Address & Contact

Our Address

یزد،اردکان،شهرک صنعتی اردکان

Telephone

باک سازی و تولید انواع باک خودرو مدرن کمالی در یزد

🌀 انواع باک های آلومینیومی ، مخزن بخاری درجا

☑️ تولید انواع باک خودرو

💠باکهای فلزی از کشش ورقهای فلزی در دو نيمه فوقانی و تحتانی تشکیل شده که با قرقره جوش به هم متصل می شود. البته در خودروهای سنگين و باک های فلزی بالاتر از ۱۰۰ ليتر حجم، روش توليد معمولا”خمکاری ورق و جوشکاری درزهای آن می باشد.

💠جنس پايه ورق باکهای فلزی معمولا” فولاد کششی با گريد بالا بوده بطوريکه بتواند قابليت کشش در عمق و شکل مورد نظر را دارا باشد.

موضوع اصلی در باکهای فلزی مسئله خوردگی می باشد که ارتباط مستقيم با نوع پوشش ورق مورد استفاده دارد که در شرکت مبین قطعه آسیا ورقها گالوانایز شده و سپس کشش روی آن انجام می شود در این حالت مقاومت به خوردگی کاهش می یابد که صحه گذاری آن را می توان با تست سالت اسپری (قرار گیری در نمک) در مدت زمان استاندارد چک نمود

💠باک خودرو مخزن ایمنی است که به نوعی بخشی از قوای محرکه محسوب شده و بسته به نوع وسیله نقلیه اعم از سبک و سنگین از شکل، جنس و محل قرارگیری متفاوتی در وسیله نقلیه برخوردار است.

💠باک مخزنی ست که سوخت اعم از بنزین، گازوئیل و گاز را در خود نگهداری می کند و در مواقع نیاز به موتور، پمپاژ می‌کند.

یکی از موارد ایمنی در باک این است که مهمترین بخشی که تعیین کننده است نوع طراحی مخزن است که باید به گونه ای باشد که بخارات حاصل از سوخت بتواند تخلیه شود زیرا عدم تخلیه آن باعث انفجار خواهد شد و ایمنی سرنشین را به خطر می اندازد.

باک خودرو در قسمت تحتانی شاسی و در زیر صندلی‌های عقب قرار دارد و این به دلیل آن است که در زمان تصادفات که از عقب خودرو اتفاق می افتد از باک محافظت شود و باک آسیب نبیند و در نهایت ایمنی سرنشینان حفظ شود

💠 باک باید چه کارهایی انجام دهد؟

به طور معمول ، یک مخزن سوخت (باک آلومینیومی ) باید موارد زیر را مجاز یا ارائه دهد:

💠 ذخیره سازی سوخت: سیستم باید دارای مقدار معینی از سوخت باشد و باید از نشت آن جلوگیری کند، همچنین انتشار بخار را محدود کند.

💠 پر کردن: مخزن سوخت باید به روش مطمئن و بدون جرقه پر شود.

💠 مجهز به نشانگر سوخت: ارائه روشی برای تعیین سطح سوخت در مخزن ، اندازه گیری (مقدار باقی مانده سوخت در مخزن باید اندازه گیری یا ارزیابی شود).

💠 تهویه: اگر فشار بیش از حد مجاز شود ، بخارات سوخت باید از طریق سوپاپ ها مدیریت و خارج شود.

💠 ایمنی: احتمال آسیب را پیش بینی کرده و پتانسیل ایمنی را فراهم کنید.

💠 پیل سوختی مسابقه ای: کیسه سوخت ایمنی یا پیل سوختی مسابقه ای مخصوص ماشین های پورشه مسابقه ای است. یک پیل سوختی مسابقه دارای پوسته بیرونی سفت و پوشش داخلی انعطاف پذیر است تا در صورت برخورد یا حوادث دیگر ، آسیب جدی به خودرو احتمال سوراخ شدن را به حداقل برساند.

برای جلوگیری از انفجار بخار در قسمت خالی مخزن و به حداقل رساندن هدررفت سوخت در حین مسابقه که ممکن است تعادل خودرو را ایجاد نکند یا باعث تحویل سوخت نامناسب به موتور (گرسنگی سوخت) شود ، با یک هسته فوم سلول تعبیه شده است.

💠 فرستنده:فرستنده درون باک خودرو قرار می گیرد.مهم ترین وظایف در فرستنده را شناور داد کع از جنس فوم ساخته شده است.این شناور به یک میله‌ی نازک فلزی متصل بوده که انتهای آن به یک مقاومت متغیر آویزان است.در نتیجه تغییرات مقاومت،سیگنال الکتریکی به نشانگر ارسال خواهد شد و راننده متوجه جا به جایی نشانگر سوخت می شود.

🌀 طراحی باک خودرو چگونه انجام می شود؟

برای طراحی باک،اولین نکته ای که در نظر گرفته می شود،حداکثر حداکثر مسافتی که یک خودرو با موتور احتراق با یک مخزن کامل می تواند طی کند. با مشخص شدن این مسافت،محاسبه ظرفیت مخزن و بهره وری سوخت آن مشخص می شود.. در حالی که مخازن بزرگتر حداکثر مسافت را افزایش می دهند ، فضای بیشتری را نیز اشغال می کنند و (به ویژه در صورت پر شدن) بر وزن کل اضافه می کنند و برای عملکرد مشابه نیاز به مصرف سوخت بیشتری دارند؛ بنابراین ظرفیت مخزن سوخت نتیجه یک مبادله در ملاحظات طراحی مهم است. برای اکثر خودروهای جمع و جور ، ظرفیت در محدوده ۴۵-۶۵ لیتر (۱۲-۱۷ گالن آمریکایی) است.

برای هر وسیله نقلیه جدید ، سیستم سوخت ویژه ای برای بهینه سازی استفاده از فضای موجود توسعه داده شده است. علاوه بر این ، برای یک مدل خودرو ، معماری های مختلف سیستم سوخت ، بسته به نوع خودرو ، نوع سوخت (بنزین یا دیزل) ، مدل های نازل و منطقه ، ایجاد می شود.

مدیریت : آقای علی کمالی اردکانی

شماره تماس_____09132551822
 تلگرام و واتساپ_____09904821822

 

 

 

 

 

باک سازی خودرو , باک سازی خودرو یزد , باک سازی موتور در یزد , باک سازی , باک سازی موتور , باک سازی یزد , ساخت باک در یزد ,