بسته بندی حبوبات طبیعت سبز

?دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های بسته بندی مواد غذایی است. دستگاه‌ بسته بندی حبوبات و خشکبار محبوبیت زیادی دارند چرا که علاوه بر شرکت‌های مختلف، بسیاری از افراد در خانه نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند. کسب و کارهای خانگی بسیاری هستند که محصول آن‌ها حبوبات بوده و برای بسته‌بندی آن‌ها از دستگاه بسته بندی حبوبات خانگی استفاده می‌کنند.

?دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار با توجه به نوع محصولی که قرار است بسته بندی شود به دو نوع کلی “دستگاه پرکن توزینی” و “دستگاه پرکن حجمی” تقسیم بندی می‌شود که دستگاه پرکن توزینی برای بسته بندی محصولاتی کاربرد دارد که وزن دقیق آنها مهم است مانند : آجیل و خشکبار. دستگاه بسته بندی حجمی محصولاتی که وزن دقیق آنها اهمیت زیادی نداشته باشد را بسته بندی می‌کند.

❇️انواع دستگاه بسته بندی حبوبات

دستگاه‌های بسته بندی حبوبات انواع مختلفی دارند و همچنین تقسیم بندی‌های مختلف. اما از نظر کاربرد می‌توان این نوع دستگاه‌ها را به دو دسته کلی زیر تقسیم بندی می‌شوند :

?دستگاه بسته بندی حبوبات در منزل

?دستگاه بسته بندی حبوبات صنعتی

دستگاه‌های بسته بندی صنعتی ابعاد بزرگتری دارند و همچنین کاربردهای بیشتری ولی دستگاه‌ بسته بندی حبوبات خانگی به صورتی ساخته شده‌اند که هم از نظر قیمت به صرفه باشند و هم فضای کمی را نیز اشغال کنند.

شما در این دسته‌بندی انواع مختلفی از دستگاه بسته بندی حبوبات مانند :

?دستگاه بسته بندی حبوبات (صادراتی)
?دستگاه بسته بندی صنعتی

را مشاهده خواهید کرد.

از نگاهی دیگر انواع مختلف دستگاه بسته بندی خشکبار و حبوبات به صورت زیر است :

?دستگاه بسته بندی دو توزین
?دستگاه بسته بندی چهار توزین
?دستگاه بسته بندی شش توزین
?دستگاه بسته بندی ده توزین
?دستگاه بسته بندی آجیل

?نکات مهم در طراحی بسته بندی حبوبات

✳️در طراحی بسته بندی حبوبات مانند هر نوع طراحی بسته بندی دیگر نکاتی وجود دارد که باید رعایت شوند از جمله جنس بسته بندی، چگونگی طراحی و رنگ بندی، نوع تبلیغات پشت پرده یک محصول و غیره. در زمینه طراحی بسته بندی حبوبات باید از طراحی هایی استفاده کنید که مقداری از محصول برای مشتریان قابل مشاهده باشد تا با اطمینان خاطر بیشتری انتخاب و خرید داشته باشد.

✳️در واقع اگر مشتری از محصول داخل بسته بندی بی خبر بماند و نتواند قبل از خرید کیفیت آن را تضمین شده بداند، شاید از خرید منصرف شود. با دیدن قسمتی از محصول باکیفیت، مسلما محصول با رضایت خاطر انتخاب خواهد شد.

✳️شما باید همیشه در طراحی جایی برای انتخاب مخاطب در نظر بگیرید. این را همواره بدانید هدف از طراحی جلب رضایت مشتریان است نه صرفا نظر و سلیقه شخصی طراح. دقت داشته باشید برای طراحی بسته بندی حبوبات نیاز نیست از متریال های گرانقیت استفاده کنید زیرا مشتری برای خرید حبوبات حاضر است هزینه کند نه بسته بندی آن. لذا بهتر است طراحی بسته بندی حبوبات را در به صرفه ترین قیمت ها داشته باشید تا از فروش و استقبال خوبی بهره مند شوید.

