تاسیسات ساختمانی و لوله کشی طاهری

💫 تاسیسات ساختمانی و لوله کشی طاهری اجرای صفر تا صد لوله کشی سرد و گرم و پکیج 

💫اجرای سیستم گرمایش از کف  

💫اجرای پروژه های استخر  

💫نصب شیرآلات فانتزی،توکار،والهنگ 

✳️لوله کشی ساختمان 

💥لوله کشی ساختمان به سه زیر گروه اصلی لوله کشی آب و لوله کشی گاز و لوله کشی فاضلاب تقسیم بندی میشود. هر کدام از این سه گروه اصلی نیازمند دانش و تخصص جداگانه است.

💥در مورد لوله کشی آب اجرای غیر اصولی منجر به کاهش فشار آب و یا بازدهی پایین شوفاژ میشود.

💥در مورد لوله کشی گاز اجرای غیر اصولی منجر به نشت گاز در ساختمان و خطرات ناشی از انفجار میگردد.

💥در مورد لوله کشی فاضلاب اجرای غیر اصولی منجر به تولید بو نامطبوع در فضای ساختمان میشود. به صورتی که آسایش ساکنین را به کلی سلب میکند و رفع بوی بد فاضلاب دستشویی فقط در صورت تخریب کلی کف دستشویی امکان پذیر است مخصوصاً برای کاسه توالت‌‌‌های ایرانی.

تاسیسات ساختمانی و لوله کشی طاهری

✳️عوامل موثر در قیمت لوله کشی ساختمان 

🔰نوع لوله مصرفی و اتصالات آن 

🔰متراژ لوله کشی 

🔰تجهیزات مورد نیاز لوله کشی 

🔰تخریب 

🔰به عنوان مثال لوله کشی فاضلاب با لوله پلیکا نسبت به لوله کشی فاضلاب با لوله چدنی ارزانتر است و از آنجایی که اتصالات لوله چدنی فاضلاب با سرب و کنف انجام میشود هم هزینه اجناس و هم هزینه دستمزد اجرای آن بیشتر است. البته امروزه استفاده از لوله چدنی برای لوله کشی فاضلاب تقریباً منسوخ شده است.

🔰همچنین بعضی از عوامل ثانویه تاثیرگذار در قیمت لوله کشی ساختمان مانند معماری ساختمان میتواند بر قیمت لوله کشی موثر باشد. برخلاف باور عموم لوله کشی ساختمان به روش مهندسی میتواند منجر به کاهش هزینه‌ها از طریق بهینه یابی مسیر لوله کشی و در نهایت کاهش مصالح مصرفی شود. همچنین برخی از کارهای لوله کشی مانند نصب دوش توکار اجرت جداگانه ای دارد که موقع نصب لحاظ خواهد شد.

تاسیسات ساختمانی و لوله کشی طاهری

✳️گرمایش از کف چیست ؟

به طور کلی به هر روشی که بتوان از طریق آن گرمایش را از طریق کف ساختمان به همه فضای آن انتقال داد، گرمایش از کف گفته می‌شود. این روش گرمایش به تازگی به خصوص برای ساکنان طبقه اول آپارتمان‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ایران بیشتر سیستم‌های گرمایش از کف آبی هستند و آب گرم از طریق پکیج به داخل لوله‌های تعبیه شده در کف گردش پیدا می‌کند و باعث گرمایش فضا می‌شود.

تاسیسات ساختمانی و لوله کشی طاهری

✳️مشکلات احتمالی پکیج‌ها

🔸🔹پکیج‌های دیواری ممکن است مشکلات مختلفی داشته باشند که اکثر این مشکلات به خاطر رسوب آب داخل مبدل‌های آن هاست. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای یک پکیج پیش بیاید عبارت است از:

🔸🔹افت فشار آب 

🔸🔹خراب شدن فن پکیج 

🔸🔹خرابی پرشر سوئیچ دود

🔸🔹گیرپاژ شدن پمپ پکیج 

🔸🔹ضعیف شدن جرقه زن پکیج 

🔸🔹روشن نشدن مشعل پکیج 

🔸🔹خرابی میله یون و سیستم تشخیص شعله پکیج 

🔸🔹افزایش فشار پکیج 

🔸🔹خرابی فلوسوئیچ پکیج (نبود آب گرم) 

🔸🔹رسوب داخل مبدل ثانویه (سرد و گرم شدن آب) 

🔸🔹صدای زوزه پکیج 

🔸🔹انسداد دودکش پکیج  

🔸🔹ضربه قوچ در پکیج 

🔸🔹گرم نشدن رادیاتورها 

تاسیسات ساختمانی و لوله کشی طاهری

تاسیسات ساختمانی و لوله کشی طاهری

✳️تاسیسات استخر چیست و چگونه کار میکند؟

🔺پخش اول: وسایل و تجهیزاتی هستند که برای سیستم هیدرولیکی یا بخش گردش آب استفاده می‌شوند. تجهیزاتی شامل: پمپ آب، انواع شیرآلات، دستگاه تصفیه آب، فیلتر و لوله‌‌‌های انتقال آب برای سیستم گردش آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. وظیفه این بخش در تاسیسات استخر، انتقال آب از طریق لوله کشی به داخل استخر است.

