Address & Contact

Our Address

شیراز،شهرک حجت اباد خیابان شهید غلامی کوچه ۳ شرکت سازین صنعت آرسام

Telephone

صفر تا صد هوشمند سازی گلخانه معصومی

✳️اتوماسیون گلخانه 

🌀اتوماسیون یا سیستم کنترل اقلیم گلخانه، یک سیستم دستی یا اتوماتیک است که می‌‌تواند شرایط محیط را حفظ کند که شامل اندازه‌گیری، ثبت و پردازش داده‌ها به عنوان اجزاء اولیه است. اتوماسیون گلخانه همچنین از طریق بهینه‌سازی فرایند با مدیریت برتر همراه است.

✳️مزایای استفاده از سیستم اتوماسیون گلخانه 

⚡️همانطور که ذکر شد، سیستم اتوماسیون گلخانه با تکیه بر پیشرفت‌های تکنولوژی سعی کرده تا خود را با آخرین متدهای روز دنیا همگام نماید. در حقیقت این سیستم‌ها هر روزه در حال پیشرفت هستند.

⚡️دلیل تمرکز اکثر گلخانه‌داران برای داشتن چنین سیستم‌هایی، مزایای زیادی است که سیستم اتوماسیون گلخانه به همراه دارد. از آن جایی که آشنا شدن با این مزایا باعث می‌شود تا مفهوم این سیستم را نیز بهتر درک کنید، در زیر، به بررسی مهم‌ترین مزایای استفاده از سیستم اتوماسیون گلخانه خواهیم پرداخت.

💫کنترل از راه دور 

⚡️یکی از قابلیت‌های سیستم اتوماسیون گلخانه آن است که شما می‌توانید دستگاه‌های هوشمند به کار گرفته شده در آن را از راه دور نیز کنترل نمایید. این قابلیت باعث می‌شود تا آزادی عمل بیشتری نسبت به قبل داشته باشید. همچنین در صورتی که اتفاقی رخ دهد که نتوانید به صورت حضوری به گلخانه بروید، استفاده از این سیستم‌ها راه‌حل شما خواهد بود.

💫انطباق‌پذیری 

⚡️هر گلخانه‌ای دارای شیوه‌های کاشت و نگهداری مخصوص به خود است. همین موضوع باعث شده تا برخی از گلخانه‌داران از بابت توانایی تطبیق سیستم اتوماسیون گلخانه با این شرایط را دارد، نگران شوند.

⚡️سیستم اتوماسیون گلخانه به دلیل همگام بودن با آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی حیطه‌ی کشاورزی و باغبانی، می‌تواند خود را با تمامی شیوه‌های کاشت و نگهداری گلخانه‌ها تطبیق دهد.

💫کاهش مصرف انرژی 

⚡️زمانی که از سیستم اتوماسیون گلخانه استفاده می‌کنید، تمامی داده‌های مرتبط با گیاهان، اعم از میزان دی اکسید کربن، دما، رطوبت، نور و به طور کلی هر چیزی که بر زندگی گیاه تأثیرگذار است را کنترل خواهید کرد. نحوه‌ی کنترل در دو فاز صورت می‌گیرد. فاز اول به این صورت است که با استفاده از انواع سنسورها، این داده‌ها را به دست خواهید آورد.

⚡️داشتن این داده‌ها و مقایسه‌ی آن‌ها با هم به شما کمک خواهد کرد تا دید مناسبی نسبت به وضعیت گلخانه‌ی خود داشته باشید و در صورت زیاده‌روی و یا حتی کم‌کاری در هر کدام از فاکتورها، در انواع شیوه‌های گرمایش، آبیاری و سایر روش‌های دیگر، تغییراتی را اعمال نمایید.

💫افزایش کیفیت و کاهش اشتباهات 

⚡️زمانی که با استفاده از سیستم اتوماسیون گلخانه به صورت هوشمند بر گلخانه‌ی خود نظارت داشته باشید، امکان بروز هر نوع خطایی بسیار کم خواهد بود. در حقیقت به دلیل آن که تمامی شرایط گلخانه به صورت اتوماتیک و بر اساس داده‌های برنامه‌نویسی کنترل می‌شود، نظارت کاملا دقیقی بر گیاهان وجود دارد و همین نکته باعث می‌شود تا کیفیت گیاهان شما افزایش یابد.

⚡️همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش تلفات در گلخانه، اشتباهات انسانی است که از این اشتباهات با استفاده از سیستم اتوماسیون گلخانه، پیشگیری به عمل خواهد آمد.