✳️خلاقیت به خرج دهید و تا می توانید محصول را با طرح های مشابه تلفیق کنید. گاه دیدن بسته بندی های یکنواخت و یک مدل با طراحی های تکراری و حتی کپی شده دیگر هیچ جذابیت و کششی در مخاطب به وجود نخواهد اورد تا بخاطر نوع بسته بندی تمایل به استفاده از محصول را داشته باشد.. خلاقیت در طراحی بسته بندی محصولات ایرانی متاسفانه کمتر به چشم می خورد و اغلب عادت بر روال معمول و همیشگی پیدا کرده اند. اما زمانی که بخواهید به حقوق مشتری و علاقمندی هایش توجه کنید خواهید دید دنیایی از طرح های متنوع به شما پیشنهاد داده خواهد شد که می توان از میان نظرات مشتریان دریافت کرد.

✳️دیدن بخشی از محصول در طراحی بسته بندی خلاقانه حبوبات می تواند به عنوان یک طرح کم نظیر و دوست داشتنی مطرح شود که حتی با اتمام محتویات بسته، ظرف و بسته بندی به دلیلی زیبایی توسط مشتری نگهداری شود و دور انداخته نشود. هر چقدر خلاقیت در طراحی بسته بندی حبوبات بیشتر باشد مخاطب با رغبت و علاقه بیشتری محصول را انتخاب خواهد کرد پس بهتر است با استفاده از این فرصت شگفتانه هایی به مخاطبان خود ارائه کنید که از دیگر رقبا متمایز شناخته شوید.

✳️حبوبات از جمله مواد غذایی است که هرگز نیاز به آن در جامعه کم نمی شود و مشتریان با هر سطح اقتصادی قادر به خرید هستند، از این رو جامعه هدف تنها قشر خاص نخواهد بود، می توانید با استفاده از بسته بندی های زیبا و چشمگیر برند خود را بیش از پیش محبوب و پر فروش کنید.

?رنگ در طراحی بسته بندی حبوبات

?رنگ ها اولین جلوه های بصری و تبلیغاتی را ایجاد می کنند که کاربرد اصولی آن ها سهم بسزایی در چشمگیر شدن طراحی بسته بندی حبوبات دارد.

?حبوبات از جمله محصولات و مواد غذایی طبیعی هستند که از دل طبیعت به وجود می آیند از این رو می توان رنگ طبیعت را بر روی طرح بسته بندی مختلف اجرا کرد و پیوسته هارمونی رنگ طرح را با محصول حفظ نمود. در بسته بندی هایی که بخشی از محصول قابل مشاهده است می توان از این شگرد استفاده کرد و با استفاده از رنگ محصول بخشی از بسته بندی را پوشش داد. زیاد از رنگ های متضاد و دور استفاده نکنید. همچنین تعدد رنگ هم زیاد جال به چشم نمی آید.

?طرح های ساده و مینیمالیسیتی بهترین طرح ها برای جلب توجه هستند. که تنها با یک یا دو رنگ چشمان مخاطب را به خود می دوزد و بیشتر حبوبات موجود در بسته بندی جلوه گری می کنند. ظریف گرافیک در این زمینه پیشنهاد می کند زیاد هم روی رنگی رنگی کردن طراحی بسته بندی حبوبات حساب نکنید، در ازای آن زیباترین ها را به مشتریان خود هدیه دهید.

?جنس استفاده شده در طراحی بسته حبوبات

?جنس به کار رفته در طراحی بسته بندی حبوبات باید به گونه ای انتخاب شود که مواد تشکیل دهنده آن به مواد غذایی صدمه ای وارد نکند. امروزه در جنس پلاستیک های بسته بندی از انواع مواد شیمیایی استفاده می شود که باید از سلامت مواد مورد استفاده در آن مطمئن شوید.

?محققان آمریکایی در سال های اخیر موفق به تولید و طراحی بسته بندی شده اند که قابل خوردن است. این نوع بسته بندی از پروتئین شیر تهیه شده است.همچنین بسیاری از طراحان بسته بندی مواد اولیه را از نوع قابل بازیافت و قابل تجزیه پیشنهاد می دهند که با هزینه های کمتر قابل اجرا و استفاده است. از این رو جنس قابل بازیافت بسته بندی حبوبات نه تنها بر سلامت و حفظ محتویات تاثیر گذار است بلکه برای محیط زیست هیچ ضرری نخواهد داشت و دوست دار طبیعت خواهد بود.

