Address & Contact

Our Address

رشت،فلکه رازی،بالاتر از 3راه معلولین،بعد از آسایش7،روبروی بریدگی اول

چوب بری در رشت

✅چوب نراد

?چوب نراد یا به اصلاح چوب روسی یکی از پرمصرف‌ترین چوب‌های مورد استفاده در صنعت چوب ایران است. این چوب در سال‌های گذشته از کشورهایی مانند فنلاند، چک، اتریش، برزیل، بلژیک و … وارد ایران می‌شد.

?در گذشته از چوب نراد (کاج) برای ساخت لوازم چوبی سبک روستیک استفاده می‌شد؛ اما امروزه اساتید برای ساخت لوازم چوبی سبک مدرن هم از این چوب استفاده می‌کنند. شاید بتوان نقش رنگ‌های چوب و تکنیک‌های رنگ کاری را در انتخاب این چوب پررنگ دانست.

?چوب روسی ازنظر شکل ظاهری دارای رنگ روشن (کرم و سفید یا نخودی) است که رگه‌های قهوه‌ای متمایل به قرمز دارد. برخی گونه‌های این چوب بسیار سفید و برخی دیگر متمایل به زرد هستند.

?به دلیل وجود رطوبت بسیار بالا و شرایط زیست محیطی، حشرات زیادی اقدام به تخم گذاری در چوب‌ها می‌کردند و باعث ایجاد مشکلات زیادی در سازه‌های چوبی می‌شدند. چوب کاج به خاطر طعم و خاصیتش، موردعلاقه هیچ حشره‌ای نیست و نگران استفاده از آن در مناطق مرطوب نخواهید بود.

?به همین خاطر هست که خریداران مبلمان ساکن در شمال کشور اگر قصد خرید مبلمان دارند، باید توجه ویژه‌ای به نوع چوب به کار رفته در کلاف مبلمان باشند که حتماً از چوب روسی (نراد) باشد.

✅در زمان انتخاب چوب نراد به چه نکته‌ای توجه کنیم؟

?در زمان انتخاب چوب، ابتدا باید به ظاهر چوب توجه داشته باشید. چوب نباید پوسیده باشد. همچنین به ترک‌های سطحی روی چوب روسی هم دقت داشته باشید. اگر روی چوب ترک داشت، احتمالاً پرتی کار شما زیاد خواهد بود.

?مراقب پوسیدگی و دو رنگی کبودی و قارچ روی چوب هم باشید. این اختلاف رنگ‌ها در مرحله رنگ کاری شما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

?اگر از قسمت لبه الوار کسری (کاس) داشت، از خرید آن امتناع کنید. این چوب‌ها در مرحله تبدیل پرتی زیادی خواهند داشت و ضرر خواهید دید.

?هرچه چوب کم گره‌تر باشد، بهتر، با دیدن ظاهر چوب کاملاً مشخص است که بر روی چوب گره وجود دارد یا نه، هرچه چوب گره کمتری داشته باشد، بهتر هست.

?به رنگ چوب دقت کنید. معمولاً چوب کاج (نراد) باکیفیت، رنگ روشن‌تری دارد. رنگ تیره نشان دهنده آفتاب خوردگی، خیس بودن در زمان طولانی، شرایط انبار دارید بد و … است.

?چوبی که دارای اعوجاج، هم کشیدگی و وا کشیدگی است، خرید نکنید. برای قامه کردن (یک رو یک نر) دردسر خواهید داشت و باز هم پرتی کار زیاد خواهد شد (جز اینکه قرار باشد تخته را در طول کوچک برندید)

?مراقب رطوبت چوب باشید. شما می‌توانید با بلند کردن الوار، دست کشیدن روی آن، استفاده از رطوبت سنج و دیگر ترفندها، خیس یا خشک بودن چوب را تشخیص دهید.

✅چوب صنوبر

?چوب صنوبر را میتوان رنگ کرد و به شکل چوب های خاص تر و خیلی گران تر در آورد. برای مثال در بسیاری آشپزخانه های گران قیمت چوب صنوبر را خواهید دید که رنگ شده و به شکل چوب گران قیمت گیلاس یا بلوط درآمده است. چوب صنوبر آن قدر محکم هست که برای ساخت کابینت مناسب باشد و البته به اندازه کافی نرم هم هست و میتواند به خوبی رنگ بپذیرد و ظاهری شبیه چوب های دیگر به خود بگیرد.

?قیمت کم چوب صنوبر به همراه قابلیت رنگ پذیری خوب، آن را به گزینه اول ساخت کابینت های لوکس با قیمت مناسب تبدیل کرده است.

?شاید چوب صنوبر بهترین انتخاب برای کفپوش خانه نباشد اما، برای ستون بندی های تزئینی سقف کاملا ایده آل است. قیمت ارزانی دارد و رنگ پذیری بالا، آن را به انتخابی عالی برای کارهای دکوراسیون داخلی منزل تبدیل میکند.

?عموم مردم هنگام صحبت از چوب صنوبر، به سپیدار اشاره دارند. با این حال درخت دیگری هم همین نام را یدک میکشد؛ صنوبر زرد. صنوبر زرد یا چوب لاله درختی در واقع از انواع صنوبر نیست. بر عکس صنوبر زرد از خانواده درختان ماگنولیا است و واقعاً درختی سخت چوب است.

?مانند دیگر چوب های سخت، گران قیمت است و در ساخت انواع مبلمان قیمتی، ظروف چوبی، جعبه ها، اسباب بازی و غیره کاربرد دارد. کمی از گردو و بلوط ارزان تر است و کاملا مقاوم است.

✅دستگاه چوب بری:

?اره فلکه یا اره نواری از ماشین آلات مهم در نجاری محسوب می‌شود. این دستگاه از پر استفاده‌ترین دستگاه‌های این صنعت بوده و در دو نوع افقی و عمودی در بازار موجود است.

?اره فلکه افقی بیشتر در کارخانجات بزرگ صنایع چوب استفاده می‌شود. کار این دستگاه تبدیل تنه‌های چوب با قطرهای زیاد به قطعات قابل استفاده برای کارخانه‌ها‌ی چوب بری است.

به مدیریت:حسین اقدمی

شماره های تماس:
۰۹۱۱۶۰۰۷۷۲۴
۰۱۳۳۲۴۷۴۱۱۱

چوب ,  صنایع چوب ,  چوب بری در رشت ,  چوب بری در گیلان , بازار بزرگ چوب نراد و چوب صنوبر در رشت ,  انواع چوب ,  چوب صنوبر ,  چوب نراد ,  کاربرد چوب صنوبر , کاربرد چوب نراد ,  قیمت چوب صنوبر ,  قیمت چوب نراد ,  چوب بری محمدرضا در رشت ,  ابزار چوب بری ,  انواع ابزار چوب بری ,  انواع چوب در گیلان ,  فرق چوب صنوبر و چوب نراد ,  کیفیت انواع چوب ,