریست ها و گردشگران علاقه مند به زندگی و سبک بوم گردی می باشد.

? درباره اقامتگاه

? خانه سنتی شمعدونی با معماری کاملا سنتی مربوط به دوره قاجار و فضایی بسیار دلنشین با زیربنای 450 متر مربع شامل 10 اتاق خشت و گلی به صورت 6 اتاق دو تخته، 3 اتاق سه تخته و 1 اتاق چهار تخته می باشد همچنین هر کدام از اتاق ها ظرفیت 1 نفر کف خواب را نیز داراست که در مجموع ظرفیت پذیرش و اسکان 26 گردشگر را دارد. تمامی اتاق ها دارای تلویزیون، یخچال، سرویس بهداشتی ( فرنگی ) و حمام اختصاصی هستند و یک سرویس بهداشتی ایرانی نیز داخل محوطه به صورت مشترک تعبیه شده است.

? خدمات و امکانات ارائه شده

? از جمله امکانات و خدماتی که اقامتگاه سنتی شمعدونی برای رفاه مسافران گرامی در نظر گرفته می توان راهنمای تورهای گردشگری، اینترنت و وای فای رایگان، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی برای راهنمایی گردشگران غیرایرانی، آشپزخانه دارای تمامی امکانات مورد نیاز آشپزی و سیستم سرمایشی وگرمایشی ( کولر گازی و شوفاژ ) را نام برد. لازم به ذکر است که این اقامتگاه سنتی، پارکینگ اختصاصی ندارد اما مهمانان گرامی می توانند از پارکینگ عمومی داخل کوچه برای پارک ماشین استفاده نمایند. آش شولی، قیمه یزدی، دیزی، کوفته یزدی و… از غذاهای محلی و لذیذ این اقامتگاه برای طبیعت گردان گرامی است که در صورت تمایل می توانند سفارش داده و میل نمایند.

? موقعیت جغرافیایی

? شهر کویری و دیدنی یزد مرکز استان و شهرستان یزد می باشد. یزد از آب و هوای گرم و خشک برخوردار است و فصل پاییز، اوایل بهار و اسفند ماه بهترین زمان سفر به این منطقه می باشد.

? جاذبه های گردشگری

? یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان دارای آثار تاریخی، طبیعی و مذهبی بسیاری نظیر مسجد جامع یزد، میدان وقت الساعت، خانه لاری ها، مدرسه ضیائیه، آتشکده ورهرام، برج خاموشان، مجموعه دیدنی امیر چخماق، مسجد جامع کبیر، آتشکده زرتشتیان، آستان مقدس امامزاده جعفر (ع)، غار نباتی و باغ دولت آباد می باشد که همواره توجه گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را به سوی خود جلب می کند

مدیریت:آقای دهقانی

 

اقامتگاه شمعدونی در یزد , اقامتگاه شمعدونی , اقامتگاه در یزد ,