?افراد جامعه از سطح شعور و فرهنگ استفاده از مواد غذایی بالایی برخوردارند و بیشتر تشویق می شوند تا از محصولاتی استفاده کنند که دوست دار طبیعت است و یا قابل بازیافت است و از مواد شیمیایی مضر ساخته نشده اند. لذا بهترین نوع بسته بندی آن است که نه تنها به مخاطب بلکه به جهان محصولی فاخر و بی ضرر ارائه کند.

?خلاقیت در طراحی بسته بندی حبوبات

?می توان با بکار گیری خلاقیت های متفاوت به جذابیت محصول خود بیافزایید. این نکته ی مهم را همیشه به خاطر داشته باشید که چشم انسان تفاوت ها را به خوبی درک می کند و به همین خاطر هست که تا این اندازه در دنیای پر رقابت امروز به خلاقیت و متفاوت بودن تاکید می شود.

?هر اندازه خلاقیت هوشمندانه در طراحی بسته بندی حبوبات به کار برید، به همان اندازه می توانید انتظار موفقیت در جذب مشتری داشته باشید.

?خلاقیت در گام اول طراحی بسته بندی مواد غذایی بدون توجه به نوع محتویات و کیفیت آن، عامل مهمی است برای فروش بیشتر و معرفی برند به بازار. در صورتی که کیفیت محصول، پشتوانه این خلاقیت شود، خرید با علاقه و لذت از سوی مخاطب صورت خواهد گرفت.

?از این رو برند مورد نظر به سرعت و شدن شهرت می یابد. هر آنچه که صاحبان برند را به آرزوی دلخواهشان می رساند، شهرت و محبوبیت است که می توان در سایه خلاقیت طراحی بسته بندی به آن دست یافت. گاه نیازی نیست پیروی از نمونه های معمول نمود و راهی را که بارها همگان رفته اند را طی کرد.

?این نکته را به طراحان و صاحبان مشاغل خاطر نشان می کنیم، هر آنچه شما را در کار موفق می کند، وجه تمایزی است که با سایر رقبای ایجاد می کنید. پس تا می توانید متفاوت باشید تا بگونه ای دیگر و ممتاز شناخته شوید.

?میزان اهمییت و جایگاه بسته بندی در کسب کار های امروزی:

در دنیای امروزی کسب و کارها ارائه بسته بندی شکیل بسیار حائز اهمییت است. در واقع هر محصولی که قابلیت ارائه و فروش در بازار را داشته باشد، به یک بسته بندی استاندارد و جذاب نیاز دارد. لذا حبوبات نیز از این قائده مستثنی نبوده و امروزه شاهد انواع بسته بندی حبوبات در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف هستیم.

از طرفی درآمد بسته بندی حبوبات نیز دارای یک افق درآمدی خوب بوده که جهت انجام و راه‌اندازی یک کارگاه یا به طور کلی یک کسب و کار در زمینه بسته بندی حبوبات به سرمایه چندان زیادی نیاز نداشته و در صورت تحقیق و کسب دانش و اطلاعات مورد نیاز، می‌توان در مدت زمان کم به درآمد و حتی بازگشت سرمایه رسید.

به طور کلی بسته بندی یا بهتر بگوییم انواع بسته بندی حبوبات موجود در بازار از چند نظر حائز اهمییت می‌باشند. اگر بخواهیم در رابطه با اهمییت این موضوع اشاره نماییم بهتر است که ابتدا این موضوع را به دو بخش کلی تقسیم نماییم. این دو بخش عبارتند از:

1- اهمییت تجاری

2- اهمییت بهداشتی

? اهمییت تجاری انواع بسته بندی حبوبات:

ابتدا اجازه دهید این سوال پرسیده شود: آیا تا به حال شده که جهت انتخاب دو محصول مشابه، آن محصولی را انتخاب نمایید که دارای بسته بندی و ظاهر استاندارد تر و بهتر می باشد؟

