Address & Contact

Our Address

تهران،پونک،سردارجنگل،خیابان بهار،کوچه محمد غفاری،پلاک۱۷،واحد۷

Telephone

اسیسات لوله کشی ساختمان و موتورخانه قوتی

🌀 تاسیسات به تمام تجهیزات موجود در ساختمان گفته می شود که عملیات سرمایش و گرمایش را به طور کامل انجام می دهد. البته تهویه مطبوع، برق رسانی، دفع پساب ها و فاضلاب، تجهیزات مربوط به آسانسور در گروه مختص به تاسیسات هستند. در حالت کلی، این موارد ذکر شده از مهم ترین و اساسی ترین تجهیزات مورد استفاده در یک ساختمان هستند که اگر مشکلی برای هر یک از آن ها به وجود آید، آسایش و زندگی انسان تحت تاثیر قرار می گیرد.

🌀 به بیان ساده تر، تجهیزات باعث افزایش رفاه و آرامش افراد در ساختمان می شود. البته اگر استانداردهای خاصی در خصوص آن ها صورت گرفته باشد. هر زمان نامی از تاسیسات را شنیدید، مطمعن شوید که پای لوله و انواع لوله کشی در میان است. پایپ یا همان لوله کشی در بسیاری از صنایع دیگر مانند پتروشیمی، نفت، گاز، فاضلاب و حتی مواد غذایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

☑️ تاسیسات مرتبط به انواع سیستم ها

🌀 ساختمان ها، سیستم های مولد گرمایشی مانند موتورخانه و پکیج دارند. البته این تجهیزات برای فصول سرد سال است اگر فصل های گرم سال را در نظر بگیریم، انواع کولرها مانند گازی، آبی و داکت اسپلیت در این رده بندی قرار دارند. تمام لوله کشی های که برای این سیستم های گرمایشی و سرمایشی مورد استفاده قرار می گیرند، با عنوان عمومی لوله کشی و عنوان تخصصی تاسیسات نام برده می شوند. بهتر است بدانید، نوع نصب و اجرای هر یک از این ابزارها نیز به متراژ ساختمان و تعداد طبقات آن بستگی دارد.

🌀 علاوه بر این، سیستم های آب رسانی نیز مشمول تاسیسات می شوند. این سیستم ها شامل، مخازن ذخیره آبی، بوستر، پمپ و لوله کشی های سرد و گرم است. البته تمام این ها جز امکانات اولیه و ابتدایی در یک ساختمان است. لوله کشی های فاضلاب نیز مورد مهم بعدی می باشند که در دسته تاسیسات قرار دارند. آن ها در مکان های تعبیه شده برای جمع آوری آب مورد استفاده قرار می گیرند. لوله کشی های آتشنشانی و نصب و اجرای آن ها به منظور حفظ امنیت در ساختمان نیز جزو تاسیسات است.

☑️ تاسیسات مربوط به موتورخانه

🌀 موتورخانه، به یک سالن بزرگ متشکل از تامین کننده های گرمایشی و خنک سازی موتور خانه گفته می شود. البته بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است بخشی از سیستم های موتورخانه در پشت بام نیز نصب شود. شوفاژخانه مرکزی نیز عنوان دیگری است که به تاسیسات موتورخانه ای گفته می شود. وجود دیگ، مخزن، مشعل، پمپ های سیرکولاتور، منابع کویلی، دوجداره و انواع تجهیزات دیگر در این سالن بزرگ وجود دارند.

☑️ تاسیسات مربوط به لوله کشی آب

🌀 در این نوع از تاسیسات نیز از لوله های مخصوصی استفاده می شود. لوله های تک لایه که به نیو پایپ نیز شناخته می شوند در این نوع تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرند. البته نوع سوپر پایپ از این لوله ها نیز وجود دارد که با عنوان لوله پنج لایه به فروش می رسد. در حالت عمومی به این لوله ها، مهره ماسوره یا لوله کوپلی نیز گفته می شود.

 مدیریت :بهزادقوتی

موتورخانه ساختمان مسکونی  , لیست تاسیسات ساختمانی , موتورخانه قدیمی  , خدمات تاسیسات ساختمان , عکس موتورخانه ساختمان , صفر تا صد موتورخانه , تاسیسات ساختمان چیست , اجزای تشکیل دهنده موتورخانه ,