🔺ضمن اینکه قبل از رسیدن آب به درون استخر، باید آب موجود در لوله‌ها از تجهیزاتی مانند: تصفیه و فیلتر عبور کند و سپس به استخر برسد. همچنین باید آب درون استخر مجدد به لوله‌ها برگشته و تصفیه شود و دوباره به داخل استخر باز گردد. این سیستم چرخش آب به دلیل مواد زائدی است که هنگام شنا با آب مخلوط می‌شود. هر چه تعداد شناگران بیشتر باشد، دفعات چرخش آب نیز بیشتر خواهد بود.

🔺بخش دوم: در این مرحله تاسیسات استخر مربوط به راه اندازی و نصب دستگاه هایی می‌شود که وظیفه اندازه گیری ترکیبات شیمیایی آب استخر را برعهده دارند. این بخش در تاسیسات استخر خیلی مهم می‌باشد. به خصوص در استخر‌‌‌های عمومی.

🔺البته برخی از افراد برای این بخش نیز هزینه می‌کنند و در استخر خانگی خود نیز، اقدام به نصب چنین دستگاه هایی میکنند. ولی وجود این تجهیزات برای مجموعه‌‌‌های آبی و استخر‌‌‌های عمومی‌الزام بیشتری دارد. تجهیزاتی که در این بخش باید نصب گردد، شامل: دستگاه هیتر، دستگاه اندازه گیری مواد شیمیایی آب، دستگاه کلرزنی، مخزن اسید و پمپ تزریق می‌شود.

🔺بخش سوم: در ادامه مبحث تاسیسات استخر چیست؟ گفتنی است که در این مرحله باید مهندسان برق اقدامات لازم را جهت روشنایی داخل استخر و محوطه استخر انجام دهند. باتوجه به نوع استخر و جکوزی و نظر کارفرما، تعداد چراغ و لامپ‌‌‌های مورد نیاز تعیین می‌گردد. سپس مسئولین تاسیسلات استخر اقدام به سیم کشی و نصب چراغ‌ها و لامپها می‌کنند.

تاسیسات ساختمانی و لوله کشی طاهری

تاسیسات ساختمانی و لوله کشی طاهری

✳️آیا تاسیسات استخر‌‌‌های مختلف یکسان است؟

🌀تاسیسات استخر تقریبا برای همه ی استخر‌ها یکسان می‌باشد ولی تفاوت‌‌‌های جزئی نیز وجود دارد. باتوجه به انواع استخرها، برخی از تجهیزاتی که نام برده شد، به شکلی متفاوت نصب و اجرا می‌شوند. در واقع باید گفت نوع نصب و راه اندازی وسایل و تجهیزات بر اساس انواع استخر‌ها متفاوت است.

🌀به طور مثال در استخر هایی که بالاتر از سطح زمین ساخته می‌شوند، تاسیسات استخر به گونه ای انتخاب و نصب می‌شوند که با موقعیت و سایر ویژگی‌‌‌های استخر تناسب داشته باشد. زیرا اینگونه استخر‌ها به گونه ای ساخته می‌شوند که امکان جا به جایی نیز داشته باشند.

🌀یا در صورتی که استخر شما دارای ابعاد کوچکی باشد و برای یک خانه آپارتمانی ساخته شده باشد، از تجهیزاتی در آن استفاده می‌شود که فضای کمتری را اشغال کند. آنچه در این زمینه مهم است، انتخاب تاسیسات مناسب، متناسب با استخر می‌باشد.

به مدیریت:محمد طاهری

 

 

 

تاسیسات ساختمانی طاهری در ازنا , لرستان لوله کشی طاهری در ازنا لرستان , تاسیسات ساختمانی در ازنا لرستان , لوله کشی در ازنا لرستان , هزینه لوله کشی در ازنا , هزینه تاسیسات ساختمانی در ازنا , تعمیر لوله های ساختمانی , لوله کشی طاهری در ازنا لرستان , تاسیسات ساختمان طاهری در ازنا لرستان , خدمات ساختمانی در لرستان , لوله کشی آب گرم در لرستان , لوله کشی آب سرد در لرستان , نشت لوله های آب در ازنا ,