اگر جواب شما به این سوال بله است پس باید بدانید یکی از دلایلی که مشتریان اقدام به خرید و اعتماد به محصول مورد نظر می‌کنند بسته بندی آن محصول است. بهتر بگوییم اگر محصول مورد نظر شما حبوبات است، مشتری شما در نگاه اول به انواع بسته بندی حبوبات ارائه شده در فروشگاهی که قصد خرید آن را دارد نگاه می‌کند. در واقع بسته بندی یک قدم قبل از تست کیفیت محصول شما است و این خود دلیلی می شود که شما علاوه بر تمرکز بر روی کیفیت حبوبات ارائه شده توسط خود، باید به ارائه یک بسته بندی مناسب نیز فکر کنید و اهمییت آن را نیز نادیده نگیرید.

مورد بعدی که از نظر تجاری و اقتصادی اهمییت دارد این است که شما فکر کنید می‌خواهید در زمینه بسته بندی حبوبات فعالییت نمایید و به قولی برندسازی نمایید. لذا شما حبوبات بسته بندی شده و برندسازی شده توسط خود را در فروشگاه‌ها و مراکز خرید مربوط پخش می‌نمایید. در اینجا یک مسئله به وجود می‌آید و آن این است که چگونه به مشتری یا شخصی که قصد خرید محصول را دارد توضیح دهیم که حبوبات ارائه شده توسط ما ارزش خرید دارد و می‌تواند جوابگوی نیاز مشتری باشد؟ خیلی ساده تر بگوییم: چرا مشتری باید حبوبات ارائه شده توسط ما را بخرد و بابت آن پول پرداخت نماید؟

یکی از مزیت‌های بسته بندی این است که شما می‌توانید از طریق بسته بندی خود با مشتری ارتباط بگیرید و به او این اطمینان را بدهید که محصول شما ارزش خرید و اعتماد را دارد. این امر توسط طراحی و توضیحاتی که روی بسته بندی خود پیاده سازی می‌نمایید صورت می‌گیرد و باعث می‌شود که فروش محصول شما به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند.

? اهمییت بهداشتی انواع بسته بندی حبوبات:

از نظر بهداشتی نیز بسته بندی بسیار مورد اهمییت است. فرض کنید شما قصد فعالیت در حوزه بسته بندی حبوبات را دارید. لذا شما باید بدانید بسته بندی لوبیا ارائه شده توسط شما تنها به جذاب تر شدن و افزایش فروش آن کمک نمی‌کند و محصول شما در معرض خرابی و کلی مسائل دیگر نیز می‌باشد که در صورت عدم رعایت آن باعث از بین رفتن محصول شما می‌شود که در این صورت عملاً ارزش خرید خود را از دست خواهد داد و شما دچار ضرردهی می‌شوید.

لذا ما با ارائه یک بسته بندی استاندارد و بهداشتی محصول خود را از خطراتی مانند:

کاهش تلفات هنگام مصرف
فساد و خرابی
مصون نگه داشتن از دست جانوران موذی
نفوذ ویروس و باکتری
نفوذ گرد و غبار و رطوبت
در امان نگه می‌داریم. ما باید بدانیم که با جلب رضایت و اعتماد مشتری با ارائه یک محصول با کیفیت و بهداشتی می‌توانیم به بازدهی اقصادی بیشتری دست پیدا نماییم. لذا بسته بندی و سرمایه گذاری بر روی آن نه تنها هزینه اضافی نیست، بلکه، نمونه‌ای از سرمایه‌گذاری می‌باشد که منجر به سوددهی و کسب درآمد می‌شود.

?انواع بسته بندی حبوبات و جنس نایلون مورد استفاده برای هر کدام:

تنوع بسته بندی نیزخود یکی دیگر از فاکتور‌هایی است که باید به آن توجه نمود. همانطور که میدانید و مشاهده نموده‌اید، انواع مختلف بسته بندی‌ها موجود می‌باشد که هر کدام از یک سری مزایا و معایب برخوردار هستند. بهترین گزینه برای هر شخص یا کسب و کاری ابتدا به میزان بودجه مورد نظر و همچنین بازار هدف آن بستگی دارد. به همین منظور توصیه می شود که قبل از اقدام به تهیه نایلون یا دستگاه بسته بندی حبوبات در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهید و سپس اقدام نمایید.