🔰منظور از گلخانه هوشمند در واقع فضاهای بسته ای هستند که به جز داشتن امکانات اولیه جهت به عمل آوردن محصولات و نگهداری آن ها، امکان کنترل فرآیندها از طریق اینترنت اشیاء را فراهم می کنند. در این فضاها تقریبا هرچیزی از راه دور قابل پایش و کنترل است و فرآیندها می توانند آنی و به صورت خودکار نیز انجام شوند. هوشمند کردن گلخانه ها در حال حاظر در ایران نیز انجام می شود و گلخانه ها می توانند از تمام مزایای آن بهره مند شوند.

✳️ هوشمند سازی گلخانه 

💥 گلخانه‌ها انواع متفاوتی دارند و گلخانه‌های هوشمند یکی از انواع گلخانه‎هاست، می‌توان گفت حتی پیچیده‌ترین گلخانه‎ها به راحتی کنترل می‌شود. تنظیمات گلخانه‎ها را تنها با سوزاندن چند کالری برای تکان دادن دست و فشردن یک دکمه انجام داد.

💥 گلخانه‌ها به دو قسمت مدرن و سنتی تقسیم می‌شوند که قصد داریم در مورد گلخانه‌های مدرن و امروزی و نحوه مدیریت آن صحبت نماییم.
این نوع از گلخانه‌ها به گلخانه‌های هوشمند معروف هستند و به این معنی می‌باشد که مدیریت گلخانه هوشمند را می‌توان به ربات‌ها و کامپیوتر‌های کوچک سپرد.

✳️ گلخانه هوشمند همه چیز را کنترل می کند!

🔷🔹 از زمانی که پرورش دهندگان گل و گیاه و فرآورده های کشاورزی وارد فضاهای گلخانه ای شده اند با کمک اینترنت اشیاء توانسته اند وضعیت کمی و کیفی محصولات را قابل کنترل تر کرده و با کمتر کردن هزینه ها، نه تنها نیازهای غذایی جامعه را برآورده کرده اند بلکه سود سرشاری را نصیب خود می کنند.

🔷🔹 در واقع با کمک اینترنت اشیاء پیچیده ترین گلخانه های امروزی، کنترل ساده ای دارند و تنها با لمس یک دکمه می توان تمامی تنظیمات را انجام داد. مدرن ترین گلخانه های امروزی، گلخانه های کاملا خودکار هستند و آن ها را گلخانه هوشمند می نامند.

✳️تابلو برق هوشمند گلخانه ای 

🔻به وسیله این تابلو برق هوشمند به راحتی می توان شرایط آب و هوایی و رطوبت در گلخانه را به وسیله اینترنت و SMS مانیتورینگ کنترل کرد. این سیستم همچنین میزان دی اکسید کربن و نور گلخانه را نیز اندازه گیری و هیتر، دستگاه مولد دی اکسید کربن و فن را کنترل می کند.

🔻تابلو برق هوشمند گلخانه ای ورودی امن جریان برق را برای مصرف انرژی الکتریکی در گلخانه تامین و نحوه اجرای سیستم برق محل گلخانه را مشخص می کند. تابلو برق گلخانه ای 60 آمپری برای گلخانه کوچک و برای گلخانه های بزرگ تابلو برق متناسب با جریان برق بیشتر از 800 آمپر نیاز است.

🔻یک تابلو برق واحد باید برای سرویس دهی تجهیزات الکتریکی گلخانه و ساختمان های جانبی گلخانه برای جلوگیری از اضافه بار شارژ پایه نصب شود. تابلو برق گلخانه ای باید در فضای خشک نصب و در گلخانه کوچک در انتهای دیوار محل گلخانه نصب شود. اما برای گلخانه های بزرگ و ساختمان های جانبی باید بخش مجزا برای تعبیه تابلو برق گلخانه ای در نظر گرفته شود.

✳️تابلو خازن 

💫تابلو بانک خازنی وظیفه ورود توان راکتیو را به مدار دارد که سبب کاهش هزینه های برق شده و شبکه برق نیز فشار کمتری را متحمل می شود. این تابلوها که از جمله متداول ترین و کاربردی ترین وسایل اصلاح ضریب توان شبکه به شمار می روند بسته به نیاز مشتری و با توان های راکتیو مختلف طراحی می شوند.

مدیریت :محمود معصومی

نصب  اتوماسیون گلخانه  خوزستان شهرستان شوش
اتوماسیون گلخانه دانشگاه پردیس پاکدشت
نصب اتوماسیون گلخانه شهرستان خرم اباد
اتومدسیون گلخانه شهر خرم اباد
نصب اتوماسیون گلخانه تهران شهرک حصار گلی
نصب اتوماسیون گلخانه  فارس شهرستان آباده طشک

🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰

 

 

 

اجرت کابل کشی گلخانه , تجهیزات برقی گلخانه , سیم کشی سقف گلخانه ساخت تابلو برق گلخانه , اتوماسیون گلخانه , هوشمند سازی گلخانه , برق گلخانه ، گلخانه , کنترل اقلیم گلخانه ,