لذا در این بخش قصد داریم شما را با برخی از نمونه های بسته بندی و نایلون مورد استفاده هر کدام آشنا کنیم تا توانسته باشیم کلیتی را در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار دهیم.

انواع بسته بندی حبوبات عبارتند از:

?شیشه‌ای
?جعبه ای (مقوایی)
?نایلونی یا نایلکسی
?سلفون بسته بندی حبوبات (opp, cpp, bopp و…)
?پاکت کرافت یا پلاستیکی
?ظروف پلاستیکی یکبار مصرف

در بالا به شما برخی از انواع مدل‌های بسته بندی را معرفی نموده‌ایم ولی اشاره به این موضوع نیز خالی از لطف نیست که در اغلب کسب و کارها جهت بسته بندی حبوبات، از سلفون بسته بندی استفاده می شود. زیرا این نمونه بسته بندی هم از لحاظ بهداشتی و هم از لحاظ اقتصادی به صرفه بوده و جدای از این دو مورد قابلیت چاپ انواع مختلف طرح‌ها را نیز بر روی خود دارد. به همین منظور معمولاً از این نمونه بسته بندی جهت بسته بندی خشکبار و حبوبات استفاده می شود.

?اقتصادی‌ترین نمونه بسته بندی حبوبات:

کم هزینه‌ترین نمونه بسته بندی حبوبات بسته بندی نایلونی و نایلکسی است. این نمونه بسته بندی بسیار ارزان قیمت بوده و معمولاً خرده فروشان از این نمونه بسته بندی استفاده می‌نمایند. لذا این نمونه بسته بندی جهت تولید عمده و کارگا‌ه‌ها یا کارخانه‌جات توصیه نمیشود. دلیل این موضوع هم این است که نمونه بسته بندی از مقاومت کمی برخوردار است و احتمال پارگی یا آسیب دیدگی بسته بالاست و به همین منظور انتخابی هوشمندانه نیست. اگر قصد بسته بندی محصول در فروشگاه خود را دارید می‌توانید از این نمونه اقتصادی استفاده نمایید. در غیر اینصورت توصیه می‌شود از نمونه‌های دیگر استفاده نمایید.

?اقتصادی‌ترین نمونه بسته بندی حبوبات مناسب صنایع و تولیدات مواد غذایی:

همانطور که به آن اشاره نمودیم، استفاده از سلفون بسته بندی opp معمولاً در بین تولیدکنندگان مواد غذایی و صنایع رواج دارد. یکی از علت‌های آن هم اقتصادی بودن آن است. لازم به ذکر است بدانید که همین سلفون بسته بندی نیز خود دارای قیمت‌های مختلفی می‌باشد و می‌تواند گران قیمت هم بشود اما توصیه می‌شود در صورتیکه به تازگی کسب و کار خود را راه‌اندازی نموده‌اید و نمی‌خواهید هزینه‌ی بسیار زیادی را متقبل شوید، از نمونه های شفاف یا تک رنگ ساده استفاده نمایید و در صورت بازدهی به ارتقای بسته بندی محصول خود بپردازید.

از دیگر مزایای این نمونه بسته بندی مقاوت بالا، قابلیت چاپ انواع طرح‌ها بر روی آن، مناسب بودن برای حبوبات و خشکبار در هر وزنی نیز اشاره نمود که باعث می‌شود این نمونه بسته بندی بسیار محبوب باشد و مورد استفاده قرار بگیرد.

به مدیریت:محمود حسینی

 

 

بسته بندی در تبریز , بسته بندی حبوبات در تبریز , بسته بندی حبوبات حسینی در شهرک رضایی 2 تبریز , انواع دستگاه بسته بندی حبوبات , دستگاه بسته بندی خانگی , دستگاه بسته بندی صنعتی , قیمت دستگاه بسته بندی حبوبات در تبریز , دستگاه بسته بندی دو توزین , دستگاه بسته بندی چهار توزین , دستگاه بسته بندی شش توزین ,